ntvdm.exe Werkt niet meer

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
skipper
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Wanneer ik in Windows Vista Premium (splinternieuwe pc) bij zoekopdracht "Command" indruk, dan verschijnt er een opdrachtprompt scherm met daar bovenop de melding ntvdm.exe werkt niet meer en moet worden afgesloten en u krijgt een melding als er een oplossing voor dit probleem is.
Ik heb me al suf gegoogeld, maar kan iemand me vertellen wat dit betekent (bestand corrupt?), of dit echt kwaad kan en of er een oplossing voor bestaat. Ik weet wel dat dit iets met dos programma's te maken heeft.
(ntvdm.exe staat in de system32 map in Windows, en om deze te vervangen heb je zoals gebruikelijk in Vista geen toelating, ook al ben je ingelogd als administrator)
neo2008
Plus Member
Plus Member

skipper schreef:Wanneer ik in Windows Vista Premium (splinternieuwe pc) bij zoekopdracht "Command" indruk, dan verschijnt er een opdrachtprompt scherm met daar bovenop de melding ntvdm.exe werkt niet meer en moet worden afgesloten en u krijgt een melding als er een oplossing voor dit probleem is.
Ik heb me al suf gegoogeld, maar kan iemand me vertellen wat dit betekent (bestand corrupt?), of dit echt kwaad kan en of er een oplossing voor bestaat. Ik weet wel dat dit iets met dos programma's te maken heeft.
(ntvdm.exe staat in de system32 map in Windows, en om deze te vervangen heb je zoals gebruikelijk in Vista geen toelating, ook al ben je ingelogd als administrator)
http://support.microsoft.com/default.as ... US;Q314495
skipper
Pro Member
Pro Member

Had ik ook al bekeken, maar lijkt me echt geen oplossing. Is geen onoverkomelijk probleem (verdomme wat een moeilijk woord om te typen!), maar had toch wel willen weten wat de oorzaak is... In ieder geval bedankt!
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Bestanden die Windows "lockt" kan je probleemloos vervangen door Replacer (google for it).

En "command"? Start je dan niet de oude dosprompt op, werkt whatever-je-wil-doen in die dosbox ook niet met "cmd"?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
skipper
Pro Member
Pro Member

selder schreef: En "command"? Start je dan niet de oude dosprompt op, werkt whatever-je-wil-doen in die dosbox ook niet met "cmd"?
Zo gaat het inderdaad, maar vind het wel vreemd dat dit op mijn zoon zijn laptop (met dezelfde Vista op) wel marcheert. Maar ja, niet echt een probleem, bedankt voor de moeite in ieder geval.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”