Alles is vrij vlot verlopen, enkel de periode tussen het wegvallen van EDPnet en het wachten op het Tele2 activatie-sms-je maakte me een beetje onzeker, omdat er toch 2 dagen offline tussenzat. Verleden jaar duurde mijn overstap van Belgacom naar EDPnet welgeteld 5 minuten (enkel login van de router veranderen) maar toen bleef de telefoonlijn dezelfde, natuurlijk.
Hier volgt mijn ervaring:
----------------
# 16 juli 2008
- Tele2 All In Plus besteld. Bij bestelling een MijnTele2 login gekregen, maar die werkt nog niet.
- EDPnet via ticket opgezegd.
# 17 juli 2008
EDPnet bevestigt opzegging via ticket (ook email notificatie daarvan). Openstaande factuur (augustus) moet wel nog vereffend worden, dus had ik het abo eigenlijk best voor mijn maandelijkse reset opgezegd.
# 18 juli 2008
MijnTele2 login werkt nu.
# 29 juli 2008
UPS koerier liet een berichtje in de brievenbus, dat ze levering geprobeerd hadden en de volgende dag nog eens zouden proberen. Even gebeld dat het ook bij de buren mocht achtergelaten worden.
# 30 juli 2008
UPS levert de gratis Tele2 Easy Box

- Verwelkoming Tele2 met bevestiging MijnTele2 logins, en de melding dat je moet wachten met de installatie van de EasyBox totdat je een SMS of telefoontje ivm de activatie van Tele2 hebt gekregen.
- Formulier voor toelating nummeroverdracht vaste telefonie (kan gratis verzonden worden)
- vijfpolige PSTN ADSL filters: 1 inbouwdoos, 1 gewone stekker en 2 stapelstekkers. Een elektrische adapter, een CAT5e (of CAT6 ?) UTP kabel en 2 RJ11 kabels.
- Doe-het-zelf installatiegids, een handleiding en CD om de modem te resetten, en een boekje met uitleg over de comfortdiensten.
De box bevat ook een uitgebreide brief met info over het GSM gedeelte van AllInPlus: je kan GSM'en via oplaadbare formule of via abo (voor het abo zit er een nummeroverdracht/behoud formulier en contract en algemene voorwaarden bij, alsook kredietkaart-domiciliëring, met gratis verzendbare envelop). Er zit ook een SIM-kaart in met bijhorend GSM telefoonnummer. [Ik heb de gratis Smart oplaadbare optie genomen]
Last but not least: de gratis Thomson SpeedTouch 706WL ADSL/ADSL2+ modem!
# 6 augustus 2008 (04:00)
Verbinding resynct plots op 4096/384 dus Tele2 internet is geactiveerd =) (nu offline)
# 8 augustus 2008 (17:00)
- 2 dagen offline (af en toe wel eens gecheckt met de nieuwe router) maar nu werkt het internet! (de 8ste was ook mijn EDPnet reset-dag). De router werkt gewoon vanzelf, geen login nodig.
- Ik heb nog geen bevestiging per sms gehad, dus nog even wachten voor ik de snelheden als finaal beschouw (die schommelen momenteel enorm tussen 2 en 3Mbit). Op MijnTele2 staat er trouwens nog geen datum van internet-activatie.
-Via de OpenDNS servers lijkt het alleszins wat vlotter te gaan. Een FTP uploadtest geeft ongeveer 300/42 KB/s aan.
- Bij EDPnet staat nu "Afwachten goedkeuring voor verwijdering" aangegeven.
# 9 augustus 2008
Het Tele2 sms-je is er deze morgen doorgekomen ("uw lijn is geactiveerd, u mag uw modem installeren"). Deze nacht had ik al een reset van de router opgemerkt, die de telefonie interface aanzette (ik moest dan wel de firewall instellingen nog eens herdoen). Op MijnTele2 staat 'internet geactiveerd' op de datum van 10 augustus (morgen), maar bij status staat nog steeds 'inactive'.
Ik heb een draagbare telefoon aangeschaft (Siemens Gigaset AL140) en aangesloten op de EasyBox, ter vervanging van het gehuurde Belgacom toestel dat maandag bij de Belgacom-winkel zal worden ingeleverd - da's ook een goeie gelegenheid om te checken dat Belgacom hun eigen abo wel heeft opgezegd (er zit nog altijd een telefoonsignaal op de gewone aansluitingen). Het Gigaset toestelletje moet nog opladen, dus testen zal voor morgen zijn.
De internetsnelheden lijken nu erg stabiel op 3400/325 kbps (= 425/41 KB/s), het wordt dus hopelijk een aangenaam unlimited jaar