Adsl aansluiten op Laptop

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Giljom
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Ik heb hier een laptop die bij mij werkt hier met adsl kabel en draadloos, nu gaan ze bij mijn klein kind de 19 adsl aansluiten, en die krijgt mijn laptop, maar die van Belgacom maken die laptop niet surf klaar, dus moet ik dat doen en ik heb er weinig vertstand van, hij heeft een draadloze modem van belkin type 2 + #F5D7633-4 , als de adsl binnen is wat moet ik dan juist instellen om hem surf klaar te maken met inpluggen van de kabel en dan ook draagloos instellen, graag uw hulp , maar graag stap per stap indie mogelijk
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

Giljom schreef:Ik heb hier een laptop die bij mij werkt hier met adsl kabel en draadloos, nu gaan ze bij mijn klein kind de 19 adsl aansluiten, en die krijgt mijn laptop, maar die van Belgacom maken die laptop niet surf klaar, dus moet ik dat doen en ik heb er weinig vertstand van, hij heeft een draadloze modem van belkin type 2 + #F5D7633-4 , als de adsl binnen is wat moet ik dan juist instellen om hem surf klaar te maken met inpluggen van de kabel en dan ook draagloos instellen, graag uw hulp , maar graag stap per stap indie mogelijk
Als het met die modem moet upgraden naar 0.25 (eerst tussen firmware updates installeren die na 09 komen, anders kun je niet upgraden!) en dan pas alles instellen(er waren vroeger ongelofelijk veel problemen mee).Ik gebruik deze nu ook(sinds 0.25 best goede modem, zeker via de telnet modus).
http://www.belkin.com/uk/support/articl ... 217&scid=0
updaten via menu firmware,paswoord is standaard "leeg".
F5D7633 1.00.11 of 17(google).

De manual is wel duidelijk, de webinterface is heel eenvoudig, de cli telnet interface is wat lastiger. Internet WAN- Connection Type-pppoA VC-MUX of PPOE-LLC en login en paswoord, veel meer moet je niet doen.
Daarna nog wireless uitzetten.
Giljom
Plus Member
Plus Member

dat is latijn voor mij, is er geen simpeler mogelijkheid, ik ben maar een leek
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Giljom schreef:dat is latijn voor mij, is er geen simpeler mogelijkheid, ik ben maar een leek
Neem dan eens de uitgebreide/basic manual door, het zal wel duidelijk worden.

Alleen kan je zonder 00.25 veel verbindingsproblemen verwachten.

manual: http://belkin.httpsvc.vitalstreamcdn.co ... 3_manl.pdf

http://www.belkin.com/uk/support/articl ... 117&scid=0

verkorte manual: http://www.belkin.com/uk/support/articl ... 125&scid=0

(genoeg voor de installatie)
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Giljom, stellen ze de wifi in van de router of moet je dit ook zelf doen?
Aan de laptop zal je niets moeten wijzigen. Gewoon de verbinding maken en een paswoord invullen.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster

nonkie schreef:Giljom, stellen ze de wifi in van de router of moet je dit ook zelf doen?
Aan de laptop zal je niets moeten wijzigen. Gewoon de verbinding maken en een paswoord invullen.
toch best de firmware wijzigen.

Je moet alles zelf doen(echt niet zo moeilijk maar met die modem moet je opletten als je oude firmware gebruikt).
Giljom
Plus Member
Plus Member

die modem is gebruikt met een ander paswoord en inlog naam, moet ik hem misschien eerst resetten, en heb u de juist url niet waar ik de update kan vinden, en kan ik die eerst op mijn adsl lijn instellen en uit proberen, want ik moet daar ver mee rijden, en liever stel ik hier alles in , toch graag uw mening
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Giljom schreef:die modem is gebruikt met een ander paswoord en inlog naam, moet ik hem misschien eerst resetten, en heb u de juist url niet waar ik de update kan vinden, en kan ik die eerst op mijn adsl lijn instellen en uit proberen, want ik moet daar ver mee rijden, en liever stel ik hier alles in , toch graag uw mening
U kan hem perfect al gereed maken bij u. Het enige dat je daarna moet veranderen zijn de inloggegevens van de provider. Resetten hoeft niet.
Afbeelding
Giljom
Plus Member
Plus Member

Ik heb hem vanhier ingesteld, maar bij conecting type staat er pppoE een pppoa wat moet het juist zijn de nieuwe eigenaar heeft een inlog die begint met fc en ik heb fa en ik heb pppo E staan,
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Giljom schreef:Ik heb hem vanhier ingesteld, maar bij conecting type staat er pppoE een pppoa wat moet het juist zijn de nieuwe eigenaar heeft een inlog die begint met fc en ik heb fa en ik heb pppo E staan,
Gewoon alles laten staan zoals het staat.
Alleen de inlog en wachtwoord veranderen.
U kan desgewenst ook de inlog en wachtwoord veranderen om in de router te geraken.
Staat deze router al ingesteld voor wifi?
Afbeelding
Giljom
Plus Member
Plus Member

voor wifi waar kan ik dat zien, normaal werkt de laptop draadloos, maar moet daar ook wat aan veranderd
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

Giljom schreef:voor wifi waar kan ik dat zien, normaal werkt de laptop draadloos, maar moet daar ook wat aan veranderd
In de modem/router heb je ergens een tabblad wireless, daar kan je de netwerkmode instellen. Mixed, b, g, n Zet deze op mixed. Bij ssid zet je iets wat uw netwerk onderscheid van andere netwerken. Voorbeeld uw familienaam. De channel zet je op vb 6. Dit hangt er natuurlijk vanaf wat er gebruikt wordt in uw buurt van kanalen. Geeft het storingen dan kan je dit veranderen naar 1, 3 of 11.
Dan ga je naar wireless security. Daar kan je een beveiliging instellen. Kies voor minstens WPA (personal). En daar vul je een wachtwoord in.
Klik op save of bevestigen. Sommige routers moeten herstart worden eer het actief is.

Voor de laptop is het simpel. Je gaat naar wireless verbindingen en laat windows zoeken. Als je uw netwerk hebt gevonden dan klik je op deze en bevestigd met verbinden. Windows zal u laten weten dat er een netwerksleutel nodig is om te kunnen verbinden. Deze vul je tweemaal in en dan duurt het nog een paar sec. en heb je als alles goed is verbinding.
Windows zal dit netwerk+sleutel onthouden zodat je het niet steeds moet invullen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegd is.
Hetgeen ik heb geschreven kan wel een beetje afwijken van hoe het bij u zal zijn omdat modem/routers niet allemaal hetzelfde zijn wat betreft tabbladen, instellingen enz... Maar de basis is overal hetzelfde.
Afbeelding
silencer
Elite Poster
Elite Poster

Giljom schreef:Ik heb hem vanhier ingesteld, maar bij conecting type staat er pppoE een pppoa wat moet het juist zijn de nieuwe eigenaar heeft een inlog die begint met fc en ik heb fa en ik heb pppo E staan,
beide zijn goed, worden allebei ondersteund door de BGC dslam.

wireless: als je het eenvoudig wilt houden:filteren op mac-adres(allow).
start*uitvoeren*cmd* ipconfig /all

Ik heb de url ook niet, even zoeken en dan vind je die wel.
Je kunt de modem daar (bij jou) wss ook testen.
Als je de problemen op het net bekijkt snap je wel dat die update zeer aan te raden is.
nonkie
Elite Poster
Elite Poster

@ Giljom, het is wel belangrijk die update die Silencer aangeeft.
Heb je moeite om deze te downloaden stuur me dan een pm met je emailadres en ik stuur u hem door.
Je kan deze firmware update best eerst doen voor je andere instellingen gaat wijzigen zodat je stap voor stap alles doet. Dit om eventuele problemen en acties aan mekaar te kunnen koppelen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”