no cd crack slotje?
waarom een slot als het legaal is?! iedereen weet dat een no cd crack legaal is als je een game gekocht hebt, en je wilt die cd niet gebruiken, om crassen en dergelijke te voorkomen. soit ik heb via pm een link gekregen en het werkt nu perfect. dus wat die slot beterft ben toch geholpen
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Heb jij de forumregels ooit gelezen? Je kan er moeilijk naast kijken want het is de allereerste regel 
Seg, en "crassen" ook nog? Zijn die erger dan krassen?
ps: trouwens, vandaag had m'n zus haar mp3 speler binnengedaan bij Vandenborre, en die kerel aan de balie schrijft op "stard soms niet op", da's de ergste die ik ooit gelezen heb

ps: trouwens, vandaag had m'n zus haar mp3 speler binnengedaan bij Vandenborre, en die kerel aan de balie schrijft op "stard soms niet op", da's de ergste die ik ooit gelezen heb

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
een moderator die mensen kleineert? amai goe bezigselder schreef:Heb jij de forumregels ooit gelezen? Je kan er moeilijk naast kijken want het is de allereerste regel
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Kleineren? Heb ik dan gezegd dat "ge wel redelijk stom moet zijn om zo'n fout te schrijven" of iets dergelijks? Ik denk niet dat ik dat ergens geschreven heb. Nu, als jij dat zo interpreteert, dan is dat uw goed recht, maar daar heb ik niks mee te maken hé. 

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
1. Waarom maak jij een nieuwe thread als je in je eerste bericht al zegt dat uw probleem opgelost is via PM.neo2008 schreef:een moderator die mensen kleineert? amai goe bezigselder schreef:Heb jij de forumregels ooit gelezen? Je kan er moeilijk naast kijken want het is de allereerste regel
2. Deze rubriek - en eveneens heel het forum - hebben weinig te maken met NO-CD cracks.
3. Volgens mij weet je wel op voorhand dat ze u hier minder kunnen helpen voor cracks dan op bijvoorbeeld een game-forum.
4. Had je 5 seconden gegoogled naar "Legacy Of Kain Defiance no-cd" dan is de eerste result uw NO-CD.
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Even wat verduidelijking graag.
Wordt er met een NO-CD crack bedoeld dat je de CD op een virtuele schijf zet om de echte CD niet telkens in de drive te hoeven steken als je een bepaald programma wil oproepen?
Ik heb anders "American Heritage Talking dictionary" al jaren op die manier op mijn PC lopen.
Wordt er met een NO-CD crack bedoeld dat je de CD op een virtuele schijf zet om de echte CD niet telkens in de drive te hoeven steken als je een bepaald programma wil oproepen?
Ik heb anders "American Heritage Talking dictionary" al jaren op die manier op mijn PC lopen.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Meestal is dit gewoon de main exe waar de cd opvraag "code" uitgehaald is.
Nieuwere spellen zijn meestal beveiligd tegen cd emulatie.
Nieuwere spellen zijn meestal beveiligd tegen cd emulatie.
-
- Elite Poster
de spellekes worden niet meer gespeeld vanuit dvd maar vanuit hdd (sneller)
maar om te weten dat je werkelijk dvd in uw bezit hebt zit er een check ingebouwd waardoor elke ker je dvd begint te "draaien" als je een spel opstart.
Nocd/nodvd crack omzeild deze "check". Meerdere ontwikkelaars bouwen deze "feature" zelf in, later. Bv: valve, gas powered -> supremecommander, blizzard -> warcraft3
maar om te weten dat je werkelijk dvd in uw bezit hebt zit er een check ingebouwd waardoor elke ker je dvd begint te "draaien" als je een spel opstart.
Nocd/nodvd crack omzeild deze "check". Meerdere ontwikkelaars bouwen deze "feature" zelf in, later. Bv: valve, gas powered -> supremecommander, blizzard -> warcraft3
- Mahimahi
- Elite Poster
Bedankt voor de uitleg, het is dus niet hetzelfde.
Ik was al bang dat ik al jarenlang met illegale praktijken bezig was

Ik was al bang dat ik al jarenlang met illegale praktijken bezig was

No CD cracks zijn illegaal, zelfs als je de originele game gekocht hebt. Die no CD cracks zijn aangepaste exe files, iets wat in strijd is met de licentie van games.
Uit de EULA van een game:
Uit de EULA van een game:
Dus zelfs het vertalen van een game zonder schriftelijke toestemming van de uitgever is illegaal.3. Responsibilities of End User.
A. Subject to the grant of License herein, you may not, in whole or in part, copy, photocopy, reproduce, translate, reverse engineer, derive source code, modify, disassemble, decompile, create derivative works based on the Program, or remove any proprietary notices or labels on the Program without the prior consent, in writing, of the Licensor.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Van die EULA leid ik af dat het produceren van no cd cracks illegaal is. Het gebruik ervan kan ik niet direct linken aan één van die termen.
ik wist totaal niet dat een no cd crack ililgaal is. hoe dat ik erover dacht is zo van, tis mijn cd ik heb er voor betaalt en ik doe ermee wat ik wil, als ik het niet in mijn dvd wil steken, dan is dat mijn keus.. stel bv dat mijn cd speler het begeef moet ik dan geld uitgeven om mijn spel te spelen? dus een no cd crack zou niet illigaal moetten zijn
-
- Elite Poster
je mag kopie maken om deze reden, maar geen crack gebruikenneo2008 schreef:ik wist totaal niet dat een no cd crack ililgaal is. hoe dat ik erover dacht is zo van, tis mijn cd ik heb er voor betaalt en ik doe ermee wat ik wil, als ik het niet in mijn dvd wil steken, dan is dat mijn keus.. stel bv dat mijn cd speler het begeef moet ik dan geld uitgeven om mijn spel te spelen? dus een no cd crack zou niet illigaal moetten zijn
je moet ook oppassen want je kan gebanned zijn voor online te spelen (afhankelijk van de ontwikkelaar)
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
Als je het volledig legaal wil, zonder twijfel en je toch de originele cd in je bezig hebt, dan kan je Game Jackal gebruiken.
Je moet dan het programma opstarten, de originele cd insteken en dan gaat dat programma een gebruikersprofiel aanmaken over die cd. Zodat je de cd ook niet meer moet insteken, dat programma doet dan de emulatie.
Hierbij worden geen files aangepast en doe je dus niet aan 'kraken' van originele games
Je moet dan het programma opstarten, de originele cd insteken en dan gaat dat programma een gebruikersprofiel aanmaken over die cd. Zodat je de cd ook niet meer moet insteken, dat programma doet dan de emulatie.
Hierbij worden geen files aangepast en doe je dus niet aan 'kraken' van originele games