Hallo,
Ik ben al sinds jaren een telenetter, en weet niet veel over ADSL.
Hoe zit dat met de belgacom lijn als je adsl wilt? Moet je daar iets op veranderen? Hoeveel kost dit indien ja, en wordt het maandelijkse abbo duurder?
Wat voor modem raden jullie aan? USB of intern ?
Alvast dank.
Mike
Verschillende alg. adsl vragen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Als eerste antwoord (kort en bondig) :
* ja, er moet iets veranderen op je Bgc lijn, deze moet "gesynchroniseerd" worden : je hebt nl. een zgn. turboline nodig
* dit synchroniseren is bij mijn weten gratis
* het maandelijks abonnement wordt niet duurder (*1*)
* modem : een ethernetmodem zal je door het merendeel van de mensen worden aangeraden
(*1*) Wat de kostprijs betreft : vroeger kon je apart de turboline aanvragen en je internettoegang, bij je ISP naar keuze - in de praktijk voorzag enkel Skynet dit en hadden al de andere ISP's een whole-sale pakket (turboline + ISP access samen).
Als je de turboline apart hebt, dan merk je dit op je Bgc factuur : je turboline dienst wordt aangerekend door Bgc, je ISP access komt dan apart gefactureerd binnen. Bij een whole-sale betaal je alles aan de ISP.
* ja, er moet iets veranderen op je Bgc lijn, deze moet "gesynchroniseerd" worden : je hebt nl. een zgn. turboline nodig
* dit synchroniseren is bij mijn weten gratis
* het maandelijks abonnement wordt niet duurder (*1*)
* modem : een ethernetmodem zal je door het merendeel van de mensen worden aangeraden
(*1*) Wat de kostprijs betreft : vroeger kon je apart de turboline aanvragen en je internettoegang, bij je ISP naar keuze - in de praktijk voorzag enkel Skynet dit en hadden al de andere ISP's een whole-sale pakket (turboline + ISP access samen).
Als je de turboline apart hebt, dan merk je dit op je Bgc factuur : je turboline dienst wordt aangerekend door Bgc, je ISP access komt dan apart gefactureerd binnen. Bij een whole-sale betaal je alles aan de ISP.
If you can't beat them, confuse them.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Just_Me of Mike,
Ik zou zeggen als je echt een leek bent, lees dan eens een beetje in onze fora, zoek eens op ethernet AND usb bvb voor de modemkeuze. Kijk eens in het forum Techniek. Ook bij de Tutorials onder Adsl Installation staan een aantal leuke documenten van Belgacom.
Al je vragen zijn al zéér kort en bondig door Cueboy beantwoord, maar je kan er nog véél uitgebreidere antwoorden op vinden in het forum zelf...
oa over provider keuze etc etc.
nog kleine opmerking: ik denk niet dat je nog aparte Turboline kan krijgen... (ben er niet zeker van maar, denk het niet).
Ik zou zeggen als je echt een leek bent, lees dan eens een beetje in onze fora, zoek eens op ethernet AND usb bvb voor de modemkeuze. Kijk eens in het forum Techniek. Ook bij de Tutorials onder Adsl Installation staan een aantal leuke documenten van Belgacom.
Al je vragen zijn al zéér kort en bondig door Cueboy beantwoord, maar je kan er nog véél uitgebreidere antwoorden op vinden in het forum zelf...
oa over provider keuze etc etc.
nog kleine opmerking: ik denk niet dat je nog aparte Turboline kan krijgen... (ben er niet zeker van maar, denk het niet).
I love it when a plan comes together!
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Nu dat men in een grote supermarkt de Alcatel/Thomson Speedtouch 510 v4 naar je hoofd smijt voor 39 euro (voordien minstens 59 euro) zie ik niet in waarom iemand nog voor USB zou kiezen.The Oddity schreef:ethernet AND usb bvb voor de modemkeuze.
r2504 schreef: Nu dat men in een grote supermarkt de Alcatel/Thomson Speedtouch 510 v4 naar je hoofd smijt voor 39 euro.
39 Euro ? Veel te duur!! 36 Euro is de juiste prijs

- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Gaan we zeveren over een luttele 180 oude frankskes? :s
Nuja, het staat iedereen vrij te kiezen wat hij wil gebruiken. Daarom dat ik ook die topic aanbeveel eens te lezen. Algemene ervaringen zijn véél beter met ethernet en ja de prijs tegenwoordig is ook niet meer een breekpunt.
Maar kom, hier en daar kunnen zich nog situaties voor doen, waar iemand een usb modem zou willen. Bvb iemand op een oude laptop die geen ethernet heeft, maar wel usb, of weet ik véél enfin, er zijn nog enkele mogelijkheden.
Het is aan de gebruiker te beslissen wat hij koopt.. wij moeten niet denken in zijn plaats kunnen alleen maar adviseren, niet opdringen
Nuja, het staat iedereen vrij te kiezen wat hij wil gebruiken. Daarom dat ik ook die topic aanbeveel eens te lezen. Algemene ervaringen zijn véél beter met ethernet en ja de prijs tegenwoordig is ook niet meer een breekpunt.
Maar kom, hier en daar kunnen zich nog situaties voor doen, waar iemand een usb modem zou willen. Bvb iemand op een oude laptop die geen ethernet heeft, maar wel usb, of weet ik véél enfin, er zijn nog enkele mogelijkheden.
Het is aan de gebruiker te beslissen wat hij koopt.. wij moeten niet denken in zijn plaats kunnen alleen maar adviseren, niet opdringen

-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Soms is het aangewezen om wat "steviger" te adviseren daar er nogal wat mensen zijn die gewoon een winkel binnenstappen en een starters pakket laten aansmeren (wat vaak USB is).The Oddity schreef:Het is aan de gebruiker te beslissen wat hij koopt.. wij moeten niet denken in zijn plaats kunnen alleen maar adviseren, niet opdringen
Vaak durven ze dan niet de vraag stellen waarom het niet anders kan, zeker als men daar dan ook nog iets meer voor moet betalen (de prijs van de modem is nu geen probleem meer, maar vele zien er dan ook weer tegenop een extra ethernet kaartje in hun PC te stoppen).
Mar inderdaad... uiteindelijk is het de gebruiker die beslist.
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja, ik zeg niet dat ze DIT of dat ze DAT moeten gebruiken. Ik zeg, voordat je beslist, lees de topic even
.
Weeg de pro's en de contra's af.. en de meeste mensen die er eventjes over nadenken maken meestal wel de juiste keuze
Btw, die starterspakketten met usb, zijn toch gelijk stillaan aan het verdwijnen... de 510 doet het vrij goed

Weeg de pro's en de contra's af.. en de meeste mensen die er eventjes over nadenken maken meestal wel de juiste keuze

Btw, die starterspakketten met usb, zijn toch gelijk stillaan aan het verdwijnen... de 510 doet het vrij goed

ik heb beiden (usb,ethernet) modems gebruikt, conclusies : maximale snelheid is ongeveer gelijk
alleen lijkt het als het browsen ook sneller gaat
en als je bv met opensource os'n werkt zou ik zeker een ethernet modem aanbevelen,ik heb der geen drivers of niets voor moeten installen, werkte gewoon onder (slackware,redhat,gentoo,suse,freebsb) en vele andere ook waarschijnlijk
alleen lijkt het als het browsen ook sneller gaat
en als je bv met opensource os'n werkt zou ik zeker een ethernet modem aanbevelen,ik heb der geen drivers of niets voor moeten installen, werkte gewoon onder (slackware,redhat,gentoo,suse,freebsb) en vele andere ook waarschijnlijk
En zo een ethernet kaartje ... is gewoon een PCI kaartje dan ?
En de kabel van ADSL komt daar rechtstreeks in zoals in een netwerkkaart ?
Bedankt voor de info
En de kabel van ADSL komt daar rechtstreeks in zoals in een netwerkkaart ?
Bedankt voor de info
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer: