hey iedereen,
ik het hier TMPGEnc 4.0 XPress, ik wil een film cd maken het lukt wel met ondertiteling en al. maar, als ik die op dvd laat afspelen dan is die scherm zo vierkant dus geen fulscrean? ik heb het op pal gezet en het helpt niet. het eenige wat helpt is via mijn dvd spleren de film laaten inzoemen dan krijg ik voledige scherm is dat normaal? weet er iemand raad, wat ik fout doe?
mvg
cd film converseren
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
misschien te lage resolutie gekozen voor de film?
Normaal past zo'n dvdspeler de resolutie wel automatisch aan aan je standaard PAL resolutie denk ik, maar mss toch niet bij die van jou.
Zou ook kunnen dat je bij het coderen de zwarte balken boven en onder erbij hebt gelaten, waardoor je dvdspeler die ook laat zien, en die nemen dan natuurlijk ook plaats in.
Als de filmbron 16:9 is kan je best ook als output voor het 16:9 formaat kiezen
Normaal past zo'n dvdspeler de resolutie wel automatisch aan aan je standaard PAL resolutie denk ik, maar mss toch niet bij die van jou.
Zou ook kunnen dat je bij het coderen de zwarte balken boven en onder erbij hebt gelaten, waardoor je dvdspeler die ook laat zien, en die nemen dan natuurlijk ook plaats in.
ik heb alles geprobeert ook 16:9 mss doe ik its fout ik weet het niet iemand ervaring met die programma? wel een goei programmaBraindamage schreef:misschien te lage resolutie gekozen voor de film?