Op de site van het BIPT is een nieuw document verschenen met de titel "Besluit van 4 juni 2008 met betrekking tot het referentieaanbod BROBA 2008 ADSDL2+".
Daarin staat onder andere dat "De alternatieve operatoren beklemtonen dat een snelle lancering van ADSL2+ noodzakelijk is om te kunnen blijven concurreren aangezien Belgacom binnenkort zijn aanbieding van internet tegen zeer hoge snelheid op basis van VDSL2-technologie zal lanceren". Helaas is de daaropvolgende paragraaf als 'confidentieel' verwijderd.
Verder staan er de snelheden die Belgacom ter beschikking wil stellen voor ADSL2+. Degenen die hadden gehoopt om meer dan 512kbit/s upload zijn er aan voor de moeite (zie bladzijde 18 ).
Bron :
http://www.bipt.be/nl/489/ShowDoc/2829/ ... t_ref.aspx
ADSL2+ en VDSL2
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zo zie je maar dat Belgacom weer eens alles wilt vertragen...
extra profielen mss mogelijk maar eerst controleren en goedkeuren... nog een jaar verder.
Ben eens benieuwd of de alternatieve operatoren van start kunnen op 1 juli.
extra profielen mss mogelijk maar eerst controleren en goedkeuren... nog een jaar verder.
Ben eens benieuwd of de alternatieve operatoren van start kunnen op 1 juli.
Everything that has a beginning has an end.
Belgacom is toch volgens hun eigen zeggen oh zo innovatief? Maar als het inderdaad waar is dan blijkt nogmaals dat ze er alles maar dan ook alles aan doen en zullen doen om dit land blijvend grote schade te berokkenen op de telecom markt binnen Europa.
Het zou toch op zijn minst een 1Mbits profiel moeten worden, is in het buitenland standaard voor het aangeboden ADSL2+ aanbod.
Het is duidelijk Belgacom zal er terug een soepke van maken en de klanten verder uitmelken tot het bot. Wanneer gaat er hen iemand een halt toeroepen!!!!
Ben trouwens nog altijd benieuwd naar hun prijssetting voor hun ADSL2+ aanbod. Ik hou mijn hart vast.
Het zou toch op zijn minst een 1Mbits profiel moeten worden, is in het buitenland standaard voor het aangeboden ADSL2+ aanbod.
Het is duidelijk Belgacom zal er terug een soepke van maken en de klanten verder uitmelken tot het bot. Wanneer gaat er hen iemand een halt toeroepen!!!!
Ben trouwens nog altijd benieuwd naar hun prijssetting voor hun ADSL2+ aanbod. Ik hou mijn hart vast.
Waar ik net aan denk, ze zullen de markt volgen en hun snelheden gelijk stellen met het expressnet gamma van Telenet dat is ook 512kbit up. En als Dommel profielen van 9Mbits en 12Mbits gaat aanbieden dan is het duidelijk welke kaart Belgacom zal trekken. Gewoon een identieke copie van het Expressnet product van Telenet.ruben schreef:Max 512kbit upstream, lees ik dat goed ?![]()
M'n huidig adsl abonnement heeft zelfs meer, wat belachelijk toch weer zeg... had toch wel op zn MINST 1mbit verwacht
Opmerkelijk dat men overal in Europa de kaart trekt van 20 tot 24Mbits en Belgacom komt dus terug af met een minderwaardig product met snelheden van maximum 9 tot 12 Mbits. Daar kan je je toch wel vragen bij stellen voor een inovatief bedrijf zoals ze zichzelf altijd noemen en verdedigen.
Niet iedereen haalt nu toch de 4mbit?
Ik denk dat ze vooral vrezen voor (lokale) overbelasting van hun netwerk.
VDSL2 voor internet klinkt alleszins interessant
Alleen dan moet BGC dit toch openstellen voor alternatieve providers denk niet dat ze daar naar verlangen.
Klinkt dan eerder als toekomstmuziek.
VDSL2 voor internet klinkt alleszins interessant

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Het overgrote deel van de bevolking haalt wel 4 Mb, alleen een kleine minderheid zou 20 Mb kunnen halen.logion schreef:Niet iedereen haalt nu toch de 4mbit?
VDSL2 voor internet klinkt alleszins interessantAlleen dan moet BGC dit toch openstellen voor alternatieve providers denk niet dat ze daar naar verlangen.
En ze zeggen het toch in het verslag, Belgacom zal kijken naar andere profielen. M.a.w., als ExpressNet omhoog gaat, zal meer dan waarschijnlijk ook de upload omhoog gaan ^^
VDSL2 zal dan de strijd aanbinden met TurboNet.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ja maar 90% kan 3.3 mbit en hogerlogion schreef:Niet iedereen haalt nu toch de 4mbit?
VDSL2 voor internet klinkt alleszins interessantAlleen dan moet BGC dit toch openstellen voor alternatieve providers denk niet dat ze daar naar verlangen.
terwijl voor 24mbit het wrs iets van 15% gaat zijn (puur mijn persoonlijke mening

Alternatieve providers kunnen zoiets permitteren maar marktleiders niet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 35 keer
9 en 12 down, zoals dommel al aankondigde 
die uploadspeed is inderdaad belachelijk, de vrees om thuis servers te draaien is oh zo groot bij belgacom...
het ziet er naar uit dat zelfs hun vdsl abo's maar 1 mbit down zullen krijgen

die uploadspeed is inderdaad belachelijk, de vrees om thuis servers te draaien is oh zo groot bij belgacom...
het ziet er naar uit dat zelfs hun vdsl abo's maar 1 mbit down zullen krijgen
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik zit met een att van 1.7dB op 1,3 Mbit up en 16 Mbit down sync. Dus ze kunnen gemakkelijk de upload optrekken als ze willen.
Als ze Telenet willen pijn doen zetten ze iedereen tot 2dB att op een 13 / 1,3 hé. Dan haal je effectief 1 Mbit up en 10 Mbit down doorvoer.
Er staat ook in het document dat de alternatieve operatoren sowieso niet akkoord gaan met de voorgestelde profielen.
Als ze Telenet willen pijn doen zetten ze iedereen tot 2dB att op een 13 / 1,3 hé. Dan haal je effectief 1 Mbit up en 10 Mbit down doorvoer.
Er staat ook in het document dat de alternatieve operatoren sowieso niet akkoord gaan met de voorgestelde profielen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
Al jaren is BGC TV hier niet mogelijk, ik zit op een 3 à 4 tal KM van de centrale dacht ik.
Dat zijn de lijnwaarden (Philips gevalleke met rood deksel):
Iemand die daar iets kan uitmaken mbt beschikbaarheid ADSL2 (9 en/of 12 Mbit) profiel?
Code: Selecteer alles
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 20 dB 10 dB
Attenuation 36 dB 36 dB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
op hoeveel sync je nu?TomG schreef:Al jaren is BGC TV hier niet mogelijk, ik zit op een 3 à 4 tal KM van de centrale dacht ik.
Iemand die daar iets kan uitmaken mbt beschikbaarheid ADSL2 (9 en/of 12 Mbit) profiel?Code: Selecteer alles
Operation Data Upstream Downstream Noise Margin 20 dB 10 dB Attenuation 36 dB 36 dB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
- Bedankt: 106 keer
4,6/512 het maximum dat BGC voor ADSL dus nu aanbied.liger schreef:op hoeveel sync je nu?TomG schreef:Al jaren is BGC TV hier niet mogelijk, ik zit op een 3 à 4 tal KM van de centrale dacht ik.
Iemand die daar iets kan uitmaken mbt beschikbaarheid ADSL2 (9 en/of 12 Mbit) profiel?Code: Selecteer alles
Operation Data Upstream Downstream Noise Margin 20 dB 10 dB Attenuation 36 dB 36 dB
In de rest van Europa kan het wel? Waarom weeral niet in dit land??liger schreef:Je moet niet vergeten dat het een hel wordt voor belgacom als ze afkomen van 20mbit en bijna niemand het kan halen. 9 en 12 mbit is doenbaar bij grootste deel van de bevolking kan ik me voorstellen.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Uh, in andere landen waar ze ADSL gebruiken, halen ze ook niet te volle snelheidZambo schreef:In de rest van Europa kan het wel? Waarom weeral niet in dit land??liger schreef:Je moet niet vergeten dat het een hel wordt voor belgacom als ze afkomen van 20mbit en bijna niemand het kan halen. 9 en 12 mbit is doenbaar bij grootste deel van de bevolking kan ik me voorstellen.

Yep dat weet ik, maar ze bieden wel standaard (theoretisch) meer dan wat Belgacom nu op tafel legt. Waardoor er dan ook automatisch veel klanten zijn die boven de 12Mbits zitten met hun lijn (diegenen waarvan de afstand niet zo groot is). Belgacom ontzegt die mensen (klanten) op die manier dus automatisch snelheden die perfect door de ADSL2+ technologie kunnen geleverd worden. Daarenboven is overal in het buitenland de upl op 1 Mbits vastgelegd en opnieuw wordt het aangeboden met een maximum van de helft.Lord Utopia schreef:Uh, in andere landen waar ze ADSL gebruiken, halen ze ook niet te volle snelheidZambo schreef:In de rest van Europa kan het wel? Waarom weeral niet in dit land??liger schreef:Je moet niet vergeten dat het een hel wordt voor belgacom als ze afkomen van 20mbit en bijna niemand het kan halen. 9 en 12 mbit is doenbaar bij grootste deel van de bevolking kan ik me voorstellen.
Dus komt Belgacom met verouderde formules voor de dag die weeral binnen Europa minderwaardig overkomen tussen wat als standaard gezien kan worden.
Hierdoor is het duidelijk dat Belgacom geen innovatief bedrijf is die het altijd probeert te beweren te zijn. Dit is nu eenmaal de keiharde realiteit. Ben trouwens nog altijd benieuwd welke prijzen ze gaan vragen voor hun ADSL2+ en wat men gaat doen aan de nu al peperdure prijzen van de gewone ADSL.