compaq nx9010

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
neo2008
Plus Member
Plus Member

weet er iemand waar ik alle drivers van mijn lapot kan vinden? (compaq nx9010) ook drivers voor mijn baterij

groetjes
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Al eens op de website van HP gekeken? Compaq is opgekocht door HP, dus ik veronderstel dat zij nu de drivers leveren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
t-town
Premium Member
Premium Member
Twitter: ttown2
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 22 keer

drivers voor een batterij?
direct link:
er zijn blijkbaar meerdere versies van dit ding:
neo2008
Plus Member
Plus Member

t-town schreef:drivers voor een batterij?
direct link:
er zijn blijkbaar meerdere versies van dit ding:
als ik op die link klik krijg ik een pagina waar ik mijn besturingsysteem moet aangeven, (daar ben ik al geweest op die site ) maar ik vind het nergens staan de drivers voor baterij. die baterie van mijn laptop gaat direct plat is dat omdat de drivers niet geinstaleerd zijn?

mvg
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Da's omdat die batterij kapot is, vermoed ik, drivers daarvoor bestaan niet, ge kunt hoogstens vanuit de bios proberen te kalibreren.
neo2008
Plus Member
Plus Member

meon schreef:Da's omdat die batterij kapot is, vermoed ik, drivers daarvoor bestaan niet, ge kunt hoogstens vanuit de bios proberen te kalibreren.
waarom zoekt mijn laptop dan als ik die opstrat naar driver voor barery?
neo2008
Plus Member
Plus Member

en ook als ik de software van mijn d link installeert zegt hij its van windows installer niet gevonden...?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Ik ken de NX9010 van HP quasi vanbuiten. Heb die dingen meer als eens van de grond op hersteld en herbouwd. Koddig toestel, P4 based, soms uitgevoerd met mobile, maar altijd rond een gewone S478 socket. Maakt ook een tering herrie (3 fan design, 2 voor cpu, 1 voor VGA) als je hem niet eens regelmatig zuiver maakt.

1) de batterij heeft GEEN driver van doen. Als je notebook een driver vraagt, zal dat echt wel voor iets anders zijn. Ding heeft ook geen bios calibratie (wel een software calibratie, zie verder)
2) een orginele 9010 heeft quasi ZERO kans dat de orginele batterij nog ok zou zijn. Kan je zelf heel makkelijk nakijken : haal je batterij eruit, op de zijkant zit de testknop plus 4 of 5 check-leds om de status van de batterij visueel te checken. Als die niet aangaan na 4 uur laden is de batterij naar zijn grootje.
3) voor de NX9010 kan je een batterij-conditioner software downloaden : deze test de conditie van je batterij en past desnoods de levensduur schatting van de batterij zelf aan.
4) de NX9010 is gebouwd rond een ATI3xx chipset, heeft over het algemeen een broadcom netwerk kaart (die soms wel eens wil ezelen), meestal een broadcom Wifi kaart en een desktop P4 cpu. Alles daarvan vind je op de HP software site. Enige "soms probleem" zijn de "smart keys" (knoppen en lampjes voor internet, geluid harder/stiller/mute) die je niet altijd bij de specifieke versie kan vinden : indien niet, moet je kijken naar de drivers van de Presario 2500 series (identiek dezelfde hardware, kleinere kast, Celeron type).
5) de presario en NX hebben beide het rare fenomeen dat bij een defecte batterij de MUIS BEGINT TE HAPEREN (heel raar : de muis werkt dan "in stoten"). Als je dat meemaakt, is de batterij echt wel naar de kl....asgenoten. Maar zoals eerder al gezegd, indien je nog de orginele batterij hebt, is het quasi uitgesloten dat deze na zoveel jaren nog ok zou zijn. Mijn advies : goedkope batterij van Ebay kopen (heb dat al verschillende keren gedaan voor deze series), een nieuwe batterij van HP kost namelijk stukken van mensen.

Wat zegt je apparaatbeheer PRECIES over wat hij mist, want de batterij kan het principieel niet zijn.
neo2008
Plus Member
Plus Member

kaween schreef:Ik ken de NX9010 van HP quasi vanbuiten. Heb die dingen meer als eens van de grond op hersteld en herbouwd. Koddig toestel, P4 based, soms uitgevoerd met mobile, maar altijd rond een gewone S478 socket. Maakt ook een tering herrie (3 fan design, 2 voor cpu, 1 voor VGA) als je hem niet eens regelmatig zuiver maakt.

1) de batterij heeft GEEN driver van doen. Als je notebook een driver vraagt, zal dat echt wel voor iets anders zijn. Ding heeft ook geen bios calibratie (wel een software calibratie, zie verder)
2) een orginele 9010 heeft quasi ZERO kans dat de orginele batterij nog ok zou zijn. Kan je zelf heel makkelijk nakijken : haal je batterij eruit, op de zijkant zit de testknop plus 4 of 5 check-leds om de status van de batterij visueel te checken. Als die niet aangaan na 4 uur laden is de batterij naar zijn grootje.
3) voor de NX9010 kan je een batterij-conditioner software downloaden : deze test de conditie van je batterij en past desnoods de levensduur schatting van de batterij zelf aan.
4) de NX9010 is gebouwd rond een ATI3xx chipset, heeft over het algemeen een broadcom netwerk kaart (die soms wel eens wil ezelen), meestal een broadcom Wifi kaart en een desktop P4 cpu. Alles daarvan vind je op de HP software site. Enige "soms probleem" zijn de "smart keys" (knoppen en lampjes voor internet, geluid harder/stiller/mute) die je niet altijd bij de specifieke versie kan vinden : indien niet, moet je kijken naar de drivers van de Presario 2500 series (identiek dezelfde hardware, kleinere kast, Celeron type).
5) de presario en NX hebben beide het rare fenomeen dat bij een defecte batterij de MUIS BEGINT TE HAPEREN (heel raar : de muis werkt dan "in stoten"). Als je dat meemaakt, is de batterij echt wel naar de kl....asgenoten. Maar zoals eerder al gezegd, indien je nog de orginele batterij hebt, is het quasi uitgesloten dat deze na zoveel jaren nog ok zou zijn. Mijn advies : goedkope batterij van Ebay kopen (heb dat al verschillende keren gedaan voor deze series), een nieuwe batterij van HP kost namelijk stukken van mensen.

Wat zegt je apparaatbeheer PRECIES over wat hij mist, want de batterij kan het principieel niet zijn.
als ik mijn lapot start krijg ik deze melding te zin
device installer error
windows cloud not load the installer for batery

bij apparaatbeheer zijn deze :

batteries unknown device (uitroepteken)

infred devices ali fast infred controller (uitroepteken)

other device network controller (vraagteken)
pci modem (vraagteken)
video controller (vga compatible) (vraagteken)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

De vga kaart is een integrated 3x5 series van ATI (normaal toch : er bestaan NX's met een integrated Intel part, maar MEESTAL gaat het over een ATI integrated, 3x5 series)
De ALi infrared kan je gewoon installeren via zelf hardware selecteren, en dan Infrared Microsoft's driver te kiezen. Maar op onderstaande link staat ook de correcte ALI versie.
Other network controller hangt ervan af : heb je de broadcom Nic geinstalleerd ? Indien ja, is dat je Wireless nic
modem ... moet ik zelf voor liegen. Meestal Connexant based.
Die "batterij" kan een foutief gedeclareerde chipset device zijn, wat bij de ATi based dingen meestal de AGP-bridge is.

Alles wat je nodig hebt (en helaas ook meer) kan je vinden op :

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/Te ... nvOID=1098

Lukt het dan nog niet, laat maar iets weten. t-towns link is niet foutief, maar typisch voor HP vind je niet _alles_ terug bij de subtypes, daarvoor moet je bij HP "hoger de boom in".
neo2008
Plus Member
Plus Member

ik heb gewoon de boel terug geformateert, en drivers geinstaleerd nu werkt het prima thx manne
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”