Clearwire-ervaring
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Aja? Hangt er toch wel serieus van af waar je zit. Vorige week zat ik in Gent bij iemand met Clearwire, 780 kbps dl en 21 kbps upload. Tijdens te surfen merk je natuurlijk niets, maar bij het downloaden denk ik toch dat je dat merkt hoorKochanie schreef:Ik ben bij Clearwire met een Freedom Max pakket. Is best snel deze WIMAX wireless Internet. Aan te bevelen.

Natuurlijk, voor een student die afhankelijk is van het net van je kot, is het wel aan te raden. Raad eens, die kerel zat op een kot met een abo van Telenet (42 EUR :"D). Ze zaten op smalband :"d
Heb je boel wel gelezen?Kochanie schreef:Ik ben bij Clearwire met een Freedom Max pakket. Is best snel deze WIMAX wireless Internet. Aan te bevelen.
Dus als je 3GB doet kom je eigenlijk in de problemen....Everybody has the right to a fair surfing experience
When someone is downloading a particularly large amount of information over a long period of time, it can slow down speeds for other users who might just be checking their email or browsing online. So to make sure our service is fair for everybody, we sometimes moderate the speeds for customers who are downloading an unusually large amount at these times.
But don’t worry; we're not talking about just a few video clips. In fact, over 95% of our customers will not experience any impact to their service whatsoever.
Yet, in some cases the top 5% of users are downloading as much as 3GB, that's around 10,000 photographs in the space of a few hours. This causes traffic jams and impacts the service experience of other users.
So, unless you're downloading an unusually large amount of information, we won't restrict your service at all and you can download to your heart's content. We call that “Freedom Volume”.
As well as the analysis we’ve already carried out, we noticed that when we restricted the speed of the service for this top 5% of users, we had a positive response from customers. We’ve also noticed that the broadband speed was faster for the vast majority of users.
Ze noemen dat "Freedom Volume" wel lollig dat ze dat zelf ook al tussen aanhalingstekens plaatsen

Zoals ik het lees is het 3GB in een paar uur en dan is het wel redelijk.BasMSI schreef:Dus als je 3GB doet kom je eigenlijk in de problemen....
Ze noemen dat "Freedom Volume" wel lollig dat ze dat zelf ook al tussen aanhalingstekens plaatsen
als je de taal in het Nederlands zet staat er
Het is dus duidelijk 3GB in een paar uur.In sommige gevallen downloaden de top 5% van gebruikers niet minder dan 3GB op een paar uur tijd, hetgeen overeenkomt met ongeveer 10.000 foto's.
Dat kan anders best wel irritant zijn als je even voor de avond een queue hebt klaarstaan. Ben je lekker aan het downloaden en opeens *poef* weg snelheid.hellsnake schreef: Zoals ik het lees is het 3GB in een paar uur en dan is het wel redelijk.

- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Pas op: ik heb al heel veel slechte dingen gelezen over clearwire, met name ook over traffic hsaping (p2p = praktisch onmogelijk), heel traag 's avonds (capaciteitsproblemen?), ... Er bestaat zelfs een internationale website over.