[laptop] herstart loop na SP installatie
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
.... en als dat geen verandering geeft (start via veilige modus, tip van Astralon) de optie "reboot bij systeemcrash" uitzetten (één van de opties die je ook moet zien als je die F8 gedruwd hebt): wanneer je dan opstart zal hij nog _steeds_ niet werken, maar dan kan je tenmiste aflezen welk type foutmelding + welke details aan het niet-starten verbonden zijn !
Gebaseerd op mijn ervaringen met deze oudere notebooks :
Indien de veilige modus nog steeds niet zou werken, en de bovenstaande optie je een melding geeft ala "unmountable boot device", kan je je XP opstart CD er terug bijhalen, opstarten met de cd, en dan via de repairconsole een chkdsk /p /r starten. (ga dan maar iets anders doen, dit kan wel vrij lang duren). Indien de machine daarna terug werkt (en zeker gezien de ouderdom van je notebook) moet ik me dan vragen stellen bij de betrouwbaarheid van je harddisk.
Indien de veilige modus nog steeds niet zou werken, en de bovenstaande optie je een melding geeft ala "unmountable boot device", kan je je XP opstart CD er terug bijhalen, opstarten met de cd, en dan via de repairconsole een chkdsk /p /r starten. (ga dan maar iets anders doen, dit kan wel vrij lang duren). Indien de machine daarna terug werkt (en zeker gezien de ouderdom van je notebook) moet ik me dan vragen stellen bij de betrouwbaarheid van je harddisk.
ik heb gedaan wat je zei en hier de foutmeldingkaween schreef:.... en als dat geen verandering geeft (start via veilige modus, tip van Astralon) de optie "reboot bij systeemcrash" uitzetten (één van de opties die je ook moet zien als je die F8 gedruwd hebt): wanneer je dan opstart zal hij nog _steeds_ niet werken, maar dan kan je tenmiste aflezen welk type foutmelding + welke details aan het niet-starten verbonden zijn !
stop: coooo135 (kan onderdeel niet vinden) deze toepassing kan niet worden gestart omdat winsrv niet kan worden gevonden
wat nu?
ja ik was er gisteren mee bezig het ging niet pc afgezet en nu pc terug opgestrat met deze probleemnonkie schreef:Heeft het iets te maken met dit topic?
ik probeer chksk te doen maar die zegt telkens de parameter is ongeldig
ik typ: chkdsk \p \r
doe ik its fout,?
-
- Elite Poster
ja
't is "/" en niet "\"
chkdsk /p /r !!!
... en ik zie net de link van Nonkie. Woordje van waarschuwing : je kan niet van "sp niks" naar SP3 updaten. SP3 kan je pas installeren nadat er een vorig SP op staat (1 of 2 maakt niet uit dacht ik), anders vertikt hij het (krijg je dus ook een dikke melding over en SP3 gaat dan ook niet verder !)
't is "/" en niet "\"
chkdsk /p /r !!!
... en ik zie net de link van Nonkie. Woordje van waarschuwing : je kan niet van "sp niks" naar SP3 updaten. SP3 kan je pas installeren nadat er een vorig SP op staat (1 of 2 maakt niet uit dacht ik), anders vertikt hij het (krijg je dus ook een dikke melding over en SP3 gaat dan ook niet verder !)
Laatst gewijzigd door kaween 05 aug 2008, 17:52, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
nee hoor, kan je _niet_neo2008 schreef:je kunt het ook \ zo doen hoorkaween schreef:ja
't is "/" en niet ""
chkdsk /p /r !!!

doe maar eens een chkdsk /? : krijg je de complete syntax.
Tenzij je het beter weet als Microsoft, natuurlijk.
Laatst gewijzigd door kaween 05 aug 2008, 17:55, in totaal 1 gewijzigd.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
@ neo2008 : Heb je titel wat verduidelijkt.
Je kan misschien best je installatie cd er terug bijhalen en een recovery uitvoeren?
Je kan misschien best je installatie cd er terug bijhalen en een recovery uitvoeren?
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
wel het kan dus wel want heb het \ zo gedaan ! en tis nu bezigkaween schreef:nee hoor, kan je _niet_neo2008 schreef:je kunt het ook \ zo doen hoorkaween schreef:ja
't is "/" en niet ""
chkdsk /p /r !!!'t is geen padverwijzing, 't is een optieflag.
doe maar eens een chkdsk /? : krijg je de complete syntax.
Tenzij je het beter weet als Microsoft, natuurlijk.
bedankt voor mijn titel te verbeteren, maar ik ben nu bezig met mijn cd van windows een chkdsk aan het uitvoerenRobbe schreef:@ neo2008 : Heb je titel wat verduidelijkt.
-
- Elite Poster
... nee hoor.
Het gevolg van een foute syntax is in het beste geval dat je chkdsk wel loopt, maar dat de nodige parameters (r voor repair en p voor recursive, zijde de hele schijf inclu de hele struktuur/substruktuur ongeacht de stand van de "dirty" flag) niet worden uitgevoerd en derhalve genegeerd.
http://www.microsoft.com/technet/prodte ... x?mfr=true
.http://bobbyallen.wordpress.com/2007/06 ... ng-chkdsk/
.... of om het even welke willekeurige syntax uitleg bij chkdsk. Chdks is op dat gebied niet meer verandert sinds dos, enkel de exacte parameters zijn aangepast over de jaren heen (en over het gebruikte OS en gebruikersomgeving in het OS, want de parameters binnen bijvoorbeeld de repairconsole zijn anders als binnen het OS zelf)
Je weet het dus echt beter als microsoft ...
(jongens jongens toch).
Nu, trek uw plan. Ik kan ook niet helpen als jij dat niet wil.
Het gevolg van een foute syntax is in het beste geval dat je chkdsk wel loopt, maar dat de nodige parameters (r voor repair en p voor recursive, zijde de hele schijf inclu de hele struktuur/substruktuur ongeacht de stand van de "dirty" flag) niet worden uitgevoerd en derhalve genegeerd.
.... of om het even welke willekeurige syntax uitleg bij chkdsk. Chdks is op dat gebied niet meer verandert sinds dos, enkel de exacte parameters zijn aangepast over de jaren heen (en over het gebruikte OS en gebruikersomgeving in het OS, want de parameters binnen bijvoorbeeld de repairconsole zijn anders als binnen het OS zelf)
Je weet het dus echt beter als microsoft ...

ik spreek uit ervaring heb het zo gedaan e en het werkt!! kan er ook niet aandoen dat het zo werktkaween schreef:... nee hoor.
Je weet het dus echt beter als microsoft ...(jongens jongens toch).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Kan je met een erd commander cd programma's verwijderen? Ik dacht alleen bestanden.neo2008 schreef:mijn pc is gedaan met scannen op hd en fouten repareren. maar zonder resultaat. nu ik was vergeten dat ik een erd commander cd had. ik heb die laten lopen en sp2 deraf gezwiert en nu werkt het terug
thx manne voor de hulp

-
- Elite Poster
... met erd kan je inderdaad heel wel wat meer. Terugspringen naar repairpoints, extern repairen van registry's en meer van dat fraais. Dus ja hoor, dat kan. (anders als die \
, blijf erbij, dat kan niet.)
OPGELET : afhankelijk van ERD versie (denk ik, bij de oudere allersinds, maar ook bij de nieuwe VERMOED ik) zal een terugvallen naar een vorig repairpunt een "verplaatsen van userdocumenten/data" inhouden. Anders als de normale in-house repairpoints van XP, zal een repairpoint via ERD wel degelijk dus ook de documenten aanpakken : deze worden dan in een specifieke ERD-directory gedumpt (struktuur ERD+time/datestamp van de rollback actie). Ze zijn dus niet weg, maar ze staan ook niet meer waar je ze daarvoor verwacht zou hebben.

OPGELET : afhankelijk van ERD versie (denk ik, bij de oudere allersinds, maar ook bij de nieuwe VERMOED ik) zal een terugvallen naar een vorig repairpunt een "verplaatsen van userdocumenten/data" inhouden. Anders als de normale in-house repairpoints van XP, zal een repairpoint via ERD wel degelijk dus ook de documenten aanpakken : deze worden dan in een specifieke ERD-directory gedumpt (struktuur ERD+time/datestamp van de rollback actie). Ze zijn dus niet weg, maar ze staan ook niet meer waar je ze daarvoor verwacht zou hebben.
Ja en de registry entry's laten staan danneo2008 schreef:je hebt toegan tot je c dus je kunt daar van alles delietennonkie schreef:Een systeemherstel dat wist ik. Maar kan je vb een programma als office (of iets anders) alleen verwijderen?

Lijkt me niet echt een gezonde manier van werken.

-
- Elite Poster
oh zucht.neo2008 schreef:je hebt toegan tot je c dus je kunt daar van alles delietennonkie schreef:Een systeemherstel dat wist ik. Maar kan je vb een programma als office (of iets anders) alleen verwijderen?

-
- Elite Poster
- Bedankt: 11 keer
Klopt!Special_K schreef:Ja en de registry entry's laten staan danneo2008 schreef:je hebt toegan tot je c dus je kunt daar van alles delietennonkie schreef:Een systeemherstel dat wist ik. Maar kan je vb een programma als office (of iets anders) alleen verwijderen?![]()
Lijkt me niet echt een gezonde manier van werken.
Er zijn veel mensen die denken dat ze de installatiemap verwijderd hebben dat dan het programma ook verwijderd is. Met alle foutmeldingen vandien.

-
- Pro Member
- Bedankt: 1 keer
Nog even en we hebben een laptop die smeekt om een herinstallatie...
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Dan kon je daar ook voor waarschuwen?neo2008 schreef:ik heb gewoon gezegd dat je het wel kon doen. ik heb niet gezegd dat het gezond is om het te doen. heb simpel weg geantwoord op de vraag meer niet

ja dat is waar, maar ik heb daar niet bij stil gestaanLord Utopia schreef:Dan kon je daar ook voor waarschuwen?neo2008 schreef:ik heb gewoon gezegd dat je het wel kon doen. ik heb niet gezegd dat het gezond is om het te doen. heb simpel weg geantwoord op de vraag meer niet
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Dat zat er aan te komenneo2008 schreef:gewoon, de boel terug geformateertBasMSI schreef:Altijd handig als anderen ook weten hoe?

Een goede raad, indien je Windows niet door en door kent, maak dan regelmatig een copy van je systeem met Ghost of een dergelijk programma, betrouw niet op de ingebouwde recuperatieprutsen van Microsoft.
Het duurt 5 minuten om een Ghostcopy terug te zetten, dagen om uiteindelijk te moeten terugvallen op een 'format c:'