Garantie vraagje
Ik heb vorig jaar in maart een ACER laptop gekocht, in de Carrefour, vorige week heeft de externe lader (adapter) het begeven. Na contact met de Carrefour heb ik met de RMA afdeling van ACER contact gehad en deze weigeren de adaptor te vervangen in garantie omdat er zogezegd maar 1 jaar garantie op zou zijn (ondanks het feit dat op mijn garantie bewijs van de Carrefour wel 2 jaar staat). Iemand dit reeds voorgehad? of welke mogelijkheden heb ik om hen te dwingen (indien ik 2 jaar garantie heb natuurlijk) mijn lader te vervangen?

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
Je bent zeker van 2 jaar garantie, dit is een Europese wet die geldt op alle consumenten elektronica. Maar hoe je die echt afdwingt, dat is moeilijker. Ik Je kan het uitreksel van de wet afprinten en daarmee naar de RMA dienst gaan, ik dacht dat deze wet van eind 2005 was.
- Petrikske
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 766 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Is dat misschien omdat die lader extern is dat ze er zich proberen vanaf te maken met die 1 jaar garantie?
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
as de lader niet van acer is dan is het logisch dat zei hem niet willen vervangen.Zou jij de producten van iemand anders gratis willen herstellen ? .....
Nu als je zeker bent van die twee jaar garantie (en alle onderdelen die je gebruikt zijn acer onderdelen) dan maak je hen duidelijk dat jij daar recht op hebt kijk eens op www.acer.be voor telefoonnummers en dergelijke
Nu als je zeker bent van die twee jaar garantie (en alle onderdelen die je gebruikt zijn acer onderdelen) dan maak je hen duidelijk dat jij daar recht op hebt kijk eens op www.acer.be voor telefoonnummers en dergelijke
Registered Linux user #286313
- frodo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 21 keer
Je hebt die laptop gekocht bij carrefour,moet ten zij dit dan niet oplossen.Al die warenhuizen willen alles verkopen en beloven vanalles.Tot er iets stuk gaat,dan mag je het zelf oplossen.Ik heb laatst in een carrefour zelfs een moto zien staan.
1 jaar klopt als het voor een bepaalde datum is gekocht.
De garantie regels van Acer zijn hier terug te vinden.
Acer is niet verplicht je garantie te geven, de Carrefour wel want die hebben je de machine verkocht.
>>Link Garantie Acer<<
De garantie regels van Acer zijn hier terug te vinden.
Acer is niet verplicht je garantie te geven, de Carrefour wel want die hebben je de machine verkocht.
>>Link Garantie Acer<<
De lader is de originele lader die bij de laptop was, voor mij is dit geen accesoire want zonder de lader kan je immers je laptop toch niet gebruiken.
Volgens Carrefour moest ik rechstreeks contact opnemen met ACER.
Volgens Carrefour moest ik rechstreeks contact opnemen met ACER.

GOOGLE is your friend, he finds (almost) everything for you......
Wel het is hun bonnetje waar 2 jaar op staat, dus je kan het simpel bij ze afdwingen, desnoods via gerechtelijke weg.
Er staat op je rekening toch niet dat Acer de garantie geeft? Nou dan.
Indien je niet zo ver wilt gaan, Acer gebruikt standaard laders, dus je zou bij een goede computerboer een nieuwe lader kunnen bestellen.
Zeker niet bij Acer doen, want dan rukken ze een poot uit je lijf.
Er staat op je rekening toch niet dat Acer de garantie geeft? Nou dan.
Indien je niet zo ver wilt gaan, Acer gebruikt standaard laders, dus je zou bij een goede computerboer een nieuwe lader kunnen bestellen.
Zeker niet bij Acer doen, want dan rukken ze een poot uit je lijf.
Precies, dat zeg ik dus ook, Carrefour MOET de garantie op zich nemen ten allen tijd.
Ze is immers de verkoper, en niet Acer, Acer is enkel de producent en zal de Garantie overnemen als Carrefour falliet is, maar anders is ze tot niets verplicht.
De wet zegt:
(tenzij je met je auto over de lader bent gereden
)
Ze is immers de verkoper, en niet Acer, Acer is enkel de producent en zal de Garantie overnemen als Carrefour falliet is, maar anders is ze tot niets verplicht.
De wet zegt:
Lijkt me duidelijk, de Carrefour MOET garantie geven, of ze nu wil of niet.De wettelijke garantie staat volledig los van de commerciële garantie die bij het product geleverd wordt. De verkoper kan de consument deze wettelijke garantie niet ontzeggen door tegengestelde contractuele bedingen.
(tenzij je met je auto over de lader bent gereden

Trouwens, ik verkoop zelf ook computers en ik heb een pesthekel aan supermarkten die computers verkopen maar de garantie afwimpelen op anderen maar ondertussen wel de mark verkloten dooor met prijzen te stunten.
Niemand wordt daar beter van, behalve de supermarkt.
Garantie wimpelen ze af in de hoop dat het goed komt....
Niemand wordt daar beter van, behalve de supermarkt.
Garantie wimpelen ze af in de hoop dat het goed komt....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
basMSI,het is waar wat u zegt,maar de andere pc winkels die ik ken rekenen veel te veel aan voor herstelling'.
Hier is er een elektro winkel,en als je daar een wasmachine of droogkast koopt,moet je geen verplaatsingsonkosten betalen als er een herstelling moet gebeuren(ook buiten de garantie),en de verkoop gaat goed!!
Ik vind wel dat dergelijk systeem ook van toepassing zou mogen zijn in een pc winkel,want als je daar een pc voor herstelling binnen brengt rekenen ze,van als ge de deur open doet 50€ andministratieve kosten aan!!
Ook niet zo klant vriendelijk dus........
Er zijn er natuurlijk ook die het goed menen met de mensen,ik hoop dat u er zo een bent.
Hier is er een elektro winkel,en als je daar een wasmachine of droogkast koopt,moet je geen verplaatsingsonkosten betalen als er een herstelling moet gebeuren(ook buiten de garantie),en de verkoop gaat goed!!
Ik vind wel dat dergelijk systeem ook van toepassing zou mogen zijn in een pc winkel,want als je daar een pc voor herstelling binnen brengt rekenen ze,van als ge de deur open doet 50€ andministratieve kosten aan!!
Er zijn er natuurlijk ook die het goed menen met de mensen,ik hoop dat u er zo een bent.
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
Ik snap BasMSI wel.Die warenhuizen verkopen computers en de fabrikanten van die computers hebben der natuurlijk weinig op tegen want verkoop betekend kassa kassa maar omdat die warenhuizen dan "stunten" met uitzonderlijke lage prijzen voor die computers ....
Dit zou je een vorm van oneerlijke konkurrentie kunnen noemen.Ik zeg altijd "iedereen zijne stiel is niets teveel" en het is niet de taak van warenhuizen informaticamateriaal te verkopen
Ik snap BasMSI wel.Die warenhuizen verkopen computers en de fabrikanten van die computers hebben der natuurlijk weinig op tegen want verkoop betekend kassa kassa maar omdat die warenhuizen dan "stunten" met uitzonderlijke lage prijzen voor die computers ....
Dit zou je een vorm van oneerlijke konkurrentie kunnen noemen.Ik zeg altijd "iedereen zijne stiel is niets teveel" en het is niet de taak van warenhuizen informaticamateriaal te verkopen
Registered Linux user #286313
Ik heb een simpel systeem, is het qua werkuren meer dan 100 euri stop ik met rekenen.fluppie schreef:basMSI,het is waar wat u zegt,maar de andere pc winkels die ik ken rekenen veel te veel aan voor herstelling'.
Ik bel altijd als de kosten boven de 50 euri liggen met of zonder hardware.
Verplaatsing doen we niet, enkel binnen brengen, geen tijd om naar mensen toe te gaan.
Ook doen we geen Beginners computers of netwerken, mensen moeten weten waar ze mee bezig zijn.
Ik stuur bv mensen eerst op cursus als die nog nooit een computer gehad hebben, voordat ik ze er een verkoop.
Iemand die nooit een computer gezien heeft verkoop ik geen computer, zo simpel is het.
Wij zijn niet duur, maar we leiden geen mensen op, we fixen hun problemen maar wel altijd met advies.
Zo zijn er mensen die we de deur uitgegooid hebben wegens onkunde in totaal op computer gebied.
Dan is het simpel, ga op een ander.
Verkopen aan leken doen wij zekers niet, nooit....helaas supermarkten wel....
Een computer-bewijs zou niet slecht zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 11 keer
Een computer of laptop kopen in een warenhuis is goed zolang je niet tegen problemen aanloopt. Maar meestal kennen de verkopers er geen snars van. Zo heb ik eens een netwerkschijf gekocht bij carrefour en vroeg de verkoper of er een utp kabel bij in de doos stak. Hij zei me je bedoeld zeker een usb kabel. Ik zei nee een utp kabel want het is een netwerkschijf. Hij wou me niet geloven tot ik de doos voor zijn neus opende en het hem liet zien wat het verschil is tussen een netwerk en een externe hd. Kan je voorstellen dat je problemen krijgt met je hard of software. Best is om zoiets te kopen bij een plaatselijke pc winkel. Dan kan je daarna nog terecht ivm problemen of vragen.
Wat betreft die garantie de eindverkoper staat in voor de goede afloop daarvan. En hij moet je niet naar acer zelf sturen. Zij moeten zorgen dat het in orde komt.
Wat betreft die garantie de eindverkoper staat in voor de goede afloop daarvan. En hij moet je niet naar acer zelf sturen. Zij moeten zorgen dat het in orde komt.

Ik stuur ze zelf ook altijd eerst naar Acer hoor, maar zodra ik bemerk dat er dan problemen ontstaan is het een kwestie van even een deftig woordje met hun helpdesk te wisselen.
Zodra ze door hebben dat je er iets van kent is er normaal geen probleem meer.
Helaas is het zo dat veel helpdesken zich er met een smoesje van af maken om weer verder te kunnen spelen op de computer van de baas.
Heel veel helpdesken hebben tegenwoordig meer weg van verwijs- dan wel afpoeier-desken.
Maar PC spullen in een supermarkt kopen is vragen om problemen.
Koop je daar je auto ook? Nou dan.
Zodra ze door hebben dat je er iets van kent is er normaal geen probleem meer.
Helaas is het zo dat veel helpdesken zich er met een smoesje van af maken om weer verder te kunnen spelen op de computer van de baas.
Heel veel helpdesken hebben tegenwoordig meer weg van verwijs- dan wel afpoeier-desken.
Maar PC spullen in een supermarkt kopen is vragen om problemen.
Koop je daar je auto ook? Nou dan.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Tja, waarom zou ik dan bij jou kopen ipv. in de supermarkt ?BasMSI schreef:Ik stuur ze zelf ook altijd eerst naar Acer hoor
Mensen die hun mond niet kunnen opdoen zijn dan misschien toch nog beter af bij jou.BasMSI schreef:maar zodra ik bemerk dat er dan problemen ontstaan is het een kwestie van even een deftig woordje met hun helpdesk te wisselen.
Tenzij je een echte leek bent kan ik begrijpen dat je een PC winkel verkiest, in alle andere gevallen zal je bij een supermarkt min of meer hetzelfde bekomen, zij het goedkoper.
Omdat ik kan bepalen of het user error is of niet.
Supermarkten kennen niks van Computers, ze duwen gewoon doosjes.
Mijn klanten komen altijd naar mij, is het een garantie kwestie dan stuur ik ze door naar Acer (of bel zelf als dat nodig is)
Stuur jij maar eens een PC naar Acer waar het een User-error betreft, je zal de rekening wel krijgen...
En daarna kom je er achter dat je schijf leeg is en al je vakantie-foto's zijn verdwenen.
Sorry in Computerland: Goedkoop = Duurkoop
Kom je vanzelf wel achter als je iets aan de hand hebt.
Zo maak ik me niet echt druk over gebruikers fouten als ze vaste klanten zijn, en help ik ze verder.....maar als ik een Supermarkt PC binnenkrijg voor herstelling begint de tikker meteen te lopen.
En ja, dan nog ben ik goedkoper dan de "herstellers" die herstellen voor de supermarkten...VEEL goedkoper.....
Echter, als je dan de rekening maakt na een paar jaar, dan kom je erop uit dat een Supermarkt PC veel en veel duurder is.
Is ook niet moeilijk, want ze gebruiken veel mindere componenten en bovendien kennen ze geen bal van het vak.
Het is zo, zolang je niets aan de hand hebt is een supermarkt PC veel goedkoper, zonder meer waar, maar eens je iets aan de hand krijgt zal je veel centen boven moeten halen
Doe eens een Medion (Aldi) open en probeer het moederbord te vervangen, je zal rap merken dat je veel verliest.
Vervang de videokaart en scart is van de baan.
Dat soort grappen.
Supermarkten kennen niks van Computers, ze duwen gewoon doosjes.
Mijn klanten komen altijd naar mij, is het een garantie kwestie dan stuur ik ze door naar Acer (of bel zelf als dat nodig is)
Stuur jij maar eens een PC naar Acer waar het een User-error betreft, je zal de rekening wel krijgen...
En daarna kom je er achter dat je schijf leeg is en al je vakantie-foto's zijn verdwenen.
Sorry in Computerland: Goedkoop = Duurkoop
Kom je vanzelf wel achter als je iets aan de hand hebt.
Zo maak ik me niet echt druk over gebruikers fouten als ze vaste klanten zijn, en help ik ze verder.....maar als ik een Supermarkt PC binnenkrijg voor herstelling begint de tikker meteen te lopen.
En ja, dan nog ben ik goedkoper dan de "herstellers" die herstellen voor de supermarkten...VEEL goedkoper.....
Echter, als je dan de rekening maakt na een paar jaar, dan kom je erop uit dat een Supermarkt PC veel en veel duurder is.
Is ook niet moeilijk, want ze gebruiken veel mindere componenten en bovendien kennen ze geen bal van het vak.
Het is zo, zolang je niets aan de hand hebt is een supermarkt PC veel goedkoper, zonder meer waar, maar eens je iets aan de hand krijgt zal je veel centen boven moeten halen

Doe eens een Medion (Aldi) open en probeer het moederbord te vervangen, je zal rap merken dat je veel verliest.
Vervang de videokaart en scart is van de baan.
Dat soort grappen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
PC's herstel je niet... je vervangt gewoon onderdelen. Het verschil in prijs zit hem dus in theorie enkel in de werkuren. Problemen grondig oplossen vraagt trouwens gewoon teveel tijd en dus geld... en daarom doen PC winkels ook vaak maar gewoon een scratch install omdat het snel gaat (en zijn je vakantie foto's eveneens verdwenen).BasMSI schreef:En ja, dan nog ben ik goedkoper dan de "herstellers" die herstellen voor de supermarkten...VEEL goedkoper.....
Als ik in een supermarkt een HP, Acer, ... PC koop zie ik niet in waarom die mindere componenten zou hebben dan dezelfde PC bij jou. Een vergelijking tussen een merk PC bij jou, en een Medion bij ALDI is appelen met peren vergelijken.BasMSI schreef:Is ook niet moeilijk, want ze gebruiken veel mindere componenten en bovendien kennen ze geen bal van het vak.
Ik herstel wel PC's, zo zijn er bv een massa moederborden waarvan de elco's beginnen te lekken, dit omdat er een hele reeks slechte elco's wereldwijd is geweest.
Daar soldeer ik gewoon nieuwe in, als dat geen herstellen is weet ik het niet meer.
Neen ik vervang niet zomaar onderdelen, als het te herstellen is dan doe ik dat.
Ik ga tot regulators, want chips vereisen speciale soldeer tools en die heb ik niet.
SMB transistors gaat ook nog wel.
Zo vervang ik ook versleten ventilatoren in bv voedingen, geen enkel probleem.
Enkel de PC-boeren en supermarkten die geen bal van elektronica kennen vervangen onderdelen, zonder zich af te vragen wat er aan de hand is.
Het is triest in de PC-branche, het merendeel kan niet eens een regulator vervangen, laat staan dat ze weten wat het is.
Wel, daar zit dus ook het verschil, ik steek wel tijd in mijn klanten.
Daar soldeer ik gewoon nieuwe in, als dat geen herstellen is weet ik het niet meer.
Neen ik vervang niet zomaar onderdelen, als het te herstellen is dan doe ik dat.
Ik ga tot regulators, want chips vereisen speciale soldeer tools en die heb ik niet.
SMB transistors gaat ook nog wel.
Zo vervang ik ook versleten ventilatoren in bv voedingen, geen enkel probleem.
Enkel de PC-boeren en supermarkten die geen bal van elektronica kennen vervangen onderdelen, zonder zich af te vragen wat er aan de hand is.
Het is triest in de PC-branche, het merendeel kan niet eens een regulator vervangen, laat staan dat ze weten wat het is.
Wel, daar zit dus ook het verschil, ik steek wel tijd in mijn klanten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
BasMSI,ik woon hier niet ver v.d. grens met Nederland,en mijn pc komt ook van daar.Wist u als je in Nederland een nieuwe PC koopt dat ze hem komen instaleren,afstellen,de beveiliging erop zetten,enz??
De mensen hier lopen gewoon weg v.d. pc winkels,juist omdat ze al 50€ administratieve kosten aanrekenen.
Wel super van u dat u na 100€ stopt met tellen,of de klient belt als de factuur meer dan 50€ berdraagt,zo zullen er niet veel zijn in Belgie.
NB. pc's zijn ook goedkoper in Nederland,omdat er veel minder BTW op gerekend word.
De mensen hier lopen gewoon weg v.d. pc winkels,juist omdat ze al 50€ administratieve kosten aanrekenen.
Wel super van u dat u na 100€ stopt met tellen,of de klient belt als de factuur meer dan 50€ berdraagt,zo zullen er niet veel zijn in Belgie.
NB. pc's zijn ook goedkoper in Nederland,omdat er veel minder BTW op gerekend word.
Ja weet ik, ben zelf een Nederlander en woon in Belgie.
Ik doe dit in bijberoep omdat het anders niet te doen is.
Ook weet ik wat anderen rekenen, en het is buitensporig wat sommige durven vragen.
Wel wil ik je erop wijzen dat die installatie maar erg basic is dat ze doen.
Ik doe geen netwerken, domweg omdat mensen kennis moeten hebben in netwerken, anders help ik ze niet.
Ik help ook geen mensen die niet weten wat een muis is....
Ik doe het voor de lol, moet er niet van leven, maar doe het ook niet gratis
Ik doe dit in bijberoep omdat het anders niet te doen is.
Ook weet ik wat anderen rekenen, en het is buitensporig wat sommige durven vragen.
Wel wil ik je erop wijzen dat die installatie maar erg basic is dat ze doen.
Ik doe geen netwerken, domweg omdat mensen kennis moeten hebben in netwerken, anders help ik ze niet.
Ik help ook geen mensen die niet weten wat een muis is....

Ik doe het voor de lol, moet er niet van leven, maar doe het ook niet gratis