Virus ondanks Skynet Mail Protection ??

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Daarstraks kreeg ik via mail een virus binnen. Geen probleem, mijne AV heeft hem netjes meteen verwijderd.

Toen realiseerde ik mij dat ik diene Skynet Mail Protection al twee weken geleden ofzo geactiveerd heb. Alles nekeer nagekeken, staat mooi op actief, maar toch kwam die virus er nog door.

Het was zo'n virus van "Microsoft" zogezegd, om je systeem te updaten. Ik meen dat het virus begon met I_mail of iets in die aard. Sorry dat ik niet meer info over het virus kan geven, ik ben dat nu al zo gewoon om die instinctief te verwijderen zonder kijken ... :mrgreen: Ik vind ook niet meteen een log in mijn AV, ik gebruik zo'n gratis AV van Grisoft: AVG.

Werkt die Skynet Mail Protection nu niet deftig ??
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Er is namelijk geen enkel systeem perfect. Er zal altijd wel hier of daar ergens een virusje door de mazen van het net glippen. Of je dit nu leuk vindt of niet. Normaal doet die AV van Skynet zijn werkl wel. Maar jij had blijkbaar de lotto gewonnen, want er kwam er nog eenstje door :) Zo zie je maar dat zelf een AV draaien onontbeerlijk is.

Cheers
Afbeelding
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Zo zie je maar dat zelf een AV draaien onontbeerlijk is.
En dan zeggen dat deze service tot voor kort betalend was !! Nu kan ik ermee lachen, zo heeft mijne AV ook nog iets te doen en tis toch "gratis". Maar moest ik ervoor moeten "extra" betalen zou ik er heel wat minder mee kunnen lachen denk ik. Goed wetende dat je er eigenlijk toch voor betaalt via je abbo :wink:
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

t.r.i.n,

We hebben hem hier al eens getest en op alle mogelijke manieren op de rooster gelegd. Kan je op één of andere manier nog aan data geraken omtrent de mail, de attachement?

Was hij wel verstuurd naar je skynet adres? Niet binnengekomen via een andere account? Non -Skynet? Dan werkt de email-protection niet.

Het kan ook zijn, dat de attachement al gecleaned was van kwaadaardige code of beschadigd was door iets anders en volgens Skynet niet meer als 'schadelijk' werd aanzien. En dat die AVG strenger is dan Skynet en vondt dat hij wel nog 'schadelijk' was. Dat kan gebeuren indien beiden andere 'herken-criteria' gebruiken.

Ik zeg dit omdat we eens een issue daarover gehad hebben en dan hebben we de test over gedaan. Bleek om een attachement te gaan die afkomstig was van een virus: Sober en Skynet kuiste hem niet.. was een *.bat file.. na onderzoek bleek de file beschadigd en enkel emaildressen te bevatten... vandaar dus mijn vraag ;-).

Verder kan ik je post niet meer dan toejuichen...steeds zelf ook nog een Av draaien.. en je bent proof :). net zoals Sub zegt: geen enkel systeem is 100% perfect.. perfectie bestaat niet.. moest ze bestaan.. we zouden er allemaal mee werken.
I love it when a plan comes together!
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Aangezien ik de gratis versie van AVG draai, heb ik maar beperkte mogelijkheden. Ik kan dus geen log bekijken. Ik heb wel een log gevonden van die bewuste virus denk ik, maar ik kan hem niet openen, het is namelijk een IDX bestand: LOGBASE.IDX. Heel groot is het trouwens ook niet, slechts 8Kb. Ik heb hem al proberen te lezen in kladblok, wordpad, enzo, maar ik krijg hem niet open. Misschien weten jullie hoe ik die gegevens kan openen :???:
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

heb je het al gedelete uit de virus vault?

ps ik gebruik die virusscanner ook met veel plezier, ik vind hem beter dan norton :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Awel, dat is het nu net, diene virusvault is dus leeg. Ik meen mij te herinneren dat AVG de virus niet kon repareren of "overschrijven met info" ofzo. Toen heb ik diene mail gewoon verwijderd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Hmm véél details van het virus zelf of de bewuste mail gaan we dus niet hebben... enige kans dat de mail via een niet -skynet account is binnengekomen?

Indien neen, dan zou ik zeggen, hou het in de gaten.. en probeer de volgende keer meer logs of gegevens te hebben, dan kan je beter onderzoeken of hij daadwerkelijk mist... de Skynet Email Protection...
I love it when a plan comes together!
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

The Oddity schreef:Hmm véél details van het virus zelf of de bewuste mail gaan we dus niet hebben... enige kans dat de mail via een niet -skynet account is binnengekomen ?
Neen, is op mijn skynetaccount binnengekomen. Ik hou het in het oog, volgende keer beter.
Grunger`
Member
Member

Misschien een alternatief voor AVG:
Je kan altijd es "Avast!" proberen.
Dit is een antivirusprogramma die bestaat uit verschillende versies:

- AVAST! Home Edition : 100% gratis + gratis updates
(enkel es registreren om een licence nummer te ontvangen)
- AVAST! Professional Edition: betalen + iets meer opties (scriptblocking vooral)
- AVAST! Server Edition: betalen natuurlijk + meer advanced settings

Bestaat voor Windows, Linux, Kerio, PDA,...

Die home edition valt echt wel in de smaak want er zijn frequent aantal updates, weinig RAM verbruik, log viewer, P2P shield (Kazaa, Limewire,...), chatshield (msn, irc, yahoo, aol, icq, trillian,...), emailscan (pop3, inkomend, uitgaand...in outlook express) Het programma belet je zelfs een mail te versturen als die besmet zou zijn. (kun je ergens aanvinken in de configuratie) ... en is bovenal redelijk gebruiksvriendelijk.

Gebruikte ook die AVG vroeger maar had es slechte kritieken gelezen en dan kwam ik op deze Avast! terecht. En aangezien mijn systeem niet meer van de jongste is ben ik vooral dankbaar aan de lichte systeem vereisten dat het vraagt :)

Je kan die gratis vinden op: www.avast.com
Natuurlijk, geen enkele virusscanner is 100% waterdicht hé.
Zelfs een Norton of McAfee laat wel es eentje door.
Het is en blijft altijd uitkijken :wink:

greetz

Grunger`
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”