lichtgewicht mediacenter

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

Ik zou een oude pc willen inzetten om muziek en film af te spelen. Hij is krachtig genoeg om dit met windows media player of foobar en vlc te doen maar nu zou ik dat met een draadloze afstandsbediening willen doen.
Bestaat er zo'n programma dat als interface kan dienen voor bovengenoemde?

Ik gebruik reeds mediaportal maar dat is hier geen optie omdat de graka geen direct3D versnelling ondersteunt + dat het programma sowieso te hoge eisen heeft.
Linux is ook geen optie omdat ik hiermee niet alles aan de praat krijg. :?
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Zelete
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Hetgeen ik doe ligt nog een beetje anders. Misschien interessant voor jou, misschien niet. Je ziet maar.

Ik gebruik Media Player Classic. Die heeft een ingebouwde webserver met een pagina vol met controls enzo. Ik verbind dan met mijn afstandsbediening (PSP) over WiFi naar die webserver en daar kan ik alles doen wat ik maar wil. Nieuwe film selecteren, volume, etc etc.

Zelfs als ik in bad lig kan ik via de PSP gewoon MP3'tjes selecteren die Media Player Classic dan afspeelt over de boxjes die in mijn muren zitten ingebouwd.

Over afstandsbedieningen weet ik niet zoveel eigenlijk. Kan je niet gewoon zo'n Media Center afstandsbediening kopen van Microsoft?
CuBe
Member
Member

Of zo een Logitech remote control ding... bijhorende USB sensor bijpakken, en het is volledig instelbaar voor je pc.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Tnx Zelete, heb MPC eens bekeken en het is iets wat in de buurt zou kunnen komen als die webinterface is aan te passen à la mediacenter qua bediening met een remote. (heb al zitten zoeken naar documentatie of aangepaste webinterfaces maar kan niet veel vinden)
Hoe doe jij dat met uw PSP want ik heb zo'n ding nog nooit van dichtiij gezien.

@CuBe: Bedoel je een Logitech Harmony met zo'n scherm?

Ik heb ook de Hercules Tunes Explorer gevonden aan 30€ hetgeen een leuk en niet te dure oplossing is voor muziek maar niet voldoende voor wat ik nodig heb.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
frodo
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 21 keer

Ik gebruik gewoon een draadloze muis.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Wat is oud?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
CuBe
Member
Member

Peterken schreef: @CuBe: Bedoel je een Logitech Harmony met zo'n scherm?
indeed... al verkrijgbaar vanaf 79EUR ofzo en meteen werken AL jouw toestellen ermee ;-)
Coop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Wat vind je hiervan?
http://www.raf.nl/webshop/product_info. ... s_id=10389

Kun je ook voor 250€ krijgen op ebay.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 17 keer
Provider

xbmc for linux @ usb stick... moet je wel boot from usb ondersteunen.. & liefst nvidia videokaart.
geef uw specs is.
Peterken
Premium Member
Premium Member

@BasMSI: P3/500MHz - 192MB Ram en het is vooral door het gebrek aan Direct3D een probleem om een mediacenter applicatie te draaien.

@CuBe: is een leuke remote maar lost alleen het probleem op van de bediening en is niet geschikt om zowel video als audo bestanden te selecteren/af te spelen, niet?

@Coop: leuk apparaat maar wel prijzig om alleen audio af te spelen hé; daar heb je een ganse pc voor waar meer mogelijkheden opzitten + ik heb een 'geschikt' toestel.

@icekiller2k6: zoals ik al schreef is linux is geen optie, had al geprobeerd maar zit al meteen vast met de drivers voor mijn pcmcia nic
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”