Vandaag wou ik nog eens naar wat streams luisteren en ik startte streamtuner, vervolgens klikte ik op een stream en wou xmms niet openen.
oen maar eens gekeken of xmms er nog wel op stond en het was inderdaad weg omdat ik recent een upgrade gedaan heb (naar Hardy Ubuntu) dus ik opende synaptic en zocht naar xmms, ik zag xmms staan maar het wou niet installeren en iets verder stond xmms2 wat wel wou installeren, dus heb ik dat maar gedaan. Toen dat bij streamtuner ingegeven en het wou maar niet werken. Dus luister ik nu maar via totem naar een stream, maar als je regelmatig veranderd van stream dan begint het zou raar te doen, stukken die wegvallen etc.
Dus vroeg ik me af of er nog een goede speler is om streams en muziekbestanden mee af te spelen ?
XMMS alternatief
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Je kan vlc eens proberen, niet echt specifiek voor audio maar werk kan wel redelijk goed om met audiostreams
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Werkt bij mij ook altijd probleemloos.crapiecorn schreef:Je kan vlc eens proberen, niet echt specifiek voor audio maar werk kan wel redelijk goed om met audiostreams
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 24 keer
rythmbox in ubuntu en amorak in kubuntu. 't Zijn de native audio spelers in elk systeem.
Amorak toont mooier en er bestaat een iPod plugin, rythmbox werkt goed (ook voor streams hier) maar toont iets minder.
Amorak toont mooier en er bestaat een iPod plugin, rythmbox werkt goed (ook voor streams hier) maar toont iets minder.
- AnD
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
- Bedankt: 115 keer
Het is Audacious geworden, dat trekt nog het meeste op xmms, ik heb vlc (want dat staat er ook op) ook geprobeerd wat ook goed werkt en amarok heb ik ook geprobeerd maar als ik dan een andere stream kies in streamtuner dan zet die dat wel in de playlist en start het niet vanzelf. Er is misschien een optie om dat te veranderen maar daar ga ik niet achter zoeken.