NIS boodschap ICMP

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Giljom
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 2 keer

Ik krijg sinds gisteren met NIS 2004 regelmatig de hierna volgende de boodschap inkomensd en uitgaand
10.01.2004
protocol ICMP ( uitgaande)
extern adres 130.244.135.185 echo verzoek (
lokaal adres 192.168.
Lokatie Default

en dit de ganse dag uitgaand en ingaand, en ik krijg blokkeren (aanbevolen)
en dat doe ik en vink dat aan maar het blijft terug komen, wat moet ik doen
Ik weet minder als u, maar wil bijleren, bedankt
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Dit protocol ICMP wil toegang krijgen tot het Internet, in uw plaats zou ik op toestaan klikken, ofwel moet je de instellingen in Norton IS iets soepeler instellen.
(Ook ik heb voor bepaalde zaken op "toestaan moeten klikken" o.a. voor toegang tot IRC Monitor, ik heb daar aangekruist X altijd toestaan).
Zie dat je over gebruiksaanwijzing beschikt, die is normaal te vinden op de CD-rom van Norton 2004.
Tip: Plaats je CD rom van Norton 2004 in je CD rom lezer, klik onderaan links op op de werkbalk op Start en vervolgens op verkennen, dan vind je wel de gebruiksaanwijzing in PDF format (Adobe). Je hoeft het dus niet te printen, je kan het ook zo raadplegen.
Opgelet, dit is wel een groot pak af te drukken indien je alles op papier wil.
Ik zelf heb dit nog niet afgedrukt, daar ik de werkwijze van versie 2003 al vroeger eens afgedrukt heb.
Beetje zoekwerk, ja... :wink:
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

IMCP is gewoon een ping. Dus iemand wil weten of je PC op staat of niet :) Als je PC antwoord op een ping, dan volgt er nogal dikwijls eens een portscan. Je firewall dropped normaal deze ping en dan lijkt het alsof er achter jouw IP-adres geen PC aanwezig is.

Voor diegene die wil weten van waar de term ping komt... Het werd gebruikt in onderzeeërs. Dat geluidje dat er op regelmatige tijdstip uitzenden, en dan wachten op de terugkeer ervan om te zien of er in de omgeving nog andere boten/onderzeeërs waren. En hoe langer het duurt eer de echo terug is, hoe verder af de boot zich bevindt. Het wordt in de IT gebruikt om de vertragingen te meten op een netwerk en om te zien of er een bepaalde PC aanwezig is op een netwerk enzo.

Pings laat je best blokkeren... Dat is het beste.

Cheers
Afbeelding
Styno
Elite Poster
Elite Poster

toch even zeggen: ICMP is niet enkel en alleen een ping reply...
ICMP staat voor "Internet Control Message Protocol": gaan dus paketjes over die controles/informatie bevatten... De commando's 'ping' of 'traceroute' maken gebruik van deze paketten om een connectie te testen. De paketteb die een ping-reply terugzenden kan je bv zonder al te veel problemen uitschakelen, maar ICMP helemaal blokeren is een verschrikkelijk slecht idee.

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, ik bedoelde eigenlijk dat hij pings mocht laten droppen... Maar juist is juist.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”