ADSL-alternatief mogelijk voor Telenet-packs ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Onlangs kreeg ik de vraag welke combinatie een vriendin best neemt:

Ze is een beginnend internetgebruiker. Zal waarschijnlijk af en toe wat foto's uploaden. Ik denk dus dat ze ongeveer met 1à2GB/maand zal toekomen.

Ze belt redelijk veel zowel overdag als 's avonds. Dit meestal naar Telenet.

Mijn insteek is, Belgacom of TN te vermijden indien ze een minderwaardig aanbod hebben. Ze zijn zelf redelijk pro-TN (reclame je weet wel).

Wat zijn enkele mogelijkheden:
a) Tele2Allin: 30à40 euro/maand + 10 euro/maand (onbeperkt bellen); modem gratis;
b) Scarlet One20: 40,75/maand + 10 euro onbeperkt bellen (promo 6md -10 euro); modem gratis;
c) Dommel Homeconnect: +-49eur/maand;
d) Mobistar ADSL Voice: 48 eur/maand (3md gratis);
e) Belgacom Anytime + EdpnetStarter: 17,5 eur+19,95 eur+20eur;
e) Telenet: Comfortpack 40/md, +5/md (freetime 24); (gratis installatie)

Kan iemand de prijs van Antime van BGC bevestigen?
Dommel zal ik niet aanraden wegens de verhalen over de helpdesk. T2 ben ik minder geneigd ivm de verhalen over de technische mankementen van hun voip (is dit nog steeds van toepassing?)

Hieruit moet ik concluderen dat Telenet (vreemd genoeg) het beste aanbod heeft. Belgacom(combinaties) heeft totaal geen voorstel dat nog maar in de buurt komt. Onbegrijpelijk.

Die packs van TN zijn echt wel ok. Zo start iemand dus bij Telenet.

Wat denken jullie? Wat zouden jullie (voor een langere termijn) aanraden?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Telenet komt er het beste uit zo blijkt. Ze is beginnend, maar hoelang nog? Wat als ze binnen een paar maand al niet meer genoeg heeft aan 2 GB? Voor nu gaat het allemaal nog, maar dan?

Probleem ook, als je eenmaal bij Telenet zit en je wilt overschakelen op ADSL, moet je alle apparatuur weeral aankopen.

Scarlet raad ik niet aan, EDPnet starter plus Belgacom tel. raad ik zéker niet aan. 'k Zou u Mobistar en dommel kunnen aanraden.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer

Discovery-lijn van Belgacom nemen --> 6.85 euro
Mobistar onbeperkt bellen (2400 minuten) naar alle vaste lijnen --> 10 euro
EDPnet Starter --> 20 euro (1 GB inbegrpen, 1€/GB extra)
of Euphony ADSL@Max --> 15€ (0,5 GB inbegrepen, 3€/GB extra)

= 6.85 + 10 + 20 = 36.85 € en ze kan ander tarief kiezen als het te duur wordt of op het einde van het jaar zonder van apparatuur te veranderen naar een andere internetverdeler overstappen.

Ik zou zeker opteren voor een optie met discovery-lijn omdat dat het makkelijkst is om achteraf nog iets anders te nemen zonder enkele weken zonder internet te zitten of andere apparatuur te moeten kopen. Technisch gezien ook het systeem waarmee je het minste problemen kunt krijgen.
Om die reden zou ik niet opteren voor alles-in-een-oplossingen, noch met ADSL, noch met kabel.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 767 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dfrog schreef:Ze zijn zelf redelijk pro-TN (reclame je weet wel)
En daar heb je het al, hersenspoeling.
Stel ze voor iets anders te nemen en gaat het fout ben jij de gebeten hond.

Leg ze rustig alles uit en laat ze zelf kiezen.

Ben zelf super content van Dommel/Disco. lijntje, bellen doen we via VOIP.

Beginnend internetter blijf je niet lang, en tis net zo lekker als je die internet radio een ganse dag kan laten opstaan.
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Petrikske schreef:Stel ze voor iets anders te nemen en gaat het fout ben jij de gebeten hond.
Ik heb ooit ook nog eens iemand A2F aangeraden :cry:
Petrikske schreef:Leg ze rustig alles uit en laat ze zelf kiezen.
Persoonlijk vind ik dat nog één van de beste methodes, maar je moet daar ook eerlijk in blijven en voor sommige mensen (zoals waarschijnlijk ook de vriendin van de TS) is een Telenet of Belgacom wel degelijk de beste oplossing. Een belangrijke vraag hierbij is trouwens ook wat men op termijn voorziet voor digitale TV (tenzij je op dat moment wil gaan uitleggen dat ze alles terug mogen veranderen).

Bij dergelijke personen moet je zeker niet beginnen met VoIP (tenzij gecombineerde aanbiedingen zoals Dommel HomeConnect), en al evenmin met verschillende partijen (bv. BGC voor vaste lijn, Mobistar voor uitgaande gesprekken, EDPnet voor ADSL, ...).
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

uitgesplitste voorstellen gaan inderdaad veel te ingewikkeld zijn voor dit type gebruikers, jammer eigenlijk.

Steven7 hetgeen wat je voorstelt werkt niet helemaal zo denk ik. Ook al bel via CPS op een discoverylijn, betaal je 15 cent/min extra.

Waarom geen scarletOne?

toekomstig volume(TN +10euro): alternatieven interessanter
toekomstig TV(INDI-gebied): TN-packs interessanter zolang BCG het been stijfhoudt en weigert te leveren aan ADSL-gebruikers.

Belgacom mist hier 3 kansen: geen pack voice+internet, geen tv aan alternatieve adslproviders, geen schappelijk voorstel flat rate. Voor jan-met-de-pet is de keus dan snel gemaakt...
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Ik zou toch nog eens naar Dommel kijken. Dit omdat HomeConnect net iets anders gedaan wordt dan Net- en CityConnect. Eens het opgeleverd is belt ze zowiezo 24/7 gratis naar vaste lijnen én ze krijgt er een Internet "op de groei" bij.
Steven7
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 39 keer

Dfrog schreef:uitgesplitste voorstellen gaan inderdaad veel te ingewikkeld zijn voor dit type gebruikers, jammer eigenlijk.

Steven7 hetgeen wat je voorstelt werkt niet helemaal zo denk ik. Ook al bel via CPS op een discoverylijn, betaal je 15 cent/min extra.

Waarom geen scarletOne?

toekomstig volume(TN +10euro): alternatieven interessanter
toekomstig TV(INDI-gebied): TN-packs interessanter zolang BCG het been stijfhoudt en weigert te leveren aan ADSL-gebruikers.

Belgacom mist hier 3 kansen: geen pack voice+internet, geen tv aan alternatieve adslproviders, geen schappelijk voorstel flat rate. Voor jan-met-de-pet is de keus dan snel gemaakt...
Die mobistar gaat via het gsm-abo, niet via CPS.
Dan betaalt ze 9 euro minder dan Telenet.
Waarom geen Scarlet one? De laatste tijd al enkele klanten overgenomen van scarlet one omdat het systeem niet naar behoren werkt. Bovendien geen internet = geen telefoon op de koop toe. Laat staan met fax of meerdere toestellen.
Maar belangrijkste reden om geen scarlet one te nemen is dat je niet terug kunt naar ander adsl-alternatief zonder nieuwe apparatuur te kopen en dat je enkele weken zonder adsl zal zitten dan.
Bovendien zal de klant altijd duurder af zijn tenzij ze bliksemsnel evolueert naar de 0,5 procent die meer dan 30 GB downloadt.
Radix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

gebruik deze tool en je weet direct je antwoord

http://www.test-aankoop.be/interactief/internetdc/nl/
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”