Handig Anti-spyware proggietje

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Grunger`
Member
Member

Elleuh,

We weten allemaal wat spyware is en wat het kan doen.
Preventie is nog altijd beter dan genezen.

Tijdens het surfen ben ik op een programmaatje gestoten, namelijk:
SpywareBlaster

Wat doet het? Het programma zoekt nie naar spyware maar het stelt je PC wel "immuun" (als ik dat zo mag uitdrukken natuurlijk) voor bepaalde spyware-toestanden. Je kan via een databank aanduiden tegen welke spyware het programma je moet beschermen: bv Comet Cursor of de bekende Bonzy Buddy. De databank is updatebaar, maar moet je wel manueel doen.

Het is bovendien een gratis programma + neemt nog geen 1 MB in qua download.

Moet maar es googlen en dan vind je het vast wel :)

greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Het meest bekende is volgens mij AdAware van Lavasoft wat je kan vinden op http://www.lavasoft.de/software/adaware/
Grunger`
Member
Member

Ja maar Adware zoekt naar spyware,...dit proggie niet. Het blokt bepaalde dingen in het register zodat typische reg-keys door spyware niet kunnen worden ingenomen en/of kunnen worden installed.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Grunger,

Verhinderd het ook het downloaden van spyware? Daar vréés ik voor...
indien ja, dan is dat eentje die we weer eens zwaar gaan testen :)
Tzou wel handig zijn...
I love it when a plan comes together!
Grunger`
Member
Member

Yadda yadda
Laatst gewijzigd door Grunger` 21 feb 2018, 19:21, in totaal 2 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Wel ge moogt gerust zijn dat dit een serieuse test mag verwachten.. andere tooltjes hebben bij mij gefaald...binnen het uur kon ik meer dan 200 componenten erop zetten... zonder véél moeite te doen... bedoeling is, dat die malware geblocked wordt bij downloaden en indien dat omzeiled wordt, geblocked wordt bij installatie.. maw: system mag niet meer geinfecteerd worden met die zever.. ik zoek al een tijd achter zo'n deftige oplossing voor een paar mensen wiens pc ik onderhoud.. die slagen er in héél véél spyware binnen te halen.. en dan klagen ze dat de pc traag is ;-).

I'll let you know what i think about it :p
Grunger`
Member
Member

Mja, ge moet maar 5 minuten surfen met je pc en es scannen.
Sommige spyware-proggies aanzien een cookie al als spyware :)
en surfen zonder cookies gaat minder comfortabel dan met.
(hotmail enzow werkt nie zonder cookies)

Nu ja, ik zal het proggie es zijn gang laten doen, en es zien wat het geeft. Ben al blij dat het proggie redelijk simpel is en niet zwaar voor mensen met een iets oudere configuratie. Want de dag van vandaag moet je al bijna ne 2ghz emmen om sommige proggies te kunnen runnen. (bij wijze van spreken) :)
C-Phest
Premium Member
Premium Member

Ad-Aware heeft ook een Spyware blocker nl Ad-Watch

Ik weet echter niet of die Ad-Watch ook inbegrepen is in de gratis versie. Hoe dan ook, die werkt wel vrij goed, op sommige momenten na ... zo blokt die bvb MSN Messenger als die zich in de registry schrijft .. en dat gebeurt blijkbaar elke keer die opstart.

Maar zo zal er aan elk product wel iets zijn denk ik :)
Hey ... everybody makes mistakes! That's why they put erasers on pencils. [Lenny]
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ad-Watch zit enkel in de betalende versie van Ad-Aware. Dus als je het wil moet je er voor betalen en ik scan toch regelmatig eens, dus ik vind het dan wat zonde om er voor te betalen...

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

C-Phest,

Ik heb ad-awatch getest en véél te licht bevonden. Hij heeft op geen enkele spyware component gereageerd... alles correct installed... kon moeiteloos spyware installen en andere junk... dat doet het dus niet.. en ja het was een legale pro versie.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”