Hallo,
Ik had eventjes volgende vraag:
Op mijn werk heb ik een belgacom office aansluiting...
Helaas is deze modem van belgacom en door hun geprogrameerd....
echter zijn er aan deze modem wel 4 utp uitgangen...
Ik heb bij belgacom gehoord en ik zou daar perfect een computer kunnen op aansluiten...
Nu heeft deze modem geen voip poorten...
Maar ik heb thuis wel nog een rode belgacom modem/router liggen (die ze bij belgacom tv geven) kan ik deze niet aansluiten op de bestaande router van office en die toch zo instellen dat toch die voip poorten dan werken?
Ok het is wat omslachtig maar is dit niet mogelijk?
Groeten,
vragen mogelijkheden belgacom modem router...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Wat versta je eerst en vooral onder VoIP poorten ? Bedoel je echt een POTS poort ?benneken2312 schreef:Nu heeft deze modem geen voip poorten...
Je BGC modem kan je er trouwens niet plaatsen omdat die een ADSL signaal verwacht op z'n WAN poort... je zal dus moeten uitkijken naar een standalone VoIP ATA.
-
- Plus Member
wel ja ik zou die andere modem alleen gebruiken als Voip ata is dat niet in te stellen? dus de WAN poort zou ik niet gebruiken...r2504 schreef:Wat versta je eerst en vooral onder VoIP poorten ? Bedoel je echt een POTS poort ?benneken2312 schreef:Nu heeft deze modem geen voip poorten...
Je BGC modem kan je er trouwens niet plaatsen omdat die een ADSL signaal verwacht op z'n WAN poort... je zal dus moeten uitkijken naar een standalone VoIP ATA.
-
- Deel van't meubilair
Je kan het altijd proberen... DHCP uitschakelen en de andere router op een LAN poort hangen. Is een beetje afhankelijk van de firmware of het gaat werken of niet.benneken2312 schreef:wel ja ik zou die andere modem alleen gebruiken als Voip ata is dat niet in te stellen? dus de WAN poort zou ik niet gebruiken...
-
- Plus Member
ik heb dhcp uitgeschakeld enz ma krijg het niet aan de praat precies...r2504 schreef:Je kan het altijd proberen... DHCP uitschakelen en de andere router op een LAN poort hangen. Is een beetje afhankelijk van de firmware of het gaat werken of niet.benneken2312 schreef:wel ja ik zou die andere modem alleen gebruiken als Voip ata is dat niet in te stellen? dus de WAN poort zou ik niet gebruiken...
-
- Deel van't meubilair
Je hebt toch eerst getest of je van de bestaande BGC router een IP-adres krijgt ?
-
- Plus Member
ja hoor een ip adres krijg ik van die bestaande routerr2504 schreef:Je hebt toch eerst getest of je van de bestaande BGC router een IP-adres krijgt ?
-
- Deel van't meubilair
Tja, dan vrees ik dat het SIP gedeelte enkel naar de WAN poort kijkt en het dus niet zal lukken. Gewoon een standalone VoIP ATA kopen dus... kan je vandaag ook al vinden voor een goeie 30 euro.benneken2312 schreef:ja hoor een ip adres krijg ik van die bestaande router