digi TV + htpc

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Peterken
Premium Member
Premium Member

Weet er iemand of en zo ja, hoe het mogelijk is om een htpc te gebruiken met digitale tv?
Ik heb een hauppauge pvr350 (analoge) kaart die ik nu veel gebruik om via de kabel op te nemen.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Ik vrees er voor, iedere digi-tv provider die op dit moment in België gebruikt een aangepaste vorm van het 'standaard' digitale broadcast systeem. Daardoor kan je enkel met hun box TV kijken.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Mantis
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

Buiten TV-vlaanderen dan.
HTPC hardware
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Mits de TS aangeeft dat hij via de kabel kijkt dacht ik niet dat hij interesse had in een andere technologie.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Je kunt hier eens zien via https ->

https://www.pcsnel.nl/details.asp?produ ... refid=1504
Peterken
Premium Member
Premium Member

Ik vermoedde al dat het niet zomaar kan vermits je ook niet zomaar 2 tv's op 1 decoder kan aansluiten.
Omdat ik nog geen van die decoders van dichtbij heb gezien dacht (hoopte) ik misschien dat mijn redenering toch fout was.

Heeft hier niet eens ergens iets gestaan ivm, ik dacht, VLC en het bekijken van digitale tv of vergis ik me?

@Blue-Sky: nu is dat idd kabel en het is ook geen probleem zolang ik bij de kabel blijf maar mijn vraag was vooral 'voor het geval als'

Tv-vlaanderen is idd een optie maar voor mij is het feit dat die geen BBC in hun aanbod hebben zitten een serieus minpunt.
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Peterken schreef: Heeft hier niet eens ergens iets gestaan ivm, ik dacht, VLC en het bekijken van digitale tv of vergis ik me?
Hierzo
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

Peterken schreef:Ik vermoedde al dat het niet zomaar kan vermits je ook niet zomaar 2 tv's op 1 decoder kan aansluiten.
Omdat ik nog geen van die decoders van dichtbij heb gezien dacht (hoopte) ik misschien dat mijn redenering toch fout was.

Heeft hier niet eens ergens iets gestaan ivm, ik dacht, VLC en het bekijken van digitale tv of vergis ik me?

@Blue-Sky: nu is dat idd kabel en het is ook geen probleem zolang ik bij de kabel blijf maar mijn vraag was vooral 'voor het geval als'

Tv-vlaanderen is idd een optie maar voor mij is het feit dat die geen BBC in hun aanbod hebben zitten een serieus minpunt.
Met een dreambox,... kun je remote tv kijken over internet(via vlc) en opnemen kun je op terrabyte schijven :)

BBC1,2,3,4,...,BBC-HD kun je fta ontvangen op astra2! (sommige zenders die tvvlaanderen aanbiedt kun je daar gewoon fta krijgen)

Zeer spijtig alleen dat de dreambox geen divx,... aankan(te traag), je kan hem wel laten decoderen(maarja omslachtig), gelukkig kun je via remote control je pc overnemen en dan toch alles afspelen(vnc).
Peterken
Premium Member
Premium Member

Bedankt Goztow!

@laurens7: ik heb nu een dedicated htpc in een - naar mijn mening - mooie kast (Antec Fusion) + dat ik denk dat een pc veelzijdiger is dan andere specifieke apparatuur.
Ik weet niet hoe dat bij u is maar bij mij was de reden om een htpc te gebruiken ook om een alles-in-1 oplossing te hebben en om dan nu daar terug een ander toestel bij te plaatsen & het geld groeit hier nog niet (heb ook al geprobeerd met het lang genoeg te laten liggen)
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”