...in de modem.
Kan dit? Wat zou zo'n extra toestel kosten?(zonder de voip telefoon).
voip toestel aan de modem koppelen zonder voip voorziening
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Twee mogelijkheden:
- Ofwel een echte VOIP telefoon (waarmee de SIP instellingen in de telefoon zelf geconfigureerd worden). Deze verbind je dan rechtstreeks met je router.
- Ofwel gebruik je een ATA (Grandstream handytone, Fritz!Box,...) die je verbindt met je router en waarop je de SIP-configuratie instelt. Je gewone telefoon kan je dan aan deze ATA aansluiten. Hiervoor heb je dus geen speciale VOIP-telefoon nodig.
Prijzengaan van 35€ tot 110€
- Ofwel een echte VOIP telefoon (waarmee de SIP instellingen in de telefoon zelf geconfigureerd worden). Deze verbind je dan rechtstreeks met je router.
- Ofwel gebruik je een ATA (Grandstream handytone, Fritz!Box,...) die je verbindt met je router en waarop je de SIP-configuratie instelt. Je gewone telefoon kan je dan aan deze ATA aansluiten. Hiervoor heb je dus geen speciale VOIP-telefoon nodig.
Prijzengaan van 35€ tot 110€
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Een VoIP telefoon vind ik persoonlijk weggegooid geld. Je bent dan beter met een ATA (analoge telefoonadapter) die je op de router aansluit en op die ATA sluit je je huidige telefoontoestel aan. Ik heb onlangs mijn ATA verkocht (Linksys PAP2T). Was er heel tevreden van, maar met die spaghetti van ethernet- en andere kabels ben ik gegaan voor een Fritzbox, 1 toestel dat alles doet, ook VoIP. Mijn Linksys PAP2T heeft 43 + 6 euro verzending gekost.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
Bedankt, dus als ik het goed heb moet je ervoor zorgen dat je draadloos signiaal zeer goed is (voor Wlan telefoons met voip zoals mn pda/gsm) en de rest gaat gewoon via de draden (evt. via draadloze telefoon) ?
Waar vind je zoal reviews? wat kan er zoal misgaan met zo'n toestel?
Waar vind je de interessantste tarieven? (zonder abonnement als je weinig belt)
Waarvoor dienen Voip Gateways?
-
- Elite Poster
Op dit moment is, bij mijn weten, Justvoipde voordeligste Betamax kloon.
10€ (+ BTW + kredietkaart kosten) = 12,5€
Daarvoor kan je 120 dagen gratis naar alle vaste lijnen (binnen + buitenland) bellen + 10 ct/ minuut naar GSM.
Na 120 dagen betaal je 1ct / minuut naar vaste lijnen, GSM nog steeds 10ct/minuut.
10€ (+ BTW + kredietkaart kosten) = 12,5€
Daarvoor kan je 120 dagen gratis naar alle vaste lijnen (binnen + buitenland) bellen + 10 ct/ minuut naar GSM.
Na 120 dagen betaal je 1ct / minuut naar vaste lijnen, GSM nog steeds 10ct/minuut.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
Nee, heeft niks te maken met je draadloze verbinding. Hier heb ik een gewoon draadloos DECT toestel aangesloten op de Fritzbox (hiervoor op de Linksys ATA). De ATA hangt met ethernetkabel aan de router. Mijn gsm van HP kan ook gebruik maken van voip via mijn draadloze verbinding maar ik gebruik mijn draadloze telefoon. Het is namelijk niet zo dat je je met je gsm buiten gaat zetten om dan via je draadloze verbinding binnen in huis te gaan telefoneren. Als je je gsm gebruikt om via voip te bellen ben je meestal dicht in de buurt van draadloos router/modem, dus heb je steeds een goed signaal. Met zo een toestel (ATA) kan er even veel of even weinig mis gaan als met een router, modem... Een VoIP gateway wordt bij bedrijven geïnstalleerd zodat meerdere telefoontoestellen via het netwerk kunnen bellen langs het internet. Is niet interessant voor particulieren en is vrij duur. Je hebt tientallen voip providers. Je hebt van de firma Betamax de verschillende klonen zoals voipstunt, voipbuster, poivy, smsdiscount... Bijna alle hanteren ze tegenwoordig ongeveer dezelfde tarieven, zeker wat sms berichten betreft. Google even op voip provider en je krijgt een waslijst met aanbieders van voip telefonie. Je neemt degene die voor jou het interessantste is, je sluit een account af, je voert de gegevens die je gekregen hebt, in je ATA in en je kan bellen.silencer schreef:Bedankt, dus als ik het goed heb moet je ervoor zorgen dat je draadloos signiaal zeer goed is (voor Wlan telefoons met voip zoals mn pda/gsm) en de rest gaat gewoon via de draden (evt. via draadloze telefoon) ?
-
- Elite Poster
werken die toestellen ook met een vdsl modem?
linksys heeft mijn voorkeur of neem ik beter een ander model?
verreisten: minstens 2 telefoons aansluiten.
Justvoip he, spijtig van die creditkaart, kun je je nummer daarmee behouden?(kwestie van nog gebeld te kunnen worden)
Heb even wat how-to's bekeken...
1.welke modellen zijn aan te bevelen, waar zitten de verschillen?
2.Neem je best een voip lijn om te bellen en een gewone lijn om telefoons te ontvangen of kun je via voip providers je nummer behouden?(risico's?) lijkt mij het best.
Kun je makkelijk je nummer behouden als je switched tussen voip providers?
3.Providers: veranderen de prijzen bij de gekende voip providers regelmatig, zakken ze eerder in prijs?
4.welke problemen kunnen er optreden?
5.Kun je speciale nummmers nog bereiken? 100,101, 070,0900,...?
6.Kun je een ander nummer laten weergeven als je naar iemand belt? Heb je nog nummerweergave als iemand je belt op dat nummer?
(Nu betalen we 1.75c en 3.75c minuut voor België zonder voip en op een ander adres 10€/maand om onbeperkt te bellen)
linksys heeft mijn voorkeur of neem ik beter een ander model?
verreisten: minstens 2 telefoons aansluiten.
Justvoip he, spijtig van die creditkaart, kun je je nummer daarmee behouden?(kwestie van nog gebeld te kunnen worden)
Heb even wat how-to's bekeken...
1.welke modellen zijn aan te bevelen, waar zitten de verschillen?
2.Neem je best een voip lijn om te bellen en een gewone lijn om telefoons te ontvangen of kun je via voip providers je nummer behouden?(risico's?) lijkt mij het best.
Kun je makkelijk je nummer behouden als je switched tussen voip providers?
3.Providers: veranderen de prijzen bij de gekende voip providers regelmatig, zakken ze eerder in prijs?
4.welke problemen kunnen er optreden?
5.Kun je speciale nummmers nog bereiken? 100,101, 070,0900,...?
6.Kun je een ander nummer laten weergeven als je naar iemand belt? Heb je nog nummerweergave als iemand je belt op dat nummer?
(Nu betalen we 1.75c en 3.75c minuut voor België zonder voip en op een ander adres 10€/maand om onbeperkt te bellen)
-
- Elite Poster
Ja dit werkt ook met VDSL. Je verbinding tussen je VDSL router en je ATA is immers een ethernet kabel.
Justvoip/betamax is énkel om uitgaande gesprekken mee te kunnen voeren. Je moet nog altijd een gewone vaste lijn hebben om inkomende gesprekken te hebben. Je kan eventueel ook een DID nummer aanvragen bij bvb 3starsnet. Dan kan je eventueel je vaste lijn opzeggen (wat natuurlijk wel lastig is als daar een ADSL signaal van een alternatieve provider op staat
).
1. geen idee, ik heb enkel nog maar een fritzbox gehad (en die rulet).
2. voip = uit, vaste lijn = in. Zie ook uitleg hierboven. Switchen tussen voip-providers houdt enkel in dat je via een andere server belt. Zie het als switchen tussen usenet-providers. Je behoudt uiteraard je gewoon nummer.
3. Die veranderen wel regelmatig. Soms komt er wat bij, soms gaat er wat af. Er komen ook soms nieuwe betamax-klonen bij. Handig overzicht op http://backsla.sh/betamax.
4. geen internet, geen voip. Soms (in mijn geval, heel soms) slechte verbinding (echo, vertraging). Weegt imo niet op tegen de voordelen (spotprijs).
5. Daarvoor heb je je vaste lijn nog. 070 - 0900 werken sowieso niet via betamax-klonen.
6. Ja en ja
Ik betaal om en bij de 3€/maand voor ál (vast + gsm + buitenland) mijn gesprekken. En over die creditkaart: ik ken niet veel sites (zeker buitenlandse) waar je zonder kredietkaart nog iets kan kopen. Misschien toch eentje aanschaffen (tip: gratis bij Argenta)?
Justvoip/betamax is énkel om uitgaande gesprekken mee te kunnen voeren. Je moet nog altijd een gewone vaste lijn hebben om inkomende gesprekken te hebben. Je kan eventueel ook een DID nummer aanvragen bij bvb 3starsnet. Dan kan je eventueel je vaste lijn opzeggen (wat natuurlijk wel lastig is als daar een ADSL signaal van een alternatieve provider op staat

1. geen idee, ik heb enkel nog maar een fritzbox gehad (en die rulet).
2. voip = uit, vaste lijn = in. Zie ook uitleg hierboven. Switchen tussen voip-providers houdt enkel in dat je via een andere server belt. Zie het als switchen tussen usenet-providers. Je behoudt uiteraard je gewoon nummer.
3. Die veranderen wel regelmatig. Soms komt er wat bij, soms gaat er wat af. Er komen ook soms nieuwe betamax-klonen bij. Handig overzicht op http://backsla.sh/betamax.
4. geen internet, geen voip. Soms (in mijn geval, heel soms) slechte verbinding (echo, vertraging). Weegt imo niet op tegen de voordelen (spotprijs).
5. Daarvoor heb je je vaste lijn nog. 070 - 0900 werken sowieso niet via betamax-klonen.
6. Ja en ja
Ik betaal om en bij de 3€/maand voor ál (vast + gsm + buitenland) mijn gesprekken. En over die creditkaart: ik ken niet veel sites (zeker buitenlandse) waar je zonder kredietkaart nog iets kan kopen. Misschien toch eentje aanschaffen (tip: gratis bij Argenta)?
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Wil je het echt el cheapo houden, dan kan je nog steeds van de mogelijkheid Phone2Phone van VoipBuster gebruik maken.
Het principe is het volgende:
1 je registreert eenmaal uw vaste lijnnummer bij voipbuster;
2 je geeft op uw pc het nummer op dat je wil bellen
3 voipbuster belt naar uw vaste lijn
4 je neemt de hoorn van de haak en voipbuster belt naar de andere telefoon
ideaal via discoveryline en zonder installatie van extra ata of aankoop andere modems/telefoons...
Freedays zijn hier ook geldig.
Nadelen: connectiekost 5eurocent en vanaf dat de freedays op zijn, betaal je dubbel voor het gesprek (nog steeds voordelig dus). Pc moet ook opstaan om het oproepnummer te selecteren.
Aangezien de laptop hier steeds opstaat, is dit een kleine moeite
Het principe is het volgende:
1 je registreert eenmaal uw vaste lijnnummer bij voipbuster;
2 je geeft op uw pc het nummer op dat je wil bellen
3 voipbuster belt naar uw vaste lijn
4 je neemt de hoorn van de haak en voipbuster belt naar de andere telefoon
ideaal via discoveryline en zonder installatie van extra ata of aankoop andere modems/telefoons...
Freedays zijn hier ook geldig.
Nadelen: connectiekost 5eurocent en vanaf dat de freedays op zijn, betaal je dubbel voor het gesprek (nog steeds voordelig dus). Pc moet ook opstaan om het oproepnummer te selecteren.
Aangezien de laptop hier steeds opstaat, is dit een kleine moeite

Laatst gewijzigd door Dfrog 19 jul 2008, 17:58, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Idd, maar dit vergt wel een kleine aanpassing van je gewoontes. Niet zomaar een nummer meer intikken op je telefoon... 

-
- Elite Poster
Kun je met sommige toestellen(ata's) 1 telefoontoestel koppelen aan "gewone" telefoonlijn en aan de voip-lijn? (stel dat je maar 1 telefoon hebt thuis)
Kun je dan ook voip voorrang geven(instellen via ata)? of is dit onmogelijk?
Anders heb je toch 2 telefoons nodig.
[quote="Maglor"]
).
[/quote="Maglor"]
Kun je dan ook voip voorrang geven(instellen via ata)? of is dit onmogelijk?
Anders heb je toch 2 telefoons nodig.
[quote="Maglor"]

[/quote="Maglor"]
-
- Elite Poster
Dat is net de bedoeling van een ATA.
Je telefoon koppel je aan je ATA. De ATA koppel je aan je router via de ethernet kabel. Hierover lopen je uitgaande (VOIP) gesprekken. Je inkomende telefoonlijn koppel je óók aan je ATA. Hierover lopen de inkomende gesprekken.
Inkomend gesprek: telefoonlijn ---> splitter --> ATA --> jouw telefoon
Uitgaand (VOIP): jouw telefoon --> ATA ---> router ---> internet
Je telefoon koppel je aan je ATA. De ATA koppel je aan je router via de ethernet kabel. Hierover lopen je uitgaande (VOIP) gesprekken. Je inkomende telefoonlijn koppel je óók aan je ATA. Hierover lopen de inkomende gesprekken.
-
- Elite Poster
Dus het telefoontoestel verbinden via RJ11 naar ataRJ11(poort1), ataRJ11(poort2) verbinden met telefoonlijn.juist?Maglor schreef:Dat is net de bedoeling van een ATA.
1.Kun je dit met elk toestel?, de linksys SPA-3000 kan dit blijkbaar.
This unit is a SIP VoIP gateway with connections for 1 Telephone (FXS) and 1 Telephone line (FXO).
Mocht het IP-netwerk niet bereikbaar zijn, of indien de VoIP-dienst niet beschikbaar is, dan wordt automatisch via de aangesloten gewone telefoonlijn gebeld.Doen alle lynksyssen dit?
Kan ik deze gewoon aansluiten aan mn wag200g(modem met ingebouwde router)?
Als ik het goed begrijp heb ik dus altijd een toestel nodig met FXO en FXS aansluiting of ben ik verkeerd?
De HandyTone 503 kan dit ook.
Maar dan kan je geen 2 telefoons aansluiten, wat is hiervoor de beste oplossing?
Toch niet zo eenvoudig als gedacht.
ivm betamax:
Kun je met 1 login op verschillende plaatsen (in 1 huis of op verschillende locaties) inloggen?
-
- Elite Poster
Pffff, Maglor geeft een heldere uitleg en nog slagen er sommigen niet in om het te begrijpen. Nogmaals: elk telefoontoestel laat zich aansluiten op een ATA omdat elke telefoon tegenwoordig een RJ11 stekker heeft. De RJ11 van de telefoon plug je in 1 van de RJ11 aansluitingen op de ATA. Een ATA heeft over het algemeen 2 of meer RJ11 aansluitingen (enkel oudere modellen hebben maar 1 RJ11 aansluiting). De ATA sluit je met een ethernetkabel aan op je router. De router sluit je met een ethernetkabel aan op je modem. De modem sluit je aan op de splitter. Telefoneren doe je via de ATA met een VoIP provider. Als je een Fritzbox hebt dan kan je je telefoonaansluiting doorlussen. Inkomende gesprekken kun je via de ATA ontvangen of gewoon op je huidige telefoonaansluiting. Een Fritzbox kan je zodanig instellen dat telefoongesprekken altijd voorrang hebben op internet verkeer. Ik weet niet of dat ook mogelijk is met een gewone ATA. Duidelijker kan ik niet zijn of hoe sommigen het voor zichzelf moeilijk maken...
Trouwens de SPA-3000 is al vervangen door de SPA-3002
Voor een volledige beschrijving van de SPA-3002:
http://www.callvoip.nl/product_info.php ... MAoduTehIA
Voor een volledige beschrijving van de SPA-3002:
http://www.callvoip.nl/product_info.php ... MAoduTehIA

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
-
- Elite Poster
Ik ga gaan voor een toestel met fxs en fxo, bvb de spa3102(bijna identiek aan de 3000).Jack Daniels schreef: Als je een Fritzbox hebt dan kan je je telefoonaansluiting doorlussen. Inkomende gesprekken kun je via de ATA ontvangen of gewoon op je huidige telefoonaansluiting. Een Fritzbox kan je zodanig instellen dat telefoongesprekken altijd voorrang hebben op internet verkeer. Ik weet niet of dat ook mogelijk is met een gewone ATA. Duidelijker kan ik niet zijn of hoe sommigen het voor zichzelf moeilijk maken...
Dan kun je je telefoonlijn combineren met voip, valt inet weg dan bel je automatisch over fxo, je kunt nog altijd gebeld worden op je gewoon nummer (op hetzelfde telefoontoestel).Ik vind dat toch een beter dan zo'n fritzbox oplossing.
IK gebruik QOS, het toestel heeft trouwens een ingebouwde router die je ook kan gebruiken.
voor meer info over de spa3102 configuratie:
http://www.jmgtechnology.com.au/demo/sp ... pa3102.htm
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Goede uitleg. Ik heb een ussr 9110 (modem/router) met slechts 1 LAN aansluiting (en één ADSL aansluiting). Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd (zonder resultaat). M'n pc hangt aan die LAN. Als ik het goed begrepen heb, dient je router/modem minstens 2 aansluitingen te hebben (en gaat het niet in mijn configuratie met een ATA)?Jack Daniels schreef:Pffff, Maglor geeft een heldere uitleg en nog slagen er sommigen niet in om het te begrijpen. Nogmaals: elk telefoontoestel laat zich aansluiten op een ATA omdat elke telefoon tegenwoordig een RJ11 stekker heeft. De RJ11 van de telefoon plug je in 1 van de RJ11 aansluitingen op de ATA. Een ATA heeft over het algemeen 2 of meer RJ11 aansluitingen (enkel oudere modellen hebben maar 1 RJ11 aansluiting). De ATA sluit je met een ethernetkabel aan op je router. De router sluit je met een ethernetkabel aan op je modem. De modem sluit je aan op de splitter. Telefoneren doe je via de ATA met een VoIP provider. Als je een Fritzbox hebt dan kan je je telefoonaansluiting doorlussen. Inkomende gesprekken kun je via de ATA ontvangen of gewoon op je huidige telefoonaansluiting. Een Fritzbox kan je zodanig instellen dat telefoongesprekken altijd voorrang hebben op internet verkeer. Ik weet niet of dat ook mogelijk is met een gewone ATA. Duidelijker kan ik niet zijn of hoe sommigen het voor zichzelf moeilijk maken...
-
- Elite Poster
hangt ervanaf wat je wilt; een spa400 combineren met spa9000 is echt ideaal(maar daar betaal je dan ook voor).Dfrog schreef:Goede uitleg. Ik heb een ussr 9110 (modem/router) met slechts 1 LAN aansluiting (en één ADSL aansluiting). Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd (zonder resultaat). M'n pc hangt aan die LAN. Als ik het goed begrepen heb, dient je router/modem minstens 2 aansluitingen te hebben (en gaat het niet in mijn configuratie met een ATA)?Jack Daniels schreef:Pffff, Maglor geeft een heldere uitleg en nog slagen er sommigen niet in om het te begrijpen. Nogmaals: elk telefoontoestel laat zich aansluiten op een ATA omdat elke telefoon tegenwoordig een RJ11 stekker heeft. De RJ11 van de telefoon plug je in 1 van de RJ11 aansluitingen op de ATA. Een ATA heeft over het algemeen 2 of meer RJ11 aansluitingen (enkel oudere modellen hebben maar 1 RJ11 aansluiting). De ATA sluit je met een ethernetkabel aan op je router. De router sluit je met een ethernetkabel aan op je modem. De modem sluit je aan op de splitter. Telefoneren doe je via de ATA met een VoIP provider. Als je een Fritzbox hebt dan kan je je telefoonaansluiting doorlussen. Inkomende gesprekken kun je via de ATA ontvangen of gewoon op je huidige telefoonaansluiting. Een Fritzbox kan je zodanig instellen dat telefoongesprekken altijd voorrang hebben op internet verkeer. Ik weet niet of dat ook mogelijk is met een gewone ATA. Duidelijker kan ik niet zijn of hoe sommigen het voor zichzelf moeilijk maken...
min 2 aansluitingen, zet er een switch tussen (ik heb er 5*5poorts in gebruik).
Nu wou ik eens vragen of je op zo 1 fxs verbinding 2 telefoons kan aansluiten dmv een splitter? (je kan uiteraard maar naar 1 nummer bellen).(zal wel niet?)
-
- Elite Poster
[/quote]
Ik ga gaan voor een toestel met fxs en fxo, bvb de spa3102(bijna identiek aan de 3000).
Dan kun je je telefoonlijn combineren met voip, valt inet weg dan bel je automatisch over fxo, je kunt nog altijd gebeld worden op je gewoon nummer (op hetzelfde telefoontoestel).Ik vind dat toch een beter dan zo'n fritzbox oplossing.
IK gebruik QOS, het toestel heeft trouwens een ingebouwde router die je ook kan gebruiken.
http://www.jmgtechnology.com.au/demo/sp ... pa3102.htm[/quote]
En wat denk je dat een Fritzbox heeft? Kijk eerst eens op de site van avm en je zal zien dat een Fritzbox fxs en fxo aansluitingen heeft. En ik combineer mijn gewone telefoonlijn met voip. En als er geen internet aansluiting is, dan belt mijn telefoon via de Fritzbox over de gewone telefoonlijn. Bovendien heeft een Fritzbox QoS, wat zoveel betekent als dat je telefoongesprekken over internet voorrang krijgen op downloads, uploads, surfen... zodanig dat de hoogste kwaliteit van het tel. gesprek gegarandeerd blijft. En mijn Fritzbox is ADSL2+ modem, draadloos router (802.11g) en VoIP in 1 en hetzelfde toestel. Om nog maar te zwijgen over het gebruiksgemak om het toestel te configureren.
Ik ga gaan voor een toestel met fxs en fxo, bvb de spa3102(bijna identiek aan de 3000).
http://www.jmgtechnology.com.au/demo/sp ... pa3102.htm[/quote]
En wat denk je dat een Fritzbox heeft? Kijk eerst eens op de site van avm en je zal zien dat een Fritzbox fxs en fxo aansluitingen heeft. En ik combineer mijn gewone telefoonlijn met voip. En als er geen internet aansluiting is, dan belt mijn telefoon via de Fritzbox over de gewone telefoonlijn. Bovendien heeft een Fritzbox QoS, wat zoveel betekent als dat je telefoongesprekken over internet voorrang krijgen op downloads, uploads, surfen... zodanig dat de hoogste kwaliteit van het tel. gesprek gegarandeerd blijft. En mijn Fritzbox is ADSL2+ modem, draadloos router (802.11g) en VoIP in 1 en hetzelfde toestel. Om nog maar te zwijgen over het gebruiksgemak om het toestel te configureren.
-
- Elite Poster
[/quote]
Goede uitleg. Ik heb een ussr 9110 (modem/router) met slechts 1 LAN aansluiting (en één ADSL aansluiting). Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd (zonder resultaat). M'n pc hangt aan die LAN. Als ik het goed begrepen heb, dient je router/modem minstens 2 aansluitingen te hebben (en gaat het niet in mijn configuratie met een ATA)?[/quote]
Ja, je modem/router moet minstens 2 LAN aansluitingen hebben. Een ervan gaat naar de PC (als je niet draadloos werkt) en de andere LAN aansluiting gebruik je om een router of ATA aan te sluiten. Lijkt mij in elk geval wel weinig een modem/router met slechts 1 LAN aansluiting
Goede uitleg. Ik heb een ussr 9110 (modem/router) met slechts 1 LAN aansluiting (en één ADSL aansluiting). Ik heb vanalles en nog wat geprobeerd (zonder resultaat). M'n pc hangt aan die LAN. Als ik het goed begrepen heb, dient je router/modem minstens 2 aansluitingen te hebben (en gaat het niet in mijn configuratie met een ATA)?[/quote]
Ja, je modem/router moet minstens 2 LAN aansluitingen hebben. Een ervan gaat naar de PC (als je niet draadloos werkt) en de andere LAN aansluiting gebruik je om een router of ATA aan te sluiten. Lijkt mij in elk geval wel weinig een modem/router met slechts 1 LAN aansluiting
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Alhoewel ik een erg tevreden Fritz!box gebruiker ben (je kan dit hier op het forum nalezen), vind ik dit toch wel een té rigoureuze uitspraak die je daar maakt.Jack Daniels schreef:Een VoIP telefoon vind ik persoonlijk weggegooid geld.
Een losse SIP telefoon heeft zeker ook zijn bestaansrecht. Heb je al eens gewerkt met een Grandstream GXP-2020 of een Snom 370 ? De mogelijkheden en het gebruiksgemak van deze toestellen moeten zeker niet onderdoen voor de Fritz!box (qua telefonie dan toch, want meer doen ze niet

En dan kan je ook eindelijk de 100 jaar oude smalband telefonie (300 - 3400 Hz) vervangen door een modernere G.722 codec (7 kHz)