Maglor schreef:
Ja. Vereenvoudigd voorgesteld geeft het dit:
Lijn (met ADSL signaal) ---> Fritzbox ---> DECT telefoon
Op de Fritzbox komen twee kabels toe: de PSTN kabel en de ADSL kabel uit de splitter. Ik sluit dus gewoon mijn oude DECT telefoon aan op de fritzbox. Inkomende gesprekken lopen via de Discovery lijn. Uitgaande gaat via VOIP.
Aha, eigenlijk dezelfde oplossing dus!
Perfect als je VOIP wilt gebruiken.
Mijn Philips (BGC) modem heeft ook VOIP aansluitingen maar kan de boel niet bundelen.
Ik wil eigenlijk heel graag naar VOIP overstappen maar:
1: Disco blijft noodzakelijk, behalve bij BGC maar die verdom ik te nemen! (ook veel te duur)
2: Gratis bellen over heel Europa-landlijn, gaat wel met Betamax maar weer geen nummer-weergave en sommigen nemen dan niet op.
3: Kwaliteit van Betamax is zeer wisselend.
4: Ik wil eigenlijk mijn nummer meenemen en goede kwaliteit met gratis landlijnen.
Op dit moment is dat niet mogelijk, nou ja, niet mogelijk tegen een normale prijs.
Spijtig is er in België nog altijd geen goede regeling voor VOIP en da's zonde want in bv Nederland, Duitsland of Engeland kan het allemaal wel.
Welke oplossing je ook neemt, het blijft behelpen en voor mij is Skype op dit moment het beste.
En het toestel is wel kicken
Ieder zijn ding en wat voor je de beste oplossing is.
Voip is dat voor mij vooralsnog niet, heb het meer dan 3 maanden getest en ik ben er niet gelukkig mee.
Skype gebruikte ik al jaren op de PC en de verbindingen zijn vrijwel altijd goed, maar ze hadden tot voor kort geen goedkope oplossing die ik zag zitten, nu dus wel.
En da's het enige wat ik wil zeggen, dat het voor mij momenteel het beste is.