verhuis -> nieuw contract?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Rubinho
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 4 keer

Hallo,

Ik heb een huis gekocht in Aalst en ga dus binnekort verhuizen.
Ik neem dus contact op met alle leveranciers van elektriciteit, telefonie etc om dit te regelen.
Bij elektriciteit loopt hiervoor het jaarcontract gewoon door, er wordt dus geen nieuw contract afgesloten.
Echter Belgacom zegt dat een verhuis altijd voor een nieuw contract voor 1 jaar is. ????
Ik zal namelijk mits een beetje geluk in het najaar internet via mijn werkgever krijgen (onderhandelingen lopen daar nu over met verschillende partijen) en ik heb dus helemaal geen zin in een contract van 1 jaar.
Mag Belgacom dit doen?
Is er een manier om hier vanonder te muizen?
Zijn er providers bij jullie weten die contracten aanbieden van minder dan een jaar?

De reden waarom ik bij Belgacom zit + Belgacom TV is omdat ik nu nog in het Brusselse woon en daar is Coditel echt een ramp.
Ik heb gekeken om over te schakelen naar Telenet voor TV en een andere provider voor internet (heb geen vaste telefonie nodig) echter dit komt altijd duurder uit dan de 45 - 50€ (weet niet meer exact) die ik nu aan Belgacom betaal voor hun pack internet + tv.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster

verhuis is geen nieuw contract.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Kartouch
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 1 keer

Inderdaad. Ook ik heb bij mijn verhuis geen nieuw jaarcontract getekend. Veel hangt af van de ijver van de verkoper waar je het aan gevraagd hebt.

Mijn schoonbroer was gaan samen wonen en die heeft wel complementen gehad. Eerst werkte het niet en plots was het opgelost met een nieuw userid en paswoord. Op de papieren hebben we daarna vastgesteld dat het een nieuw jaarcontract was.
Rubinho
Plus Member
Plus Member

inderdaad
ik heb ook papieren gekregen en die spreken van opzeggen oud contract en aanvraag nieuw product -> voor een duur van 1 jaar.
Ik belde de 0800 22 800 en daar zei een man mij ook dat dit standaard zo is en dat ik altijd een contract van 1 jaar opnieuw aanging.
Maar als hollebollegijs zegt van niet, dan wil ik hem gerust wel geloven hierin.

Anders wel dank u Belgacom, want ze moeten blijkbaar laswerken ed doen (3 techniekers langskomen) en daar rekenen ze me geen kosten voor aan. Het wordt blijkbaar VDSL2.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Rubinho schreef:...omdat ik nu nog in het Brusselse woon ...
Zeg, Wemmel is wel niet Brussel he!

:wink:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Rubinho
Plus Member
Plus Member

Maglor Geplaatst: Di Apr 29, 2008 14:52 Onderwerp: Re: verhuis -> nieuw contract?

--------------------------------------------------------------------------------

Rubinho schreef:
...omdat ik nu nog in het Brusselse woon ...

Zeg, Wemmel is wel niet Brussel he!

Niet in Brussel neen, wel in het brusselse en met kl* coditel :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”