hey iedereen,
ik probeerde een film op een cd te zetten, ik heb het eerst de film in mgeg 2 geconverseerd en zo naar mijn usb stick gekopieerd, usb stick in mijn dvd gezet en het speelt af. maar, ik heb daar ondertiteling bijgezet zowel een srt als een sub en het gaat niet iemand daarvoor een oplossing?
subtitle
- Braindamage
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 14 keer
waarmee probeer je het af te spelen? Een dvdspeler of via een speler op de pc?
Je moet bij beide ervoor zorgen dat de bestandsnaam van de subtitle dezelfde is als die van de film. Als je het via een daarvoor geschikte DVDspeler wil afspelen, dan kan je best ook zorgen dat er geen spaties in de bestandsnamen zijn.
Probeer je het misschien via windows mediaspeler af te spelen? Want standaard gaat dit namelijk niet.
Een goed programma voor films met ondertiteling is "GOM media player" ofwel "BS Player"
Je moet bij beide ervoor zorgen dat de bestandsnaam van de subtitle dezelfde is als die van de film. Als je het via een daarvoor geschikte DVDspeler wil afspelen, dan kan je best ook zorgen dat er geen spaties in de bestandsnamen zijn.
Probeer je het misschien via windows mediaspeler af te spelen? Want standaard gaat dit namelijk niet.
Een goed programma voor films met ondertiteling is "GOM media player" ofwel "BS Player"
- Braindamage
- Elite Poster
Vind het wel vreemd dat je het naar mpeg2 omzet, dat wordt meestal gedaan voor VCD of SVCD schijfjes, maar dan werkt de ondertiteling ook anders. Als je het naar mpeg2 omzet omdat je dvdspeler geen DIVX ondersteund, dan betwijfel ik het ook dat hij .srt ondertitels gaat ondersteunen.
En als dat het geval is dan moet je voor de omzetting een programma gebruiken dat de ondertiteling direct in het mpeg2 bestand zet
En als dat het geval is dan moet je voor de omzetting een programma gebruiken dat de ondertiteling direct in het mpeg2 bestand zet
en ken je toevalig dat programma?Braindamage schreef:Vind het wel vreemd dat je het naar mpeg2 omzet, dat wordt meestal gedaan voor VCD of SVCD schijfjes, maar dan werkt de ondertiteling ook anders. Als je het naar mpeg2 omzet omdat je dvdspeler geen DIVX ondersteund, dan betwijfel ik het ook dat hij .srt ondertitels gaat ondersteunen.
- Braindamage
- Elite Poster
DVD2VCD is er zo eentjeneo2008 schreef:en ken je toevalig dat programma?
Als je veel informatie wil over het omzetten van DVD naar VCD e.d. dan is http://www.doom9.org de perfecte website om van start te kunnen gaan. http://www.doom9.nl is de Nederlandstalige versie, maar ik geloof dat daar niet alles van de originele website op staat.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
ook een goed en betrouwbaar proggie om subtitles in divx te zetten is virtualdubmod(ook te vinden bij doom9.org)
hierbij een "how to" om het te gebruiken (heb je een ideetje wat je nog nodig hebt)
hierbij een "how to" om het te gebruiken (heb je een ideetje wat je nog nodig hebt)
- Bijlagen
-
- Subtitles inbakken in avi voor je divxplayer.doc
- (511.5 KiB) 33 keer gedownload
- Dafke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 157 keer
ik heb gisteren een philips dvd/divx ultra speler gekocht en ben heeeeel tevreden.
Moet gewoon de .sub bij op cd/dvd/usb zetten en hij speelt em perfect af..
Probleem dat ik wel merk met divx is nogal het soms blokkerig schuiven van het beeld.. Zal wss wel met convertieratio te maken hebben ^^
Moet gewoon de .sub bij op cd/dvd/usb zetten en hij speelt em perfect af..
Probleem dat ik wel merk met divx is nogal het soms blokkerig schuiven van het beeld.. Zal wss wel met convertieratio te maken hebben ^^