Betreft install Norton 2004

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Nu Versie 2004 geïnstalleerd zonder moeilijkheden.
Tijdens de installatie werd er aanbevolen ISP.exe te blokkeren, wat ik dan ook gedaan heb. (men kan daar ingeven weigeren of altijd toestaan)
Na de volledige install als eerste een update uitgevoerd van Norton.
Nadien een volledige scan uitgevoerd, er werd 1 item detecteert, namelijk "IPinsight.exe (Adware.IPinsight Advertentie Soft)
Deze heb ik dan op aanbeveling van het programma. Norton AV verwijdert.
Wel diende ik na de install van Norton 2004 een nieuw account op te halen voor Hotmail.

Misschien interessant uw bevindingen mee te delen, indien positief of negatief afgelopen bij uw installatie van Norton 2004 :???:

Greetz,

Blue-Sky :-)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Blue-Sky schreef:Wel diende ik na de install van Norton 2004 een nieuw account op te halen voor Hotmail.
Huh, wat bedoel je daar mee ?
Styno
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb er geen enkel probleem mee gehad. In mijn outlook express staan een 4tal email adressen waaronder hotmail (de rest pop3-smtp) en geen enkel probleem gehad met nav2004 (k heb de systemworks erop gezet)

Styno
echo '[q]sa[ln0=aln256%Pln256/snlbx]sb3135071790101768542287578439snlbxq'|dc
echo '16i[q]sa[ln0=aln100%Pln100/snlbx]sbA0D4D465452snlbxq'|dc
Afbeelding
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Is het Norton Antivirus 2004? Of is het Norton Internet Security 2004, want er is een groot verschil tussen he ;)
Blue-Sky schreef:Tijdens de installatie werd er aanbevolen ISP.exe te blokkeren, wat ik dan ook gedaan heb.
Wat bedoel je hiermee? ISP.exe is het uitvoerbaar bestand van ISP-monitor bij mijn weten. Het kan zijn dat er nog iemand diezelfde naam heeft gebruikt voor zijn prog, maar dit schiet mij het eerst te binnen. Ik zie niet direct enig nut in het blokkeren van ISP.exe. ISP-mon doet zijn werk goed en zou normaal geen enkel probleem moeten geven bij het installeren.

Cheers
Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

r2504 schreef:Huh, wat bedoel je daar mee ?
Wel r2504, ik wou even gaan zien op hotmail of er posts waren en kon mij niet meer aanmelden bij hotmail, ook niet met het juiste paswoord.
Dan heb ik maar een nieuw account opgehaald voor hotmail, nu is alles terug OK.
Sub Zero schreef:Is het Norton Antivirus 2004? Of is het Norton Internet Security 2004, want er is een groot verschil tussen he ;)
Wat bedoel je hiermee? ISP.exe is het uitvoerbaar bestand van ISP-monitor bij mijn weten. Het kan zijn dat er nog iemand diezelfde naam heeft gebruikt voor zijn prog, maar dit schiet mij het eerst te binnen. Ik zie niet direct enig nut in het blokkeren van ISP.exe. ISP-mon doet zijn werk goed en zou normaal geen enkel probleem moeten geven bij het installeren.
Het is Norton IS (waarin dus ook Norton AV zit, wat betreft die ISP daar kun je wel gelijk hebben)
Werkt ISP Monitor nu al terug 100 % ? er was toch een probleem om de data op te halen, die ging toch maar tot en met 2 Jan 2004, wegens dat vervallen certificaat. (trouwens Skynettooltje werkt ook niet sinds dat vervallen certificaat, al eens ter sprake in andere topic)
Greetz, :-)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Blue-Sky schreef: Wel r2504, ik wou even gaan zien op hotmail of er posts waren en kon mij niet meer aanmelden bij hotmail, ook niet met het juiste paswoord.
Dan heb ik maar een nieuw account opgehaald voor hotmail, nu is alles terug OK.
Je installeerd een virusscanner... en als resultaat kan je je mail niet meer lezen. Mmm... dergelijke software zou er onmiddelijk afvliegen bij mij. Heb het trouwens nooit gezien in die NAV.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

r2504 schreef:Je installeerd een virusscanner... en als resultaat kan je je mail niet meer lezen. Mmm... dergelijke software zou er onmiddelijk afvliegen bij mij. Heb het trouwens nooit gezien in die NAV.
Ja, dat is dan je persoonlijke keuze, ik ben zeer tevreden met Norton ook met de vorige versie 2003.
Met de versie 2002 was ik minder tevreden, wat betreft mijn hotmail account dat wordt maar heel weinig gebruikt, komt af en toe een nieuwsmelding over msn of Microsoft nieuwsbrieven. (over software en zo...)
Voor de rest gebruik ik hotmail weinig.
Nu, als men de zaak rechtgezet heeft na het ophalen van een nieuw account dan is er ook geen post verloren hé, er stond al direct een welkomst boodschap op van msn :-) (bewijs dat het terug OK was)
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Hm... Blue-Sky, zeker van dat je je hotmail meer dan 1x per 30 dagen controleert? Want zonee wordt je account "bevroren" en kan het lijken alsof die niet meer werkt ...
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Wel ja, meon ik ben daarvan op de hoogte en heb steeds voldaan aan die voorwaarde om tijdig mijn hotmail account na te zien of er post was.
Dat probleem van niet kunnen aanmelden was ontstaan na het installeren van Norton IS & Antivirus versie 2004.
Hoe staat dat nu met ISP Monitor, werkt dit al bij jullie?
Wacht op jullie antwoord, vermits ik tijdens de install van Norton deze ISP.exe geblokkeerd heb... (je weet weet wel dat vervallen certificaat) :wink:
Erratum: Wat ik ook verwijdert heb op aanbeveling van Norton AV na een volledige controle op virussen, was IPinsight.exe met verdere beschrijving AdwareIpinsight (Advertensie Soft)
Zou misschien daar de oorzaak liggen dat ik een nieuw hotmail account diende op te halen? twijfel... :? Vermits het controleren van het verbruikt volume en verbindingstijden ook zeer eenvoudig op te vragen is via "Mijn Abonnement" op de helpwebsite van BGC kan men gemakkelijk deze progjes missen, zoals ISP Monitor en Skynet-Tooltje.
Vind ik wel raar dat Norton Versie 2004 direct voorstelde om ISP.exe te bannen.
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Blue-Sky schreef:Vind ik wel raar dat Norton Versie 2004 direct voorstelde om ISP.exe te bannen.
Norton Internet Security blokkeert standaard ALLE programma's die NIS niet kent en contact proberen te krijgen met het Internet. ISP-monitor is zo'n programma. Het is dus ook niet meer dan logisch dat NIS voorstelt ISP.exe te blokkeren.
Overigens is de auteur van ISP-monitor op zoek naar een oplossing voor huidig probleem, al is Skynet eigenlijk de schuldige.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Pffiew,

Bleu-Sky,
Ik heb NAV2004 en NIS2004 in test gedraaid en dat heeft geen enkele impact gehad op het inloggen van msn of hotmail met mijn .net passport. Ik vermoed dat er daar iets anders misgelopen is bij u. Zet evt eens de firewall en de AV uit terwijl je inlogged.. maybe de security te hoog gezet.

Wat betreft die insight van adaware, dat is hetzelfde probleem dat je krijgt als je met spybot s&d scanned op een installatie waar ad-aware ook op staat. s&d, wil ad-aware verwijderen omdat hij de reference bibliotheken van ad-aware vindt... nu NIS2004 heeft ook nen spysweeper aan boord,maw, vermoedelijk zelfde probleem. Ik denk dat je het beter niet had verwijderd.

Wat betreft ispmon, ja dat hebben ze al gezegd, je had daar JA moeten op klikken op: Toegang toestaan?. Anders werkt het zeker niet meer :).
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Waar ik nu aan denk... Zou het kunnen dat NIS 2004 cookies en referrers blokkeert? Want hotmail heeft deze allemaal nodig, anders weigert hij resoluut om in te loggen enzo. Dus kijk dit even na Blue-Sky als je wil.

Cheers
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Sub Zero schreef:Waar ik nu aan denk... Zou het kunnen dat NIS 2004 cookies en referrers blokkeert?
Kan best... maar dan zou het aanmaken van een nieuwe HotMail account dit probleem ook niet oplossen.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Sub Zero schreef:Waar ik nu aan denk... Zou het kunnen dat NIS 2004 cookies en referrers blokkeert? Want hotmail heeft deze allemaal nodig, anders weigert hij resoluut om in te loggen enzo. Dus kijk dit even na Blue-Sky als je wil.
Om het duidelijk te maken: Sinds ik dat nieuw account opgehaald heb bij hotmail werkt alles perfect.
Als ik nu naar hotmail wil is er geen probleem, het enige wat nu niet werkt is zoals ik al schreef zijn de progjes ISP Monitor & Skynet tooltje, M...ja daarvan kennen we de oorzaak.
The Oddity, als ISP Monitor terug in orde zal zijn door de auteur van ISP-monitor zal ik dat wel terug inschakelen ofwel ISP en Skynet Tooltje definitief verwijderen, vermits het controleren van het verbruikte volume en verbind-tijd ook zeer eenvoudig op te vragen is via "Mijn Abonnement"
(men dient daar enkel de eerste letter van de login in te geven, het paswoord daarvoor is al vastgehouden van een vorige login, dus wel heel eenvoudig, wel te verstaan als men dit vroeger al eens volledig ingegeven heeft)
Zo is dit toch bij WindowsXP.
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Blue-Sky,

Ik versta dat jij ondertussen terug in Hotmail geraakt, maar wij snappen gewoon niet dat je door NIS te installeren een nieuwe hotmail-account zou moeten aanmaken. Daar is iets wat niet klopt. Nu, voor u blijkt dat niet zo erg, je gebruik dat mail systeem niet zo intensief, maar voor iemand die dagelijks al zijn mails via hotmail doet, wel dat kan een kleine ramp zijn. Dusja, wij vragen ons af, wat er kan misgegaan zijn....

Ivm ISP.exe, gewoon in de firewall de toelatingen even wijzigen en dat komt in orde. Dat tooltje zal binnenkort wel terug werken.
I love it when a plan comes together!
Blue-Sky
Erelid
Erelid

The Oddity schreef:Dusja, wij vragen ons af, wat er kan misgegaan zijn....Ivm ISP.exe, gewoon in de firewall de toelatingen even wijzigen en dat komt in orde. Dat tooltje zal binnenkort wel terug werken.
Heb in Internet Serurity de ISP.exe terug groen licht gegeven. (zie dan wel als ISP Monitor terug werkt)
Ik vraag me ook af wat er daar mis gegaan is bij de install van Norton IS & AV 2004, ik zou echt niet weten wat de oorzaak was.
Wel heb ik Norton zelf de regels automatisch laten configureren, als voorbeeld, voordien bij de versie Norton 2003 had ik een tijdlang een probleem om de live videostream te gebruiken van radio donna. (daar was zelfs een topic over)zie hier.
Na heel wat zoeken en instellen heb ik dat toen in orde gekregen.

Na install van de versie 2004, heb ik dan ook een test gedaan van de live videostream van radio donna, en ja... deze werkte zonder nog iets te moeten instellen, was dus gebeurd door de automatische configuratie van Norton 2004. :wink:
Afbeelding
Weetgraag
Erelid
Erelid

Ik heb tot nu toe weinig of geen probs gehad met NIS 2003,
install van NIS 2004 gaf ook geen probs tot ik antispam inschakelde.
Er word in Outlook Expres een map aangemaakt waar de spamberichten die jij als spam(op basis van jouw regels) beschouwt terecht komen. Nu krijg ik een bericht binnen die ik beschouw als spam en verwijs daar dan ook naar (in de taakbalk heb je dan een knop van Norton staan). OE loopt vast en moet via Configuratiescherm/software IE herstellen, het kan een samenloop van omstandigheden zijn maar ik denk dat dit niet de bedoeling is.
Ik draai wel Win2K en dat is nogal ne viezen als het op programmafouten aankomt.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Weetgraag schreef:IE loopt vast en moet via Configuratiescherm/software IE herstellen, het kan een samenloop van omstandigheden zijn maar ik denk dat dit niet de bedoeling is.
Ik draai wel Win2K en dat is nogal ne viezen als het op programmafouten aankomt.
Wellicht is de oorzaak wel je Windows versie welke een probleem heeft met Norton versie 2004.
Het Operation System is hier WindowsXP, met de versie van Norton IS & Antivirus heb ik geen probleem met die Anti-spam-map...gecreërd door Norton. :-)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”