Zakagenda Casio PV-S460

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
juke

hallo,

ken iemand iets van zakagenda's? ik heb er eentje gekocht maar wil graag wat meer info, maar aangezien dat er TOTAAL NIETS in het nederlands is uitgelegd geraak ik er ook niet verder uit.

merk: casio POCKET VIEWER
site http://www.pcsync.de/e_home.asp
type: PV-S460

(ik heb er een kabel bijgekregen om op mijn computer aan te sluiten maar contact maken helpt niet

*weet iemand of het mogelijk is om het toestel te updaten?
*is het mogelijk nieuwe programma's op te zetten?
*kunnen er logo' s of zo opgeplaatst worden?
*is het mogelijk nieuwe spelletjes erop te installeren?

aub: kan me iemand verder helpen

ik ben jullie alvast dankbaar :-)

vele groeten van juke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik ken persoonlijk niet heel veel van dergelijke toestellen. Maar normaal denk ik dat je eerst software of drivers zal moeten installeren vooraleer je een verbinding kan maken met de zakagenda. Dus zomaar verbinden vrees ik dat niet zal werken.

Nieuwe software, en updaten dat week ik niet. Updaten maybe wel, nieuwe software en spelletjes heb ik geen idee van, te weinig ervaring met dergelijke toestellen.

Is wel erg, dat er heel erg weinig info op die site staat.
In de support section (faq) staat er maybe wel iets.
I love it when a plan comes together!
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

dat is heel simpel handelaars zijn wettelijk verplicht nederlandstaliige handleidingen ter beschikking te stellen . doen ze dat niet dan hebt gij het recht uw geld terug te vragen maar goed ben je ni echt mee geholpen
Registered Linux user #286313
juke

hallo,

he tof van jullie bedankt voor de reacties,... amai als die links met programma's werken op de casio dan zal ik dat zeer tof vinden :-)

maar een prob. ik kan geen verbinding maken met mijn casio naar mijn pc.

ik krijg telkens de error: an error has occurred during initialization of the serial port

mijn software is nochtans geinstalleerd (ik heb wel windows XP)
en mijn kabel zit ook in en staat ingesteld op COM1

op mijn casio kan ik in het hoofdmenu 3 dingen kiezen om mijn casio met mijn pc te contacteren

-onder menu system: DATA COMMUNICATION
-onder meny option: DOWLOAD EN OS UPDATE
(weet soms iemand voorwat OS update staat?)

dus deze 3 mogelijkheden heb ik om contact te maken met mijn comp en het lukt niet ook niet via de geinstallerde programmas (die van casio zakagenda) op mijn pc

ik blijf proberen :-)

maar als iemand de moed ziet om me te helpen :->

laat ons hopen dat het lukt

alvast bedankt voor jullie hulp
bye vele groeten van jurgen
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

OS update is waarschijnlijk om het O/S (operating system=besturings systeem) te updaten, ik vindt het raar dat het niet werkt, probeer anders eens een andere com poort te selecteren
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
juke

hallo

ik ben al weer iets verder bij de oplossing voor mijn zakagenda aan te sluiten op mijn computer. Ik heb op het icoon PC SYNC geklikt en nu staat er een pictogram op mijn pc beneden in mijn takenbalk en deze zegt dat ik CASIO CONNECTION heb. maar nu moet ik juist nog vinden hoe ik bestanden kan overzetten van zakagenda naar pc en omgekeerd al ik via de geinstalleerde programmetjes van casio op mijn pc werk krijg ik volgende melding

er is geen standaart e-mailclient geinstalleerd of de huidige e-mail client kan niet voldoen aan het berichtverzoek. start microsoft outlook en stel deze toepassing als standaard e-mailclient in

weet iemand wat daarmee bedoelt word? ik moet toch niet via microsoft outlook werken? en dit is toch geen e-mailclient of zo?

hopelijk weten jullie raad

bye vele vriendelijke groeten van jurgen
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Juke,

Microsoft Outlook is wel degelijk een emailclient, je zal waarschijnlijk een emailclient als standaard moeten kiezen om te je pc sync te kunnen gebruiken met je pc. Ja je zal maybe wel moeten werken via outlook denk ik, zo komt het toch over uit het bericht. Via deze emailclient denk ik dat je je data tussen pc en agenda dient te synchroniseren, zo zal je je data kunnen update of bijwerken op 1 van beide toestellen.
juke

hallo,

ja ik denk dat ik weer een stapje dichter bij de oplossing ben. als ik nu mijn palmtop aansluit en op sync duw start op mijn pc het programmatje die voor de casio bedoelt is op maar volgende melding komt nog steeds:

Er is geen standaart e-mailclient geinstalleerd of de huidige e-mailclient kan niet voldoen aan het bericht verzoek. Start microsoft outlook en stel deze toepassing als standaart e-mailclient in.

maar mijn vraag is nu: wat word hier met bedoeldt? hoe moet ik in outlook deze gaan instellen als standaart e-mailclient? ik heb toch geen gegevens om deze in te stellen bij outlook??? moet ik dan in outlook een soort account aanmaken?

het syncroniseren kan ik doen bij outlook en bij mijn casio. Wat wil syncroniseren eigenlijk zeggen en wat doet het?

ik zal juist nog graag weten hoe het mogelijk is om die casio in outlook in te stellen als standaart e-mailclient? ik heb enkel mijn naam bij de registratie van de casio en een heel lange code achter mijn naam staan. maar dat heeft er niets mee te maken zeker

hopelijk is dit de laatste keer dat ik aan uw oren moet zagen :-)

alvast bedankt he

bye bye

vele groeten van juke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Juke, kijk eens naar mijn post hoger.

Een standard emailclient is zoiets als Ms Outlook, Outlook Express, Eudora, Netscape Mailer,.... Wanneer je een van deze programma's instelt als standard email client, dan wil dit zeggen dat windows automatisch dit programma zal gaan gebruiken voor: emails, adresboek, agenda, notities,... (maw alle outlook functies).
Hoe stel je nu een standard emailclient in?
Configuratie scherm >> Internet Opties >> Tabblad Programma's:

Hier zie je welke programma's standaard staan ingesteld om te gebruiken. vb. HTML-editor: Notepad ofzo.

Synchroniseren is het volgende.
vb. outlook kan perfect functioneren als een volwaardige agenda: emails, agenda, planning, notities,... korton een electronische agenda. Je casio is hiervan een kleinere draagbare versie. Deze zal software aan boord hebben vb. outlook ofzo die deze dingen beheerd op je casio.
Wat is nu juist het synchroniseren, wel dat is het gelijkbrengen van je data die op je casio staat met de informatie die op je pc staat. Vb. S'ochtends download je nieuw binnengekomen mails op je computer, je hebt geen tijd om die direct te beantwoorden, je download ze op je casio. In de loop van de dag wanneer je ergens tijd hebt en niet in de buurt bent van je pc, dan beantwoord je de nieuwe mails die je op je casio s'ochtends hebt gezet. Wanneer je s'avonds thuis komt dien je je casio te synchroniseren met je computer. De nieuwe computer kent nog geen beantwoorde emails. De casio wel. Wat doet het synchroniseren dus: het gelijkbrengen van de gezamelijke informatie. kortom in dit voorbeeld. De antwoorden op de emails van je casio op je pc zetten.

Ik denk dat je outlook zal moeten gaan gebruiken om de zakagenda functies van je casio te kunnen gebruiken.
Ik denk niet dat je een soort account moet aanmaken.

Dit is wat ik erover weet. Meer zal ik moeten opzoeken want ik heb zo geen zakagenda en er dus ook denodige ervaring niet mee.
juke

ik wil jullie enorm bedanken voor jullie hulp en uitleg... maar ik denk dat ik uitgezocht ben. ik heb nu bij configuratiescherm ook alles ingesteld op microsoft outlook maar nog steeds kan ik niets ontvangen of verzenden op mijn casio....

ik weet echt niet meer wat ik nu nog meer moet doen...

???

bedankt he bye
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

hier staat een volledige engelstalige handleiding die wel heel mooi uitlegt hoe je ermee moet werken. Staan voorbeeldjes in: manual

Ik hoop dat je een beetje engelstalig onderlegt bent. Nederlandse versie zijn er idd niet beschikbaar.

Je moet alleszins eerst de software installeren, en dan moet je eens kijken vanaf Hoodstuk drie hoe je data ontvangt en verstuurd. Zou wel een stukje willen vertalen voor je (beknopt), maar ik heb er jammer genoeg niet de tijd voor. Ik zou zeggen probeer die manual eens door te nemen, staan veel afbeelding ook, die zaken duidelijk maken. Indien er een paragraaf niet duidelijk is, laat het dan weten, dan help ik je wel verder. Ik hoop echt dat je je zakagenda kunt gebruiken.!
juke

bedankt voor de handleiding ik hoop dat ik er nu ook uit kan. ja ik kan toch wel een kleine basis engels verstaan. ik heb dernet al eens gekeken in de handleiding en er staan veel intressante dingen in. maar ik heb nu niet zo veel tijd om alles te lezen en ga deze vakantie alles eens nakijken :-)..

ik vind het juist zo raar volgens mij heb ik bijna de oplossing het programma werkt, mijn casio heeft verbinding met mijn comp. maar toch blijf ik steeds die 2 meldingen krijgen dat microsoft oulook niet als standaart is ingesteld en ook dat the serial port can not be opened. please review transfer settings. ik kan wel verschillende seriele porten aanduiden van COM1 tot COM 9 maar geen enkel werkt.

dus ik hoop dat die "kleine?" storing snel kan opgelost worden IK WIL U WEL BEDANKEN VOOR U ENORM GOEDE HULP HOOR. Het is nog niet helemaal opgelost maar door u weet ik toch weer enkele dingen en termen bij bedankt

bye vele groeten van juke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Geen enkel probleem Juke, daar is de SuB voor het is wel niet Skynet of ADSL related, maar deze zaken zijn ook steeds welkom op het algemene forum. Zo leren wij ook eens wat bij ;-)

Die erro ivm de com poort kan ik je al mee helpen. het heeft te maken met het feit dat ofwel:
  • 1. De verkeerde com-poort geselecteerd is
  • 2. De compoort gebruikt wordt door een ander programma
  • 3. De muisdriver hier roet in het eten gooit
1. opl: zoek via bvb je moederbord-manual welke je com poort is waarop de casio is aangesloten.
2. Zoek welk programma die poort in gebruik heeft. Probeer via ctrl+alt+del te zien welke programma's er actief zijn en sluit ze af.
3. Deinstalleer/Deactiveer andere mousedrivers dan die van windows. Deze drivers kunnen voor dit probleem zorgen.

voila
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”