Ironisch genoeg is het sinds de snelheidsverhoging hier allemaal trager geworden. Het aantal connectie's per minuut bedroeg voorheen de "snelheidsverhoging" ruim 900. Nu schommelt dit tussen de 20 en 30.
Hierdoor is het oproepen van een webpagina, dus het standaard surfen niet alleen heel wat trager, ook ALLE andere toepassingen ondervinden hiervan de nodige hinder. Vier tot vijf seconden wachten op zoiets als de startpagina van Google waar het voorheen een fractie van een seconde was, is onaanvaardbaar. Andere online applicaties werken ook bijzonder traag, pings op gameservers van 600 tot zelfs 2000 waar we voorheen amper een latentie van 60 hadden.
De oorzaak ligt wel degelijk bij Telenet want op alle 3 computers en de draadloze laptop de identieke problemen. Zelfs de router er al eens tussen uit gehaald en dat bood geen beterschap.
Voorheen de snelheidsverhoging was ik relatief tevreden over Telenet(behalve de onzinnige datalimiet) maar online applicaties werken nu allen tergend traag.
Voer de snelheidstest uit via http://www.speedtest.nl/TestSuite en heb je een laag gemiddeld aantal connecties per minuut... dan zit je in hetzelfde schuitje.
Klantendienst Telenet is telefonisch zo goed als onbereikbaar(altijd al zo geweest) dus de aangetekende opzeg ligt klaar en wordt uiterlijk woensdag naar Telenet verzonden indien geen beterschap.(t.a.v. Telenet= ons klantennummer 753466795. U heeft nog 48 uren om dit op te lossen)
Alternatieven zijn er genoeg.
Snelheidsverhoging Telenet 15/7 = trager internetverkeer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Je hebt er wel een zeer onbetrouwbare speedtest gekozen.
Probeer de Userbase speedtest eens en post eens de resultaten.
Dit zijn mijn resultaten (TurboNet)
Ik ben nog maar net overgeschakeld van VDSL Boost (Belgacom) naar Telenet en ik heb een paar keer naar de klantendienst moeten bellen de voorbije weken en de gemiddelde wachttijd was een paar minuten.
Probeer de Userbase speedtest eens en post eens de resultaten.
Dit zijn mijn resultaten (TurboNet)
Ik beweer niet dat je geen probleem hebt maar ik hou ervan om correcte data te gebruiken als ik een statement wil maken.http://www.userbase.be speed test results:
- Download speed : 17744 kbit/s or 2218 kbyte/s
- Upload speed : 923 kbit/s or 115 kbyte/s
Mon Jul 21 2008 at 22:28:16 UTC+0200
Ik ben nog maar net overgeschakeld van VDSL Boost (Belgacom) naar Telenet en ik heb een paar keer naar de klantendienst moeten bellen de voorbije weken en de gemiddelde wachttijd was een paar minuten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Ik heb met de telefonische bereikbaarheid van telenet ook nooit problemen gehad. Ben meer dan 10 jaar klant geweest en heb ze vorig jaar dikwijls gebeld. Een gemiddelde van 2 a 3 keer per maand en nooit lang moeten wachten.

-
- Starter
Het gaat om het aantal connecties per minuut, niet de snelheid, zoals reeds aangegeven in de thread. Dus die "onbetrouwbare" snelheidstest van http://www.speedtest.nl/ is op dat vlak wel degelijk nuttiger dan die van userbase.
Het maakt in elk geval niets meer uit want de opzegbrief is alvast verzonden naar Telenet en dat is al een eerste stap in de goede richting.
Topic mag dus worden gesloten.
Het maakt in elk geval niets meer uit want de opzegbrief is alvast verzonden naar Telenet en dat is al een eerste stap in de goede richting.
Topic mag dus worden gesloten.
-
- Elite Poster
Mag ik je dan ook eens vragen wat de bedoeling van je originele post was?
Je komt hier klagen op 21 juli (in de hoop dat Telenet meeleest
) en dan op 22 juli om 10:00 dan hoeft het allemaal niet meer.
Gelieve u in de toekomst te onthouden van zo'n zinloze topics.
Ikzelf en veel van de andere forumleden hebben wel andere dingen te doen dan proberen mensen te helpen die niets aanvangen met onze opmerkingen of advies of nog erger al reeds een besluit genomen hebben.
Je komt hier klagen op 21 juli (in de hoop dat Telenet meeleest

Gelieve u in de toekomst te onthouden van zo'n zinloze topics.
Ikzelf en veel van de andere forumleden hebben wel andere dingen te doen dan proberen mensen te helpen die niets aanvangen met onze opmerkingen of advies of nog erger al reeds een besluit genomen hebben.
Je het de mensen van TN nu ook niet veel tijd gegeven om het probleem te onderzoeken. Ik snap dan ook niet waarom je dan daarvoor op ub en op TIK een thread moet over starten. Je kan trouwens veel zeggen over Telenet maar ik ben er net als Nonkie meer dan 10 jaar klant geweest en ik heb nooit enig probleem gehad met hun helpdesk. Soit het ga je goed bij je nieuwe provider. Het was anders niet onverstandig geweest om pas op te zeggen als je weet wanneer je nieuwe verbinding operationeel gaat zijn.

- localhost
- Elite Poster
- Twitter: amedee
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 5 keer
- Contacteer:
Op Tik ook? Waar dan wel?
In ieder geval leest Telenet wél mee, zowel op Tik als op UB, maar niet intensief.
Op Tik is de afspraak dat als er iets opvallend is, dat er dan een PM gestuurd wordt naar een TN-medewerker, die de topic dan opvolgt. Voor zover hij (of zij) het niet al toevallig zelf gezien had.
In regel wordt er altijd eerst gevraagd om contact op te nemen met de telefonische helpdesk, en pas als dat geen soelaas brengt, wordt de webcare ingeschakeld. Omwille van de aard van die dienst, gaat die nooit zo snel kunnen werken als een telefonische helpdesk. Maar het gaat wel grondiger, en webcare kan indien nodig een probleem escaleren tot het juiste niveau. Dit in tegenstelling tot de gewone helpdesk, die niet of nauwelijks kan escaleren.
Soit, 21/07 (startdatum van deze topic) was een feestdag. Deze topic kon dus pas ten vroegste op 22/07 gelezen worden door iemand van Telenet, en het ultimatum liep al af op 23/07. Ik ben zeker geen Telenet-fanboy (procedure voor nummeroverdracht is al opgestart) maar een klein beetje meer redelijkheid zou wel mogen.
In ieder geval leest Telenet wél mee, zowel op Tik als op UB, maar niet intensief.
Op Tik is de afspraak dat als er iets opvallend is, dat er dan een PM gestuurd wordt naar een TN-medewerker, die de topic dan opvolgt. Voor zover hij (of zij) het niet al toevallig zelf gezien had.
In regel wordt er altijd eerst gevraagd om contact op te nemen met de telefonische helpdesk, en pas als dat geen soelaas brengt, wordt de webcare ingeschakeld. Omwille van de aard van die dienst, gaat die nooit zo snel kunnen werken als een telefonische helpdesk. Maar het gaat wel grondiger, en webcare kan indien nodig een probleem escaleren tot het juiste niveau. Dit in tegenstelling tot de gewone helpdesk, die niet of nauwelijks kan escaleren.
Soit, 21/07 (startdatum van deze topic) was een feestdag. Deze topic kon dus pas ten vroegste op 22/07 gelezen worden door iemand van Telenet, en het ultimatum liep al af op 23/07. Ik ben zeker geen Telenet-fanboy (procedure voor nummeroverdracht is al opgestart) maar een klein beetje meer redelijkheid zou wel mogen.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
- Telenet
- ISP Official
- Twitter: Telenet
- Bedankt: 49 keer
We lezen hier inderdaad mee. En als we vaststellen dat er een probleem is dat niet opgelost geraakt via de normale kanalen dan zullen we onze hulp hier inderdaad ook aanbieden, net zoals op het TIK-forum.
De klantendienst is ook bemand op zon- en feestdagen (met uitzondering van kerstmis en nieuwjaar), dus ik begrijp niet waarom je zegt dat deze onbereikbaar was op 21 juli.
De klantendienst is ook bemand op zon- en feestdagen (met uitzondering van kerstmis en nieuwjaar), dus ik begrijp niet waarom je zegt dat deze onbereikbaar was op 21 juli.
-
- Elite Poster
Hm, ik ben ook schuldig
Al jaren Telenet klant (analoge en digitale televisie) en deze maand overschakeld van Belgacom VDSL boost naar TurboNet.
Goed om te weten dat de technische dienst ook beschikbaar is gedurende het weekend en op feestdagen.

Al jaren Telenet klant (analoge en digitale televisie) en deze maand overschakeld van Belgacom VDSL boost naar TurboNet.
Goed om te weten dat de technische dienst ook beschikbaar is gedurende het weekend en op feestdagen.