Hallo,
Heb hier vandaag een vreemd mailke ontvangen.
Onderwerp : Joyeuses Fêtes van een zekere [email protected]
De inhoud is een ouderwetse kettingbrief : makkelijke manier om rijk te worden..., 5 brieven versturen met wat kleutergeld in enz. De mail is volledig franstalig (en behoorlijk langdradig, ze doen zelfs pogingen om de zaak een wetenschappelijk cachet te geven (heb echt niet de moeite gedaan om hem volledig te lezen). Niet bang zijn, ben echt niet van plan er iets mee aan te vangen.
Wat mij echter het meest verontrust is het feit dat hij gestuurd is naar mijn echt e-mail-adres (dus naar [email protected]). Voor zover ik weet heb ik dat adres nooit gebruikt. Kan me echt niet herinneren waar ik dat fa-nr. heb prijsgegeven...
Allé een gewaarschuwd(e) man/vrouw is er 2 waard.
met vriendelijke groeten,
Polleke
Kettingbrief
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
hmm hoe het komt dat ze je naar je login emailadres gemailed hebben? heel simpel,
in de login's van Skynet zit structuur telt gewoon op. Wat doen die spammers nu, ze maken een proggie die gewoon al die adressen afloopt is heel simpel.
Ik heb dat ook eens gehad en toen werden alle bk****** gemailed, toen kon je dat mooi zien, stonden allemaal in den TO:, maybe bij u allemaal afzonderlijk verstuurd. Moet anders ip eens tracen vanwaar het verstuurd is, kan je zien in de headers van de mail.
Grote kans dat het mailadres zelfs niet bestaat, vanwaar het verstuurd is...
in de login's van Skynet zit structuur telt gewoon op. Wat doen die spammers nu, ze maken een proggie die gewoon al die adressen afloopt is heel simpel.
Ik heb dat ook eens gehad en toen werden alle bk****** gemailed, toen kon je dat mooi zien, stonden allemaal in den TO:, maybe bij u allemaal afzonderlijk verstuurd. Moet anders ip eens tracen vanwaar het verstuurd is, kan je zien in de headers van de mail.
Grote kans dat het mailadres zelfs niet bestaat, vanwaar het verstuurd is...
I love it when a plan comes together!