Van S-ATA naar netwerk

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Ik heb hier een 320GB interne S-ATA schijf op overschot liggen. Ik zou deze graag als een soort van netwerkschijf gebruiken, rechtstreeks gekoppeld aan mijn Linksys WAG200G modem (er zijn nog netwerkverbindingen vrij op de modem).

Wat is de goedkoopste oplossing die aanvaardbaar is qua performantie (de schijf zal enkel voor backup dienen, dus geen livestream of zo) om deze schijf in een netwerkschijf om te veranderen ?

Alvast bedankt voor jullie input !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Oplossingen zoals een DNS-323 om er één van de vele te noemen. Kijk anders maar eens in de topics over NAS hier op het forum.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik heb nog een NAS-behuizing te koop. Wink wink. Nudge nudge. :D
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cloink schreef:Ik heb nog een NAS-behuizing te koop. Wink wink. Nudge nudge. :D
Vertel hem dan meteen merk/model en prijs hé :wink:
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik wacht op het "Te Koop" subforum. :)
ooh. shiny.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

r2504 schreef:Oplossingen zoals een DNS-323 om er één van de vele te noemen. Kijk anders maar eens in de topics over NAS hier op het forum.
Ik heb inderdaad het draadje over NAS doorgelezen. Die DNS-323 werd daar eveneens vermeld, maar zo'n ding kost meer dan 250€. Daarom dat ik specifiek vroeg naar een goedkope oplossing. Als zoiets zoveel geld moet kosten, dan hoeft het voor mij niet echt. Dan pak ik wel zo'n Icy Box en dan koppel ik hem wel aan de PC als het nodig is.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Uzzi schreef:Ik heb hier een 320GB interne S-ATA schijf op overschot liggen. Ik zou deze graag als een soort van netwerkschijf gebruiken, rechtstreeks gekoppeld aan mijn Linksys WAG200G modem (er zijn nog netwerkverbindingen vrij op de modem).

Wat is de goedkoopste oplossing die aanvaardbaar is qua performantie (de schijf zal enkel voor backup dienen, dus geen livestream of zo) om deze schijf in een netwerkschijf om te veranderen ?

Alvast bedankt voor jullie input !
Ik draaide tot voor kort freenas op een P3 (kan ook op een 486). pc gaat nu wss aangesloten worden aan de tv (als hij het aankan en als ik een goeie grafische kaart kan vinden met tv-out).
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Kijk anders eens rond bij raidsonic. zij maken de icybox en icydock ed. Zij hebben ook wel wat NASsen staan.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”