Ik heb hier thuis windows home server draaien en be nu dus al mijn cd’s aan het over zetten in MP3 om deze dan op te slagen op de server. Nu zoek eigenlijk een programma dat onder vista werkt waarmee ik de muziek kan afspelen en waarmee ik ook op eenvoudige en snelle manier de mp3(s kan door zoeken . Het programma moet kunnen zoeken op verschillende zaken zoals ;Naam , tittel , muziek stijl ( pop , classic enz..), jaar,album enz.. Wat ook interesant zou zijn is dat ik verschillende play lists kan maken die ook dan in een bepaalde map op de server staan en dat deze over het netwerk allemaal goed kunnen worden geraadpleegt . Misschien zelfs handig dat dit via media connect werkt of orb of zoiets .
Wat ook niet vergeten mag worden is dat het moet mogelijk zijn om de mp3 bestand aan te passen betrefd de metatags. Niet elke cd word hier namelijk herkent en dan moet ik zelf alle gegevens gaan in vullen .
Met andere woorden en korter gezegd welke programmas gebruiken jullie op jullie mp3 database up to date te houden ?
MP3 verzamelling beheren en gebruiken?
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Easy: MusicBrainz (en meerbepaald de Picard tagger). De tagger is nog een beetje beta, maar vergemakkelijkt het automatisch taggen (en eventueel renamen) toch aanzienlijk. Binnenkort zou er "Data" moeten komen (Trekkies, die mannen
), deweke de boel nog volledig (of toch in de mate van het mogelijke) zou moeten automatiseren.
EDIT: misschien even verduidelijken... MusicBrainz gaat uw tracks automatisch trachten te identificeren a.d.h.v. hun toch erg uitgebreide database, wat deze methode enorm geschikt maakt om grote collecties semi-automatisch in orde te krijgen.
Om playlists te beheren en de boel effectief te draaien gebruik ik sinds (heel) kort een Squeezebox Duet: aanrader!

EDIT: misschien even verduidelijken... MusicBrainz gaat uw tracks automatisch trachten te identificeren a.d.h.v. hun toch erg uitgebreide database, wat deze methode enorm geschikt maakt om grote collecties semi-automatisch in orde te krijgen.
Om playlists te beheren en de boel effectief te draaien gebruik ik sinds (heel) kort een Squeezebox Duet: aanrader!
Laatst gewijzigd door cloink 16 mei 2008, 10:11, in totaal 2 gewijzigd.
ooh. shiny.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
iTunes 

Toen ik mijn mp3collectie ben beginne structureren ehb ik eerst alles i mappen gezet. Met tagScanner kan je indelen in mappen adhv de tags. Nu staat hier alles deftig op "artist/year - album/artist - title.mp3" 
Voor de rest gebruik ik nu gewoon mp3tag aangezien alles gestructureerd is.
Voor het afspelen gebruik ik foobar. Vroeger met custom ui, maar ik ben nu teruggegaan naar de default interface die inmiddels een aantal standaard themas heeft gekregen.

Voor de rest gebruik ik nu gewoon mp3tag aangezien alles gestructureerd is.
Voor het afspelen gebruik ik foobar. Vroeger met custom ui, maar ik ben nu teruggegaan naar de default interface die inmiddels een aantal standaard themas heeft gekregen.
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Alvast bedankt voor jullie tips. Maar ik hoor enkel maar over taggen!Hoe door zoeken jullie die grote database? En welke soft is geschikt om over een netwerk degelijk te werken?
Ben zelf ook eens aan de slag gegaan met winamp. En moet zeggen dat dit er wel belovend uit ziet. Eens je de media in de libary hebt gezet is het makkelijk zoeken op tittel , album , artiest , soort muziek , Jaar ...
Het taggen per file gaat goed maar in groep heb ik nog niet gevonden.
Ben zelf ook eens aan de slag gegaan met winamp. En moet zeggen dat dit er wel belovend uit ziet. Eens je de media in de libary hebt gezet is het makkelijk zoeken op tittel , album , artiest , soort muziek , Jaar ...
Het taggen per file gaat goed maar in groep heb ik nog niet gevonden.
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
- Bedankt: 152 keer
- Contacteer:
Zoals ik al zei:
- Zoeken / indexatie: SqueezeCenter (hier i.c.m. een Squeezebox, kan ook met een software-matige versie)
- Taggen (in groep): Picard (Musicbrainz)
Of begrijp ik je vraag niet helemaal?
- Zoeken / indexatie: SqueezeCenter (hier i.c.m. een Squeezebox, kan ook met een software-matige versie)
ooh. shiny.
- seagull
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 108 keer
Ik gebruik meestal WMP11. Heb momenteel een 50-tal van mijn CDtjes geript in losless wma en dat werkt goed.
In totaal iets meer dan 16Gb. Staat zowel op mijn laptop voor onderweg als op de server voor gebruik thuis.
Ik speel meestal volledige CD's en ik kies de artiest en daarna het album.
Welke voordelen hebben de oplossingen die jullie sugereren ten opzichte van WMP?
In totaal iets meer dan 16Gb. Staat zowel op mijn laptop voor onderweg als op de server voor gebruik thuis.
Ik speel meestal volledige CD's en ik kies de artiest en daarna het album.
Welke voordelen hebben de oplossingen die jullie sugereren ten opzichte van WMP?
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Met dbPowerAmp kan je direct alle gegevens van een cd ophalen om meteen in de tags te gooien na het rippen. Dat maakt het al stukken simpeler. Voor de rest gebruik ik geen programmas die DB's aanspreken. Ik zoek het op internet op of meestal is het gewoon af te leiden uit filename/map
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
nee nee , je verstaat me enkel ben ik niet op zoek naar hardware voor thuis . Heb hier een systeem om door het huis men mp3 collectie te beluisteren . Alleen dus het taggen en zoeken is zeker van belang op een pc, kwestie om alles netjes te houden en om te zien dat ik niet de zelfde mp3 elders heb staan . Ben het namelijk aan het overwegen om alleen losse mp3's in een dir te zetten. In de plaats van telkens mappen te moeten maken voor een nieuw album. Eens je namelijk alles mooi getagt hebt kan je toch alles weer vinden zou ik denken . Zo heb je ook geen 100 dirs nodig die je moet doorzoeken.cloink schreef:Zoals ik al zei: