Even mijn frustratie afreageren:
25/07 Een eerste Belgacom technieker komt snel twee analoge lijnen omzetten naar een ISDN lijn. "Ja de rode led knippert nu nog maar straks blijft die branden en dan werkt het."
Werkt dus niet. Rode led blijft knipperen. Storingen gebeld: "Ik heb de lijn gereset en nu meet ik goede waarden." Werkt niet. Nog eens storingen gebeld: "En is dat een Belgacom centrale? Neen? Dan kunnen wij niets doen. Daar hebben wij niets mee te maken."
Mijn leverancier van de centrale gecontacteerd. Alles getest, alles geprobeerd. Conclusie: werkt op een andere aanlsuiting maar niet bij mij.
04/08 Een tweede Belgacom technieker komt de NT1 vervangen. Oud model met twee analoge aansluitingen. Is in totaal geen 4 minuten binnen geweest. "Alles werkt mijneer." Niet dus. Weer gemeten en gechecked en geprobeerd, andere centrale geprobeerd. Werkt niet. Analoog toestel geprobeerd. Niets. Weer storingen gebeld. "En zijt ge zeker dat het niet werkt? En hebt ge al eens een analoog toestel geprobeerd? En welke lichtjes branden? Dan kan ik een technieker sturen maar die moeten we wel factureren."
07/08 Een derde Belgacom technieker zal in de voormiddag langs komen. Ik hou mijn hart vast.
Gelukkig doen mijn 3starsnetlijnen het wel.
PS: Da tweede Belgacomkieken trok dan nog de voeding van mijn adslmodem uit en hij is zo vertrokken. Moest zeker zijn draadloos schroevendraaiertje opladen?
14 dagen zonder telefoon, thanks to Belgacom
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
- Fustigateur
- Pro Member
Heb indertijd ook isdn gehad, nooit meer! Enkel problemen mee. Ok, de lijnkwaliteit om gesprekken te voeren is heel zuiver, maar verder afblijven. Beter een gewone analoge lijn. Heb je nog een isdn modem nodig? Heb er hier nog één liggen. Zo'n groene schildpad.
Seagull, als die 3e komt en hij kan effectief meten of zien dat BGC de oorzaak is, laat hem dan rapporteren dat de 2 vorige techniekers geen oplossing boden want ik vrees dat je nog een mooie factuur zal ontvangen.
Waarom 2 analoge lijnen naar 1 ISDN nt1?
Je pbx was toch reeds actief, er stond toch geen dsl op die lijnen? Splitter is dan toch ook aangepast??
NT1 eventueel met isdn toestel connecterenn NT1 heeft geen ab uitgang dus met een analoog toestel testen heeft imo weinig zin.
Waarom 2 analoge lijnen naar 1 ISDN nt1?
Je pbx was toch reeds actief, er stond toch geen dsl op die lijnen? Splitter is dan toch ook aangepast??
NT1 eventueel met isdn toestel connecterenn NT1 heeft geen ab uitgang dus met een analoog toestel testen heeft imo weinig zin.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Mijn leverancier had me aangeboden om mijn analoge IP centrale gratis om te ruilen tegen een ISDN IP centrale zodat ik nu ook de faxserver kan gebruiken (AvantFax/HylaFax).Insom schreef:Waarom 2 analoge lijnen naar 1 ISDN nt1?
Heel handig. Vanaf om het even welke computer, ook remote, met een simpele webinterface. Op één van de lijnen stond adsl. Die staat nu op mijn ISDN lijn en deze werkte ook vanaf dag 1. De NT1 adaptors hebben een ingebouwde splitter.
Belgacom heeft twee versies NT1: De nieuwe (kleine) versie heeft geen analoge lijnen, enkel 2 ISDN lijnen en een adsl lijn. De oude (grotere) versie heeft daarnaast nog twee analoge uitgangen. En daarvan ga ik er één nodig hebben want het telefoontoestel van de lift mag niet via de centrale gaan. Deze moet rechtstreeks op de Belgacomlijn aangesloten worden.Insom schreef:NT1 eventueel met isdn toestel connecterenn NT1 heeft geen ab uitgang dus met een analoog toestel testen heeft imo weinig zin.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Mooie geste van je leverancier! zou mijne patron is moeten horenMijn leverancier had me aangeboden om mijn analoge IP centrale gratis om te ruilen tegen een ISDN IP centrale zodat ik nu ook de faxserver kan gebruiken

Klopt was ik ff vergeten.De NT1 adaptors hebben een ingebouwde splitter.
De oude grote versie? volgens mij zijn er 2 ISDN "bakjes"Belgacom heeft twee versies NT1: De nieuwe (kleine) versie heeft geen analoge lijnen, enkel 2 ISDN lijnen en een adsl lijn. De oude (grotere) versie heeft daarnaast nog twee analoge uitgangen. En daarvan ga ik er één nodig hebben want het telefoontoestel van de lift mag niet via de centrale gaan. Deze moet rechtstreeks op de Belgacomlijn aangesloten worden.
ISDN NT1 en ISDN NT12ab, deze laatste wordt gebruikt voor ISDN twin en zeker niet voor maintenance lijnen of dergelijke.
Dus als ik het goed begrijp heb je een verkeerd product besteld, of is er een verkeerd product geplaatst?
Het kan zijn dat dan je centrale point to multipoint is (isdn twin) terwijl isdn met nt1 point to point is.
Hou dan zeker rekening met een full rate isdn splitter want deze is volgens mij niet in die oudere bakjes geïntegreerd.
Ben zelf geen technicus maar ik kom dagelijks bij klanten om hun infrastructuur te evalueren en nieuwe voorstellen te doen.[/quote]