Wie bevestigd !!
ik wil overschakelen naar een ADSL2+ breedband abbo. Maar wie haalt daar nu het meeste voordeel uit ADSL2+ ? Ik vermoed dat je bij klassiek breedband gebruik, zoals kranten websites bezoeken, chatten enz je het verschil amper merkt tussen ADSL ( 6Mbps lijnprofiel ) en ADSL2+ ( 12Mbps lijnprofiel ).
Het lijnprofiel is duidelijk hoger, maar ik vrees dat de server dit meestel niet toelaat en werkelijke downloadsnelheden boven 5Mbps nog amper merkbaar zijn bij gewoon googelen.
Graag ervaring van ADSL naar ADSL2+ gebruikers
googelen via ADSL of ADSL2+ ?
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Tja, op het werk hebben we massa's bandbreedte, en surf ik daar daarom sneller? Nop. Enkel bij continue download merkt ge dat, bij surfen dus echt niet.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Wel ik heb gisteren inderdaad de nieuwe Fedora 10 Alpha zeer snel gedownload (1,2 MB/s gemiddeld) en ook zeer snel geïnstalleerdMr.T schreef:De meesten hier zullen enkel sneller hun linux distributies downloaden, en zullen er zogezegd ook meer uittesten.

En direct een paar bugs gesubmit.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 12 keer
Bedankt voor de bevestiging.
Ik ben nu op 't werk ( SDSL ) ( Your result is 187.219 KiloByte per second )
Thuis edpnet (ADSL max 6 ) bijna altijd + 600 KiloByte
Gewoon surfen naar kranten zoals " detijd, GVA, demorgen " enz merk je amper dat het thuis sneller gaat met een 3x hogere Edpnet bandbreedte !
Ik ben nu op 't werk ( SDSL ) ( Your result is 187.219 KiloByte per second )
Thuis edpnet (ADSL max 6 ) bijna altijd + 600 KiloByte
Gewoon surfen naar kranten zoals " detijd, GVA, demorgen " enz merk je amper dat het thuis sneller gaat met een 3x hogere Edpnet bandbreedte !
-
- Premium Member
vrij logisch ook: de meeste websites, zonder foto's in groot formaar op, zijn niet meer dan 100 kb groot...Of je dat nu met 6 of 12 mbit binnenhaalt... nauwelijks verschil: enke las het groter wordt door foto's zal je het verschil merken, maar dat moeten al grotere bestanden zijn. Het belangrijkste om snel te googlen is een goede verbinding met de server (routing etc.) en dat kan je slechts beperkt invloed op uitoefenen door een andere ISP, maar dat maakt nauwelijks verschil uit.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
- Bedankt: 336 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je merkt wel (visueel) dat het surfen sneller gaat, maar in praktijk is het niet sneller.
Ik ben van 4mibt overgestapt op 20.
Downloaden scheelt wel dag en nacht natuurlijk
en dingen zoals windows updaten ook
ook email ophalen gaat een pak sneller
Ik ben van 4mibt overgestapt op 20.
Downloaden scheelt wel dag en nacht natuurlijk
en dingen zoals windows updaten ook
ook email ophalen gaat een pak sneller