Vervangen telefoonstekker?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Kimika
Starter
Starter

Hey iedereen,

Ik was zonet op jullie forum terechtgekomen omdat ik een vraagje heb over de plaatsing van mijn modem.

Ik heb vandaag bij belgacom een ADSL go generations abonnement afgesloten.

Ik ben hier heel tevreden mee, aangezien ik op die manier als kotstudent de kosten wat kan drukken. Daarom doe ik ook liefst zoveel mogelijk zelf, zoals de installatie.
De dame die ik aan de lijn had van het salescenter zij me echter dat ze een technieker moesten langssturen omdat de telefoonstekker verandert moet worden.

Het gaat om een kamer in een wat ouder herenhuis, maar hier hebben al talloze studenten voor mij gewoond en ik kan mij niet inbeelden dat dan nu juist de stekker vervangen zou moeten worden.

Die dame verzekerde mij echter dat de installatie niet zou lukken met die stekker. Ik heb haar gevraagd waarom, maar ze weigerde hierop te antwoorden en verzon een smoesje "dat is een te technische uitleg".

Ik en hier heel erg ontevreden over, ik zou willen weten waarom die telefoonstekker in godsnaam vervangen zou moeten worden, vooral omdat ik daar net geen 40 EUR voor ga moeten betalen om de technieker te laten komen ( die BTW pas 19 september kan komen!!!).

Na het lezen van jullie forum en andere vragen denk ik dat het misschien iets te doe heeft met die splitter??? ( Ik neem geen telefoonaansluiting trouwens) Want blijkbaar zuivert dat storingen of zoiets.

Of wil die dame gewoon de prijs opdrijven en maakt ze me maar iets wijs???

Want als het enkel om zo'n splitter gaat, dan kan ik dat toch gewoon zelf kopen voor 10 EUR ofzo?

Ik vroeg me gewoon af of jullie denken dat het echt mogelijk is dat het noodzakelijk is dat die telefoonstekker vervangen wordt, of dat ze me gewoon meer wil doen betalen?

Thanks
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Kimika schreef:Hey iedereen,

Ik was zonet op jullie forum terechtgekomen omdat ik een vraagje heb over de plaatsing van mijn modem.

Ik heb vandaag bij belgacom een ADSL go generations abonnement afgesloten.

Ik ben hier heel tevreden mee, aangezien ik op die manier als kotstudent de kosten wat kan drukken. Daarom doe ik ook liefst zoveel mogelijk zelf, zoals de installatie.
De dame die ik aan de lijn had van het salescenter zij me echter dat ze een technieker moesten langssturen omdat de telefoonstekker verandert moet worden.

Het gaat om een kamer in een wat ouder herenhuis, maar hier hebben al talloze studenten voor mij gewoond en ik kan mij niet inbeelden dat dan nu juist de stekker vervangen zou moeten worden.

Die dame verzekerde mij echter dat de installatie niet zou lukken met die stekker. Ik heb haar gevraagd waarom, maar ze weigerde hierop te antwoorden en verzon een smoesje "dat is een te technische uitleg".

Ik en hier heel erg ontevreden over, ik zou willen weten waarom die telefoonstekker in godsnaam vervangen zou moeten worden, vooral omdat ik daar net geen 40 EUR voor ga moeten betalen om de technieker te laten komen ( die BTW pas 19 september kan komen!!!).

Na het lezen van jullie forum en andere vragen denk ik dat het misschien iets te doe heeft met die splitter??? ( Ik neem geen telefoonaansluiting trouwens) Want blijkbaar zuivert dat storingen of zoiets.

Of wil die dame gewoon de prijs opdrijven en maakt ze me maar iets wijs???

Want als het enkel om zo'n splitter gaat, dan kan ik dat toch gewoon zelf kopen voor 10 EUR ofzo?

Ik vroeg me gewoon af of jullie denken dat het echt mogelijk is dat het noodzakelijk is dat die telefoonstekker vervangen wordt, of dat ze me gewoon meer wil doen betalen?

Thanks
meestal doen ze dat allemaal gratis(ze gaan natuurlijk niet in uw kruipkelder e.d.) en als dat zo is laat het dan doen he! (ze moeten u toch eerst activeren voor je zelf alles kunt testen)

Wss heeft ze het over een full rate splitter:die komt op het eerste contactpunt, is normaal voor BGC(maar ik doe zoiets zelf).
Zo'n modulaire centrale splitter kost nog geen 6€ trouwens.

Dat abbonnement komt toch met verplichte vaste lijn? dus neem telefoon er maar bij(best handig).

Oude huizen...mss vervangen ze de telefoonkabel wel door UTP, kan je ook zelf doen natuurlijk.

Kom je op adsl/adsl2 of vdsl/vdsl2?
Kan je daar niet draadloos surfen tot 19 september?
Kimika
Starter
Starter

Wel, ze moeten al zeker niet in een kelder ofzo kruipen, het is allemaal gewoon 1 ruimte, alles staat op een paar meter van elkaar, simpeler kan dus al niet.

Die verkoopster van belgacom zei toch dat ik daar 39,99 EUR voor moet betalen om die technieker te laten komen.
Zo'n splitter van 6 EUR doe ik ook wel zelf dan, als het dat is.

Daar moet je geen telefoon bijnemen, en ik wil dat ook niet, daar betaal ik dan weer 18 EUR in de maand extra voor. Ik kan ook gewoon skypen.

Ik heb gewoon adsl, ik heb eigenlijk geen flauw idee van wat adsl 2 is, maar ik denk niet dat dat het is.

Ik denk dat ik vandaag is bij de belgacom winkel binnenspring en daar niet vertrek voor ik een duidelijke uitleg gehad heb.
kweezie wabbit
Plus Member
Plus Member

Het is gewoon de contactdoos waar die 5-polige stekker in gaat die vervangen wordt door een model (met bijhorende splitter) dat reeds aangepast is voor VDSL. Die vervanging is normaal gratis.
Als je tegen de lamp loopt, breng dan wat licht mee.
Kimika
Starter
Starter

en is dat iets technisch moeilijk ofzo?? of is dat gewoon; het éne doosje eraf vijzen en het andere erop?

Ik ben daar echt wel enorm ontevreden over, ik ga daar mijn beklag is direct over doen in de belgacom winkel.
Kimika
Starter
Starter

Ik ben eens meer uitleg gaan vragen.

Blijkbaar moeten ze buiten in de verdeeldoos iets versteken omdat ik geen telefoonaansluiting heb. Ze moeten zelfs niet binnen zijn.

Daar ga ik dan 50 EUR voor mogen betalen, want die 40 EUR is excl BTW.

Als ik ook een telefoonaansluiting bij hen zou hebben zou dat niet nodig geweest zijn.

Ik vind dat eigenlijk een beetje belachelijk. Omdat ze je geen telefoonabonnement aangesmeerd krijgen zullen ze je wel op een andere manier laten betalen dus.

Ik heb mijn ongenoegen over die manier van handelen dan ook duidelijk laten blijken.

En zo heb ik mijn modem gratis gekregen. :-D

Hopelijk kunnen ze nu nog iets vroeger komen dan 19 sptember, dan ben ik helemaal gelukkig.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”