Media Streamer ?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Vraagje, want ik weet precies niet goed waar te beginnen...

Mijn oude "jukebox" vliegt er uit. Deze bestond uit een volledig passief gekoelde PC (VIA EPIA mobo/proc i.c.m. Hush Technologies behuizing). Hij vliegt omdat het niet gebruiksvriendelijk genoeg is voor het ganse gezin. De enige zaken die hij doet/deed zijn: mp3's & videobestanden afspelen + foto-slideshows (allemaal via mijn LCD-TV). Voor het mp3-gedeelte heb ik al een oplossing die er in bestaat om mijn huidige NAS te upgraden en deze te gebruiken i.c.m. een Squeezebox Duet.

Helaas kan deze Squeezebox geen filmpjes, noch foto's afspelen op mijn TV. Dus ik ben eigenlijk op zoek naar een "simpele" media streamer, die ik op mijn TV kan aansluiten (ideaalsgewijs via HDMI, maar dat is geen must) en die makkelijk (d.m.v. een afstandsbediening) te gebruiken is.

De vereisten:
- Mag niet afhankelijk zijn van een "client" op een PC elders (m.a.w. volledig standalone)
- Liefst geen interne storage (drijft de kostprijs de hoogte in?)
- Moet goed samenwerken met een NAS, gezien de te streamen files dus op de NAS zullen (blijven) staan
- Moet aansluitbaar zijn via ethernet (bekabeld dus), maar liefst ook de mogelijkheid hebben om wireless te functioneren
- En als het even kan moet het ding mee gaan met zijn tijd en bv. codec's moeten kunnen geupdate worden indien nodig?

Bestaat er überhaupt zo iets? Iemand een ideetje? Of beter nog: iemand met goede ervaringen met zoiets?

Thanks!
ooh. shiny.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Hmm, ok, na wat verder geGoogle, toch al zelf iets gevonden: de Popcorn Hour A-100. Precies wat ik zoek (zo lijkt?), maar helaas nog niet in productie? :(

EDIT: bon, ik ga mijn eigen probleem klaarblijkelijk oplossen. Als je nl. één goed produkt gevonden hebt dan is het makkelijk om de "concurrenten" op te sporen. De volgende die ik tegenkom is de Ziova CS510. Wel allemaal relatief onbekende merken? :?

EDIT2: en hoppa, de volgende in lijn: de D-Link MediaLounge DSM-520 (en varianten). Het valt me wel op dat de reviews van al dit soort toestellen nogal tegenvallen (krijgen vaak gemiddeld zo'n 5 a 6 op 10?)...
Laatst gewijzigd door cloink 09 mei 2008, 13:31, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

cloink schreef:Hmm, ok, na wat verder geGoogle, toch al zelf iets gevonden: de Popcorn Hour A-100. Precies wat ik zoek (zo lijkt?), maar helaas nog niet in productie? :(
Je moet eens zoeken op http://www.digitalcafe.be ... daar is iemand die er reeds één heeft (en dacht ik zeer tevreden over was).

Persoonlijk gaat er niets boven XBMC... en dat kan je tegenwoordig ook op een PC draaien. Waarom probeer je dat niet eens ?
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

r2504 schreef:Persoonlijk gaat er niets boven XBMC... en dat kan je tegenwoordig ook op een PC draaien. Waarom probeer je dat niet eens ?
Hmm, goed punt! Daar had ik zelfs nog niet aan gedacht... Een gameconsole... Perfect eigenlijk. Nu gaat mijn voorkeur (qua gameconsole dan) wel uit naar een PS3. Enig idee of je daar ook een streamer van kan maken? :???:

EDIT: verdomd zeg, die XBMC ziet er erg gelikt uit. En dat ding streamt naar behoren vanop een NAS? Zou hiervoor alleen precies al een xbox willen kopen... :D
ooh. shiny.
Radix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Heb je al rond gesnuffeld bij http://www.mpcclub.com/

Hier vind je alle info over streamers. De PopCorn & Istar alsook E-great zijn zeer goede streamer. Sommige hebben de mogelijk om een interne HD in te bouwen en de andere niet. Ze hebben allemaal de mogelijk om te stream vanuit een NAS ofPC. Btw, alle vernoemde mediaspelers kunnen perfect 1080P HD films afspelen.

Met de nieuwe router van Netgear kun je ook HD films draadloos streamen naar je TV, lees hier meer over: http://www.mpcclub.com/modules.php?name ... =0&thold=0
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Bedankt, met die site kan ik zeker verder! Van zodra hier alles geïnstalleerd is, schrijf ik nog wel eens mijn bevindingen neer. ;)
ooh. shiny.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

TViX !
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ditCh schreef:TViX !
Mja... Vind ik wat aan de dure kant (vergeleken met de alternatieven die hetzelfde doen) en ze lijken behoorlijk buggy (cfr. artikel op mpcclub).

Heb je er zelf ervaring mee? Want als het ding onnoemelijk veel beter en sexier is dan de Popcorn Hour en verianten (wat die GUI is niet echt gelikt natuurlijk), dan wil ik er eventueel nog wel wat voor betalen (zie ook de keuze voor de Duet... wifi controller, mmm...).
ooh. shiny.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:
ditCh schreef:TViX !
Mja... Vind ik wat aan de dure kant (vergeleken met de alternatieven die hetzelfde doen) en ze lijken behoorlijk buggy (cfr. artikel op mpcclub).

Heb je er zelf ervaring mee? Want als het ding onnoemelijk veel beter en sexier is dan de Popcorn Hour en verianten (wat die GUI is niet echt gelikt natuurlijk), dan wil ik er eventueel nog wel wat voor betalen (zie ook de keuze voor de Duet... wifi controller, mmm...).
Ik heb de mijne al anderhalf jaar, alles behalve buggy. Op MPCclub stond mijne toen ( bij aankoop ) al een hele tijd als "beste" aangeprezen.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Hmpf... 400€ voor het HD model (M-6500A) is me precies toch echt wel wat van het goede teveel (de Popcorn kost in de VS nog geen 150€ en hier in Europa 250€) + het ding is gemaakt om er een HD in te steken (ik vermoed dat dat ook deels de kostprijs verklaart) + niet WiFi. Maar wel een leuke interface precies...
ooh. shiny.
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Ik heb deze (popcorn) besteld in china of ergens in de buurt :)
zal jullie laten weten wat het me gekost heeft aan invoer.

prijs was ongeveer 150€.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

cloink schreef:EDIT: verdomd zeg, die XBMC ziet er erg gelikt uit. En dat ding streamt naar behoren vanop een NAS? Zou hiervoor alleen precies al een xbox willen kopen... :D
Het is gelikt ook en alles wat ik tot op heden aan "dedicated" streamertjes heb gezien verbleekt nog steeds in het niets bij XBMC. Ik gebruik hem namelijk ook veel voor muziek en het ding cross-fade (moet de eerste streamer nog tegenkomen die zoiets simpel kan), terwijl je ondertussen foto slide-shows kan doen, heeft geen problemen met welk formaat dan ook van video (inclusief MKV's), Dolby Digital, toont ondertussen RSS feeds, geeft het weerbericht... kortom nog veruit de beste.

Het ding heeft me op e-Bay ook maar 90 euro gekost... enkel spijtig dat hij soms wat rare kuren heeft (is puur hardware) dus ik hoop dat de Windows/Linux port vlotjes verloopt. Nieuwe hardware is namelijk nodig voor HDTV ondersteuning omdat de XBOX dit niet kan trekken.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Hmpf... 400€ voor het HD model (M-6500A) is me precies toch echt wel wat van het goede teveel (de Popcorn kost in de VS nog geen 150€ en hier in Europa 250€) + het ding is gemaakt om er een HD in te steken (ik vermoed dat dat ook deels de kostprijs verklaart) + niet WiFi. Maar wel een leuke interface precies...
het ding spreekt wel wifi hoor ;) Alleen niet ingebouwd. Je kan der een usb wifi stick induwen ( linksys, d-link ) en dan spreekt ie wifi. Maar goed ... ik stream liever over een kabeltje :)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Een collega (Strife hier) heeft zo'n Popcornhour in huis gehaald een paar weken geleden. Ik zal 'm eens naar z'n ervaringen peilen.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Gaarne en waarvoor alvast dank! :)
ooh. shiny.
strife
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb mij de A-100 Popcornhour gekocht. Alleen heb ik nog niet erg veel tijd gehad om ermee te spelen. Een voordeel op een omgebouwde xbox of playstation is dat je er meteen een afstandbediening bij hebt. Je zit niet te klommelen met een joypad. Ook de prijs is enorm goed. Ik heb de mijne 179 USD betaald met 45 USD aan transport kosten. Voor de exchange-rates naar euro kun je zoeken op bijvoorbeeld x-rates.com

Qua import taksen heb heb ik nog ees 34,5 euro betaald. Ik woon in België .. dus ik heb geen idee wat onze Noordelijke buren zouden betalen.

Je kunt er een IDE HDD inbouwen, dat is mooi voorzien. Je kunt er normaal gezien ook externe HDD's aansluiten. Je kunt streamen van je PC of ander toestal dat op het netwerk is aangesloten via SMB (windows share systeem) en NFS (unix share systeem, dat beter blijkt te zijn). Je kunt via FTP over het netwerk vanal overtrekken.

Maar het voornaamste is dat een grote community allerlei plugins schrijft waarmee je nog zoveel extra's krijgt. Zelfs een groot deel van de ervaren xbox developers zitten hierop.

Oh ... En het is full HDTV (1080) ! Was dat bijna vergeten. ;)

Ik heb 3 xboxen in huis die uitsluitend voor streaming gebruikt worden. Maar de xboxen zijn na jaren trouwe dienst binnenkort aan vervanging toe. Ik heb net op tijd mijn opvolger gevonden en ben er tot nu toe erg blij mee
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Leuk, ik ben meer en meer overtuigd... Zeker omdat de prijs toch ook bijzonder scherp is (in vergelijking met echte concurrerende types).

Enig idee wat de wachttijd momenteel is? Ik had gehoord een week of 3-4?
ooh. shiny.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Nog één vraagje: ik ben sowiso van plan een PS3 te kopen (wanneer Gran Turismo uitkomt). Heb je via zo'n PS3 ook niet de mogelijkheid om media te streamen vanop een NAS? Iemand ervaring mee?

Het zou nl. nogal idioot zijn om zo'n Popcorn te kopen als het via de PS3 kan. Die is sowiso ook HD...
ooh. shiny.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:Nog één vraagje: ik ben sowiso van plan een PS3 te kopen (wanneer Gran Turismo uitkomt). Heb je via zo'n PS3 ook niet de mogelijkheid om media te streamen vanop een NAS? Iemand ervaring mee?

Het zou nl. nogal idioot zijn om zo'n Popcorn te kopen als het via de PS3 kan. Die is sowiso ook HD...
Jup :) Ik heb twonky media server draaien op mijn nas, hierdoor speel ik netjes muziek af op mijn ps3 EN divx :), ik had mij TViX al voor mijn PS3 en aangezien die een grotere hd heeft dan de PS3, gebruik wel meer mijn TViX om dingen te bekijken :).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

En qua usability? Ik gooi nl. de huidige HTPC buiten wegens niet gebruiksvriendelijk genoeg (eerst touchscreen geprobeerd -> slechte kwaliteit, dan gyromouse aangeschaft -> stuk, nu via VNC -> kan vrouwke ni mee overweg). Dus het zou ook handig en vrij eenvoudig moeten zijn in gebruik.

Kan je trouwens een remote krijgen voor de PS3 om dat alles te bedienen?
ooh. shiny.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

strife schreef:Een voordeel op een omgebouwde xbox of playstation is dat je er meteen een afstandbediening bij hebt. Je zit niet te klommelen met een joypad.
Ik heb nochtans een normale remote voor m'n XBOX... en veronderstel dat die er voor de nieuwe XBOX en PS3 ook wel zal zijn.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:En qua usability? Ik gooi nl. de huidige HTPC buiten wegens niet gebruiksvriendelijk genoeg (eerst touchscreen geprobeerd -> slechte kwaliteit, dan gyromouse aangeschaft -> stuk, nu via VNC -> kan vrouwke ni mee overweg). Dus het zou ook handig en vrij eenvoudig moeten zijn in gebruik.

Kan je trouwens een remote krijgen voor de PS3 om dat alles te bedienen?
Ik vind de interface van de PS3 super gebruiksvriendelijk :)

Der is ook een remote :)

http://www.consoleshop.be/product/38477 ... l-ps3.html
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ditCh schreef:Ik vind de interface van de PS3 super gebruiksvriendelijk :)
Toevallig geen screencaps van hoe ge bv. nen DivX afspeelt (met menu'kes enzo)? :)
ditCh schreef:Der is ook een remote :)

http://www.consoleshop.be/product/38477 ... l-ps3.html
Hee! Er zit geen "receiver" bij die remote? Zit er een IR ingebakken óp de PS3 misschien? Heb hier nl. zo'n universal remote van HarmanKardon en dat zou weer 37€ uitgespaard zijn? :D

EDIT: hmm, scratch that, geen IR onboard. :(
EDIT2: ola, even crappier: diene remote is via BlueTooth?! wtf.
ooh. shiny.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

cloink schreef:[
EDIT2: ola, even crappier: diene remote is via BlueTooth?! wtf.
Waarom is een remote via BT crappie ? PS3 heeft ingebouwde BT hoor :) ( de controllers werken ook over BT ).
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

ditCh schreef:Waarom is een remote via BT crappie ? PS3 heeft ingebouwde BT hoor :) ( de controllers werken ook over BT ).
De controllers tot daartoe, maar de remote op BT wil dus zeggen dat ik mijn universal remote niet kan gebruiken. Zo begint deze stilaan zijn waarde te verliezen, want dan zou het zijn: 1 universal remote (IR), 1 Logitech remote (WiFi) & 1 PS3 remote (BT). Al bij al toch terug 3 remotes. :(

Ohwell, als dat de enige "drawback" is... Any word on those screens? :p

EDIT: ok... stom... op Tweakers is er een ganse thread over. :D

EDIT2: hmm, ik lees daar dat er problemen zijn met subs i.c.m. DivX/XviD? Hoe zit dat? Want eigenlijk zal het voor 90% net dát zijn dat ik wil streamen (avi+srt).
ooh. shiny.
strife
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Het wachten op de A-100 Popcornhour was voor mij 5-6 weken.

Mocht er iemand interesse hebben dan wil ik er eentje van de hand doen. Ik heb er namelijk 2 besteld. Eentje zit nog steeds in de DHL transport verpakking. De 2de heb ik niet meteen nodig, zeker nu ik mijn eerder defecte xbox heb weten te herstellen. Als je interesse hebt en je wilt de A-100 komen uithalen dan kan dat in Hasselt of Maasmechelen. De prijs moet ik zo dadelijk nog even bekijken, kwestie van de facturen bij elkaar te zoeken.

Stuur me maar een berichtje als je interesse hebt.
DimaX
Pro Member
Pro Member

Waar kan ik hier aan de kust aan een popcorn hour geraken ?
Peterken
Premium Member
Premium Member

cloink schreef:Ik gooi nl. de huidige HTPC buiten wegens niet gebruiksvriendelijk genoeg
Is Windows Media Center of Mediaportal met een simpele remote niet gebruiksvriendelijk genoeg?
De MS(philips) mce remote is niet zo duur en een van de betere, zeker voor die prijs.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”