In hoeverre zijn de resultaten van speedtest.net betrouwbaar?
Met mijn BGC ADSL PLUS haal ik blijkbaar download resultaten waar velen naar zullen verlangen. Ik heb verschillende servers geprobeerd en krijg een gelijkaardig resultaat zoals hieronder. De speed testen van userbase kloppen volgens mij wel.
De gegevens van mijn ADSL lijn zijn anders niet de meest ideale te noemen qua noise margin en attenuation.
Iemand enig idee waarom?
Betrouwbaarheid speedtest.net
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Daarom eens speedtesten uitvoeren op verschillende sites, probeer nu eens userbase.be 

En mogen we ook weten wat daar de resultaten van zijn? Is het verschil erg groot?geert schreef:De speed testen van userbase kloppen volgens mij wel.
Ik weet dat er sites zijn die de tweede keer een veel beter resultaat geven omdat de bestanden waarmee getest wordt "dichterbij" opgeslagen worden, bvb. op de proxy of op uw harde schijf.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Belgacom/Skynet Plus 3929 287 98% 03-08-2008 14:56
ik ga userbase toch eerder volgen dan speedtest.
ik ga userbase toch eerder volgen dan speedtest.
Je hebt ook getest via een server in het buitenland (Eindhoven). Om relevantere snelheidstest te bekomen is het beter te kijken naar een server in Belgie zelf. Zo blijf je binnen de landsgrenzen tijdens het testen en heb je geen verlies naar buiten toe. Bij mij is het testen bij een buitenlandse server ook atlijd trager.
Hieronder zijn de testen van vandaag.
Vaststelling :
WinXP : Firefox en Opera geven uitzonderlijk hoge waardes voor binnen en buitenlandse servers o.a. Madrid
WinXP : Internet Explorer geeft normale waarden : 39xx kb / sec
Linux : Firefox geeft normale waarden : 39xx kb/sec
Ik vermoed dat het iets met Flash te maken heeft maar ben niet zeker.
Hopelijk gaan de providers de mogelijke fout in Flash of een ander programma niet gebruiken om aan te tonen dat hun lijn super snel is
Groeten,
PS : de flashversie = 9.0 rc124
Vaststelling :
WinXP : Firefox en Opera geven uitzonderlijk hoge waardes voor binnen en buitenlandse servers o.a. Madrid
WinXP : Internet Explorer geeft normale waarden : 39xx kb / sec
Linux : Firefox geeft normale waarden : 39xx kb/sec
Ik vermoed dat het iets met Flash te maken heeft maar ben niet zeker.
Hopelijk gaan de providers de mogelijke fout in Flash of een ander programma niet gebruiken om aan te tonen dat hun lijn super snel is
Groeten,
PS : de flashversie = 9.0 rc124
- Bijlagen
-
- speedtest.jpg
- (39.25 KiB) 47 keer gedownload
- brooklyn
- Elite Poster
speedtest.net vind ik nog altijd ene van de betere. snelheid is correct hier.

PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user