WiFi kwaliteit vdsl2 modems

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Ik veronderstel dat de nieuwe Sagem en de B-box wifi hebben bij gebruik op een vdsl2 aansluiting :???:

Is de kwaliteit van de wifi een beetje ok want .... van mijn huidige Aethra vdsl-modem ben ik op wifi gebied niet echt tevreden.
Veel te veel verbindings-verliezen met dat ding naar mijn met wifi uitgeruste HTPC.

... en sinds ik misschien van plan ben over te schakelen naar een vdsl2 aansluiting voor de HD van BelgacomTV ..... vroeg ik me nu af of ik me beter een andere AP ... een Linksys ofzo aanschaf dan wel het nog eens te proberen met die nieuwe vdsl2 modems van Belgacom.

Siglo was er een hele tijd geleden ook al niet echt over te spreken over de wifi kwaliteit van de Aethra;
Siglo schreef:En mijn conclusies na een paar weken uittesten.
- de wireless is rotslecht: slecht bereik, wpa authenticatie loopt mank,... Bij mij staat de wifi terug uit, en er is een ander AP op aangesloten.
- firewall staat standaard uit, waardoor telnetd en httpd actief zijn aan de wan zijde (toegang wordt wel geweigerd, maar de poorten staan open). Daarvoor heb ik dus een access list aangemaakt die alle lage poorten sluit.
- nog een aantal bugs in de web interface (nog altijd statistieken met 0 waarden)
- relatief trage interne switch.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Volgens de specs van de sagem is die (draft) N compatibel, de vraag is of Belgacom die instelling vrij laat.
Xplod
Premium Member
Premium Member

Ondertussen heb ik mijn materiaal in bezit.
Op 28 juli wordt ik omgeschakeld naar vdsl2 en kan ik de Sagem modem installeren ... ben benieuwd van zijn WiFi.

By the way ... lelijk lomp groot ding .... en er staat niet eens een antenne op :roll:
Xplod
Premium Member
Premium Member

Update:

De WiFi van de Sagem doet het naar mijn mening alvast niet zo slecht.
Met mijn vdsl aethra mocht ik er niet aan denken om eens een zware download te starten over WiFi of hij ging gegarandeerd op een bepaald moment de mist in ---> signaalsterkte uitstekend en toch geen verbinding meer hebben om duistere redenen .... router probleem dus.

Met de Sagem .... nog geen problemen gehad ... die blijft lekker stabiel.
Reikweidte .... tja ... de HTPC met WiFi staat er maar een 4m af in de dezelfde woonkamer en die wordt nooit verplaatst .... ik kan mij daar dus niet echt over uitspreken.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

De Sagem geeft bij mij hetzelfde bereik als de rode philips. Het is echter wel een lelijk, lomp ding; daar heb je gelijk in.
Xplod
Premium Member
Premium Member

.... en hij wordt nog ferm warm ook :roll:
Bij mij staat ie op de vloer ... de vloer heeft er zelfs warm van.
verder vind ik de uitgangen aan de zijkant ook verschrikkelijk onpractisch ... hoe zijn ze daar in godsnaam bij Sagem opgekomen om die daar te plaatsen :bang:
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

Ja, de hitte is mij ook opgevallen! Bij mij staat hij op een houten kastje, maar ik heb er nu 4 glazen "bierviltjes" (hoe noem je dat in het glas? :P) onder geschoven.

Wij zetten hem ook overdag uit: dan zijn we toch beiden gaan werken en moeten we niet getelefoneerd worden (iTalk) :P.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”