Welke APN/instellingen voor streaming bij Proximus?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Lectori salutem,

Was nog eens met m'n gsm aan het spelen in combinatie met Internet-spul, maar 1 ding krijg ik niet aan de praat: Streaming. Ik heb het gedaan toen we nog Mobistar hadden, maar met Proximus krijg ik het niet aan de praat. Moet daar een speciale APN voor ingesteld staan?
Ik gebruik nu internet.proximus.be met voor de rest niks ingesteld (geen gebruikersnaam, ip's, proxy, wat dan ook). Voor te surfen en applicaties zoals MidpSSH, Opera Mini enz is dat geen probleem, maar van het moment dat ik video wil bekijken blijft het beeld zwart. Ik krijg nog "Verbonden met mediaserver" en de lengte van het clipje in beeld, maar verder geen beweging te zien.

Waar ik net wel aan denk: ik heb hier slechts GPRS-ontvangst en geen 3G. Bij Mobistar had ik wél EDGE-ontvangst. Zou dat verschil uitmaken? Ik zou verwachten dat beeld dan gaat schokken -- niet dat er gewoon niks komt.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Het zou zelfs goed kunnen dat je helemaal geen beeld gaat krijgen. Mijn vorige GSM had enkel 3G (geen edge), en daarmee kon ik thuis niet kijken en in Hasselt bijvoorbeeld wel. Ik heb wel mobistar.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
LPS
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 37 keer

Met Proximus heb ik ook een gelijkaardig probleem gehad. Ik kon geen verbinding krijgen. De oplossing was om het stop te zetten en dan opnieuw dezelfde verbinding proberen te openen.
Ik vrees er wel voor dat het op een GPRSverbinding gaat werken, al zou de gsm daar wel een waarschuwing voor moeten geven dan (verbindingssnelheid is te laag of zoiets)... En bij een te lage snelheid is mijn ervaring dat er gewoon meer 'blokken' op het beeld komen ipv schokken, al kan dat van gsm afhangen wss.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”