Welke netwerk fabrikant is het beste ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
W@ppy

Ik twijfel tussen d-link / linksys

welke zouden jullie mij aanraden ?

greetz......... :wink:
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Prestaties: USR (US Robotics) .. ik vermoed dat het over een Wireless Router gaat ...

In de testen komt die er qua prestaties het beste uit, enkel op helpdesk/manual is 'm minder dan de Linksys / D-Link.

Als 't toch één van die 2 moet zijn is 't D-Link, gewoon omdat ik daar ervaring mee heb en niet echt iets slechts erover heb te vertellen.

MVG,

siske
W@ppy

jep , een accesspoint wireless :wink:

ik heb d-link netwerkkaart , + d-link switch , en router , ik heb er geen last mee

enkel heb ik gelezen dat de 54gWAP van linksys beter ontvangt dan d-link
of is dat verkeerd ?
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 13 keer

cisco is nog beter, moja, als ge een grote geldbeugel hebt zou ik dat aanraden, ik heb dat getest op mijn stageplaats in een werkplaats met lasrobots en allerlei storingen en dat werkt mega goed (wireless)

Greetz
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Gimic,

Cisco is inderdaad goed. Net voor kerstmis heb ik nog een site gaan installeren met Cisco Accespoints ... Wireless roaming, power via ethernet cable etc .... Spijtige van de zaak is de prijs van zo'n accesspoint (toch gemakkellijk enkele malen duurder dan een commercieel product) én dat Cisco enkel de 801.11b standaard ondersteund, dus max. 11Mbit

De dekking is dan wel weer uitstekend :)

Maar voor thuis niet nodig, en VEEEEEL te duur ... W@ppy, ik zou dan voor die LinkSys gaan, ik denk dat je daar zeker niet verkeerd mee zult doen. Alleen ben ik meestal van het principe dat als ik bv een aantal dingen van een merk heb gekocht, en daar dan tevreden over ben, ik dan ook bij dat merk blijf, ook al is een ander merk misschien 5% beter ...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Heb zelf een USR 54 Mbps, en over het algemeen werkt het ding wel prima. De helpdesk van USR is echter een drama... je krijgt er zelden een reply van (en dat is dan meestal iets van 'we zijn ermee bezig').

Ik heb nooit echt met Linksys gewerkt, maar denk dat het zeker bij de betere is. Zijn ze trouwens niet overgenomen door Cisco ?
hologic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Ik gebruik sind vorig jaar juli een D-link 614+ wireless router met 11/22mbps. Ruime instelmogelijkheden (firewall, forwarding) en werkt perfekt samen met mijn alcatel home ethernetmodempje.

De Pc'tjes zijn aangesloten met usbontvangers en de laptops met pcmia kaartjes. Bereik door heel het huis is goed (gemiddelde van 5 à 6 Mbit) op 35 meter afstand. Het bereik is natuurlijk wel afhankelijk van de gebruikte bouwmaterialen (veel beton, wapening --> minder ontvangst)

Persoonlijk gebruik ik liever D-link dan Linksys (slechte ervaringen in het verleden).

Ik denk qua prijs/kwaliteit dat de meeste merken tegenwoordig aan mekaar gewaagd zijn : d-link, linksys, usr, sweex...
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”