Is de kwaliteit van de wifi een beetje ok want .... van mijn huidige Aethra vdsl-modem ben ik op wifi gebied niet echt tevreden.
Veel te veel verbindings-verliezen met dat ding naar mijn met wifi uitgeruste HTPC.
... en sinds ik misschien van plan ben over te schakelen naar een vdsl2 aansluiting voor de HD van BelgacomTV ..... vroeg ik me nu af of ik me beter een andere AP ... een Linksys ofzo aanschaf dan wel het nog eens te proberen met die nieuwe vdsl2 modems van Belgacom.
Siglo was er een hele tijd geleden ook al niet echt over te spreken over de wifi kwaliteit van de Aethra;
Siglo schreef:En mijn conclusies na een paar weken uittesten.
- de wireless is rotslecht: slecht bereik, wpa authenticatie loopt mank,... Bij mij staat de wifi terug uit, en er is een ander AP op aangesloten.
- firewall staat standaard uit, waardoor telnetd en httpd actief zijn aan de wan zijde (toegang wordt wel geweigerd, maar de poorten staan open). Daarvoor heb ik dus een access list aangemaakt die alle lage poorten sluit.
- nog een aantal bugs in de web interface (nog altijd statistieken met 0 waarden)
- relatief trage interne switch.