Vorige week heb ik een bestelling gedaan bij een online webshop die ook twee eigen winkels heeft. Ik had reviews gelezen zodat ik de juiste keuzes kon maken die mij het beste zouden uitkomen.
Dit is mijn configuratie:
Gigabyte GA-P35C-DS3R (INTEL)
Gigabyte 9600GT 512MB (DDR3/2xDVI/HDTV)
Intel Core2 Duo E8400 3.00GHz 6MB Boxed
Kingston HyperX 2GB 1066MHz DDR2 CL5 DIMM KIT SLI
Samsung DVDRW SATA 22x Zwart (+Nero) (Retail)
Antec Sonata III 500W
Samsung 500GB, SATAII,7200rpm,16MB,
Na mijn bestelling heb ik een aantal dagen gewacht en toen vertelden ze mij dat het moederbord helaas niet meer leverbaar was. Dus ik weer heel wat sites bezocht om het moederbord te vervangen naar een ander exemplaar. Ik wilde zo graag - omdat ik erg onder de indruk was van Gigabyte-mobos - terug hetzelfde merk.
Ik kwam na heel snel zoeken op de Gigabyte GA-X48-DQ6 uit. Dit bord is maar liefst dubbel zo duur (+100euro) dan mijn eerste keus. Nu mijn vraag is redelijk simpel denk ik, alhoewel ik niet zo erg op de hoogte ben van al wat nieuw is, is dit geen overkill? Zeker als je weet dat het maar DDR2 aanvaard en geen DDR2 en DDR3 zoals mijn eerste keuze. Ook de 2maal PCIx16 voor een Crossfire-oplossing heb ik niet nodig aangezien ik meer een Nvidia-user ben. Ik had echt een bord genomen met het minimale omdat ik niet zo veeleisend ben.
Ik was onder de indruk van de energiezuinigheid en het speciale materiaal (vraag me niet precies hoe het noemt in het Nederlands):
* 100% Solid Capacitors
* Low RDS(on) MOSFETs
* Ferrite Core chokes
zodat dit bord een langere levensduurte zou hebben.
Ik zou dus een bord moeten hebben met:
- 1x PCIx16
- HD audio onboard
- DDR2 (1066)
- Sata en RAID controller en met Intel Matrix Storage Technology
Bel ik mij blind aan het staren op Gigabyte of zijn er betere keuzes?
Gigabyte mobo
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ik heb vorige week mijn asus p5k ingewisseld tegen een GIGABYTE GA-EP35-DS4. Zeer tevreden van.
Waarom het originele mobo dan niet via een andere winkel trachten te verkrijgen? Zelfs als je daarvoor een extra transportkost hebt, is dat toch goedkoper dan een 100€ duurder mobo.
Hier heb ik er nog 2 gevonden:
Gigabyte GA-EP35C-DS3R, P35, Socket-775, ATX, DDR2/DDR3, GbLAN, DES, PCI-Ex16
Gigabyte GA-EP35-DS3R socket 775
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Hey,nogChoco schreef:Waarom het originele mobo dan niet via een andere winkel trachten te verkrijgen? Zelfs als je daarvoor een extra transportkost hebt, is dat toch goedkoper dan een 100€ duurder mobo.
bedankt voor de tip maar wou dit in eerste instantie niet doen bij een andere webwinkel omdat ik de gehele kost al op voorhand had betaald. Nu met jouw tip heb ik de knoop doorgehakt en bij jaha besteld en ook al betaald. Ik heb een vriendelijke mail gestuurd naar de vorige winkel om het bestelde mobo volledig te annuleren en mij het verschil terug te betalen. Als ze een van goede wil zijn gaan ze dit ook doen. Ik betaal immers op voorhand voor een produkt dat zij niet kunnen leveren.
Bedankt voor uw input!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 43 keer
Ik had het mobo eigenlijk gekozen voor de andere features zoals geen firewire, geen 2xPCIx16 en toch een goed kwalitatief bord. Die DDR3 zat er gewoon bijgerree schreef:hebde die ddr3 echt wel nodig?
alleja tis dak et ma zeg ma tegen da da tegoei opt punt staat is er weer iet anders

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
[offtopic]
- slechte plaatsing ide poort
- slechte ondersteuning voor mijn geheugen
- verschrikkelijke vdroop zelfs met vdamper aan
- slechte chipset koeling
- bios releases die op niets trekken
- cmos reset jumper is moeilijk te verplaatsen
- Niet de beste ondersteuning voor quads