Vertragingen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
bert
Member
Member

Ik ben stilaan ten einde raad. Ben sinds ong 1 jaar adsl-go klant bij Skynet, heb een SMC 7404 router/modem en werkte tot tevredenheid tot voor enkele weken. Vroeger haalde ik "normale snelheden" in de orde van grootte van 2000 kbps. Sinds enkele weken haal ik soms nog die snekheid, maar... die snelheid valt terug tijdens het on-line zijn tot zelfs minder dan 300 kbps. Op de Bgc hulplijn krijg je van alles tehoren, vaak tegenstrijdige dingen. De lijn is goed, er zit wat ruis op, de errorrate is 38 %, "de snelheid die u opgeeft is onmogelijk : het is OF 1.1 Mbps OF 3.3 Mbps, andere waarden zijn niet mogelijk" enz....
De metingen van vandaag :
start : 12.50 - 377 kbps
reset & herstart : 12.53 u : 323 kbps
reset & herstart : 13.24 u : 405 kbps
id 13.37 : 761 kbps en dan on line gebleven met tussendoor metingen :
13.45 u : 756 kbps
14.14 u : 760 kbps
15.15 : terugval tot 500 kbps
15.17 : 494 kbps.....
Zeer waarschijnlijk zit ik binnen een uurtje aan 300 kbps....

Hoe is mogelijk dat ik soms 2000 kbps heb, en dat die snelheid zo erg kan terugvallen ? btw ik heb niks gewijzigd og toegevoegd aan mijn pc sinds vele maanden.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

het doet mij gedeeltelijk denken aan een probeem met een slecht contact in een telefooncontact doos
of een slechte splitter

of ergens een kabel beschadigd door wegenwerken ofzo

ik zou zeggen verander de splitters eens, test met je modem eens waar de telefoon binnen komt
alle andere toestellen van de lijn halen
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

bert schreef:"de snelheid die u opgeeft is onmogelijk : het is OF 1.1 Mbps OF 3.3 Mbps, andere waarden zijn niet mogelijk"
Er is een verschil tussen de synchsnelheid (theoretisch maximum) en de effectieve snelheid die je hebt (is afhankelijk van vele factoren, waaronder ook de snelheid van de website).
bert
Member
Member

ja, maar dat was het antwoord van BGC support als ik hem vertelde welke snelheid ik haalde.... Hij zei dat dit niet mogelijk was... Kwaliteit en kennis ?
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

bert,

Die snelheden die je daar een lijstje van maakt, zijn dat snelheidstesten of actuele snelheid die je router op dat moment op meet, of is dat de effectieve Synchronisatiesnelheid waarmee verbonden met de Dslam?

Indien dat laatste, controleer de upload ook eens.. is deze ook gestoort?

Ik zou zeggen, zoek hier eens op oxidatie. En controleer je contactdozen eens.

Indien dat eerste: controleer dan uw effectieve synchsnelheid.
I love it when a plan comes together!
bert
Member
Member

Het gaat om de resultaten avn de speedtest van adslbox. Nu net gedaan : 272 kbps download en 104 kb^ps upload. De uploads zijn steeds goed : steeds meer dan 100 kbps.
De resultaten van de speedtest worden trouwens steeds bevestigd door de bgc klantendienst, daar is dus zeker niets mis mee.
Groetjes

Oddity, je zegt "controleer de effectieve sync-snelheid". Hoe/waar doe ik dat ?
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Bert,
Er bestaat al een topic waar zo'n zaken ter sprake komen, deze kan je hier vinden :idea:

Meer inlichtingen vind je ook hier.
In PDF format kan je dan bovenaan de loupe eens aanklikken, vervolgens kun je dan op de tekening klikken om deze uit te vergroten.

Ik denk echter ook dat je met een slecht of geoxideerd contact zit, ofwel ligt het probleem in de centrale in een kaart.
(lijn eventueel nog eens laten uitmeten door BGC)

De Speedtest start je bovenaan links op de homepage van userbase ofwel hier.
Als die test beëindigt is kan je een screenshot maken, dan open Word en kun je dat screenshot plakken. Op deze wijze kun je het later makkelijk verzenden per e-mail enz....

Groet van
Blue-Sky :wink:
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Synchsnelheid controleer je op de modem of router of bijhorende diagnostic tools.. wordt ook wel lijnsnelheid genoemd.

Als Belgacom ook zegt dat je snelheid niet goed is.. wat zeggen zij dan? Zij kunnen zich een goed beeld vormen van hoe en wat...

Indien ruis te hoog op de lijn: probleem met binneninstallatie..
Indien ander probleem: probleem in centrale...

Tenzij er lokaal op uw pc iets zo zijn die je snelheid keldert. Bvb spyware.. of andere beestigheden... of aanpassingen van je mtu??

Wat heb je al gedaan van bovenstaande?
I love it when a plan comes together!
bert
Member
Member

Het is niet te geloven, maar de ganse week is mijn snelheid goed geweest : steeds een snelle lijn, boven de 2.000 kbps....
Hout vasthouden, en hopen dat het zo blijft.
En ik heb NIETS veranderd.... Dus indien ik zolang niet gereageerd is dan is het om die reden.
Groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”