iconen in taakbalk bij opstart windows

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
elrocco
Plus Member
Plus Member

Gents,

Ik heb de laatste tijd(ik weet helemaal niet of dit er al staat van bij de nieuwe install van winxp)een raar icoontje in m'n taakbalk(rechtsonder) staan bij het opstarten van m'n windowsxp.
Wie kan me zeggen wat het doet, wie het is en waarom het er staat?
Zie bijlage voor meer duidelijkheid(aangeduid met rode pijl).
Thanks,

Elrocco 8)

PS : ik moet erbij vermelden, dat wanneer ik na de opstart gewoon wijs (met muis) naar icoon, het ook onmiddellijk verdwijnt.Daarmee kan er ook geen tip worden meegegeven...
Bijlagen
raar icoon bij opstart.JPG
(192.59 KiB) 60 keer gedownload
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Raar icoontje, komt me niet direct bekend voor.

Verdwijnt het volledig? Dus volledig weg uit de systray, of verdwijnt het in het verborgen gedeelte van de systray... check dat eens door hem open te klikken. Maw: alle icons weer te geven. Dat doe je door op dat pijltje dat naar links wijst te klikken, dat links van de systray staat.

Het is misschien handiger om een screenshot te nemen van de uitgeklapte systray en van uw background programma's (taskmanager -> ctrl+alt+del>taskmanager-> Processes). Dan kunnen we via eliminatie en herkennen van beter gekende processen en icoontjes misschien een proces voor dat icoon terug vinden en dan eens zoeken op google wat dat proces is....

Het is maar een idee ;-).
I love it when a plan comes together!
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, ik heb dat icoontje nog nooit gezien. En als je er gaat boven staan, dan verdwijnt het onmiddellijk? Das pas raar. Dat wil zeggen dat dit programma opstart met je PC en dan direct hangt/crasht. Want er is geen enkele manier dacht ik om zo een icoontje in je systeembalk te hebben dat direct verdwijnt.

Ga eens via start > uitvoeren (run) en typ daar "msconfig" (zonder de "" ;)). Neem dan het laatste tabblad opstarten en kijk daar eens of je niets ongewoons ziet. Of je nergens een naam van een programma ziet wat dit icoontje kan veroorzaken.

Cheers
Afbeelding
elrocco
Plus Member
Plus Member

Het icoon verdwijnt helemaal.Is nergens meer te bespeuren.
Als ik op de "uitklaptoets" klik, terwijl ik het icoontje nog zie staan, verdwijnt het plotsklaps, net zoals ik er gewoon naar wijs.
Ik heb hier een screenshot bijgevoegd.Misschien komen jullie er uit?!

Elrocco 8)
Bijlagen
taskmanager.JPG
(121.23 KiB) 37 keer gedownload
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik ga voor hetgeen jij aangevinkt hebt... die 'BackWeb' brengt mij immers via google bij Adware.. maw: ik zou eens scannen op spyware alvast.. maar of het dat icoontje is.. ben ik nog niet zeker. Kans is wel groot.

Een ander vermoeden is die 4t-min, maar dat lijkt niet schadelijk.. dat lijkt een soort Tray-organiser te zijn ofzo.. maar het heeft wel een ander icoontje..(kan ook andere versie zijn > ander icoontje...)

Ik zou dus beginnen met Backweb :p. Kijk eventueel via de manier dat SubZero zegt, of je dat item niet kan uitschakelen bij opstart.. dan weet je al iets.. indien het dat is. Enkel nadien nog eens spyware/adware scan doen.
elrocco
Plus Member
Plus Member

Backweb is een F-secure(=anti-virus) update organiser.Ik hoef me helemaal niets aan te trekken van updates.Die client zorgt daarvoor.
Maar intussen heb ik zo bijna alle programma's die mee opstartten, ne keer af en aan gezet...en heb gevonden dat "livenote.exe" (zie in bijlage)den dader is.
Die kijkt na of er updates zijn voor m'n nvidia videokaart...
Probleem van de baan dus...
Sorry, moest er eerder zelf aan gedacht hebben :oops:
Toch bedankt voor de tips!

Elrocco 8)
Bijlagen
msconfig.JPG
(75.76 KiB) 27 keer gedownload
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmmm: Blijkbaar meerdere zaken met dezelfde naam:

http://www.liutilities.com/products/win ... y/backWeb/

deze sprak van spyware.. daarmee.. ;-).

Livenote had ik over gekeken ... via trial & error eruit gekomen...
Tis dus zeker niet schadelijk...:)
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Er is nog iets dat mij verdacht lijkt: je hebt er webshots.scr staan. *.scr zijn screensavers, en die lijken mij niet op te staan tijdens het nemen van deze screenshot :-). *.scr worden door virussen nogal eens gebruikt omdat die net zo uitvoerbaar zijn als *.exe's, dus eens je systeem volledig scannen met f-secure, housecall, ad-aware en/of spybot lijkt me geen overbodige luxe.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”