Hallo,
via m'n Fritzbox 7170 worden alle in inkomende oproepen parallel doorgeschakeld naar gsm (een oproep doet dus zowel vast toestel als gsm gelijktijdig rinkelen).
Die doorschakeling gebeurt via Voipcheap.
Nu heb ik 2 vragen ivm die doorschakeling naar de gsm:
1) ik zie geen weergave oproeper, dus geen nummer (wel op het vast toestel, niet op gsm)
Kan dit niet ergens geactiveerd worden? Staat er ergens een instelling verkeerd of biedt Voipcheap die dienst niet aan?
2) Als ik bij zo'n doorschakeling met de gsm opneem, dan hoort degene die opbelt alles prima, maar ikzelf heb last van een irritante echo van mezelf. Alles wat ik zeg, hoor ik opnieuw, zo'n halve seconde later.
Wat is daar aan te doen?
Heb al ergens gelezen dat je het speakervolume van je gsm lager moet zetten, maar het volume van mijn gsm is niet echt zo hoog.
Voipcheap: weergave oproeper en echo bij doorschakeling?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
- Bedankt: 56 keer
Bij mijn weten niet. Ik heb toch nog nooit geweten dat bij een telefoon vanaf Voipcheap naar een GSM het nummer mee wordt doorgestuurd. Ik denk ook niet dat je dit ergens kan instellen.Peter3 schreef: 1) ik zie geen weergave oproeper, dus geen nummer (wel op het vast toestel, niet op gsm)
Kan dit niet ergens geactiveerd worden? Staat er ergens een instelling verkeerd of biedt Voipcheap die dienst niet aan?
Heb je dit ook als je gewoon via Voipcheap naar je GSM belt (dus niet via de doorschakeling)?Peter3 schreef: 2) Als ik bij zo'n doorschakeling met de gsm opneem, dan hoort degene die opbelt alles prima, maar ikzelf heb last van een irritante echo van mezelf. Alles wat ik zeg, hoor ik opnieuw, zo'n halve seconde later.
Wat is daar aan te doen?
Heb al ergens gelezen dat je het speakervolume van je gsm lager moet zetten, maar het volume van mijn gsm is niet echt zo hoog.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Nee, geen echo bij gewoon bellen met vaste toestel via voipcheap naar een gsm of vaste lijn, enkel bij doorschakeling naar de gsm.Maglor schreef:Heb je dit ook als je gewoon via Voipcheap naar je GSM belt (dus niet via de doorschakeling)?Peter3 schreef: 2) Als ik bij zo'n doorschakeling met de gsm opneem, dan hoort degene die opbelt alles prima, maar ikzelf heb last van een irritante echo van mezelf. Alles wat ik zeg, hoor ik opnieuw, zo'n halve seconde later.
Wat is daar aan te doen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Aangezien deze configuratie een tweede, onafhankelijk, gesprek opzet vanaf je Fritz!box naar je GSM, kan nooit het oorspronkelijke inkomende nummer doorgegeven worden (anders zou je immers een valse Caller-ID meesturen).Peter3 schreef: 1) ik zie geen weergave oproeper, dus geen nummer (wel op het vast toestel, niet op gsm)
Een manier om dit nummer toch op het doorgeschakeld toestel te krijgen, is om de doorschakeling bij je provider te doen (waar je het inkomend nummer hebt waar ze op inbellen) ipv in de Fritz!box. Echter, dan kan je geen parallel ringing meer doen... Als je de doorschakeling in de Fritz!box doet, is er in feite een tweede gesprek dat opgezet wordt, en de caller-ID is dan uiteraard uw eigen vaste lijn.
PS. Je kan Voipcheap wel instellen dat een nummer wordt meegestuurd (via hun programma op de PC kan je dat instellen; ook al bel je later via SIP hardware). Echter, dit nummer moet geverifieerd worden zodat ze zeker zijn dat je wel degelijk de eigenaar bent van dit nummer. Dan zie je wel een nummer op je GSM (maar uiteraard dat van je vaste lijn thuis, niet dat van de oorspronkelijke beller).
Helaas heb ik hier niet meteen een antwoord op. Ikzelf heb er geen last van (al enkele keren gebruikt), maar een collega van mij heeft net hetzelfde probleem. Is het enkel als je naar een GSM doorschakelt? Probeer misschien eens naar een vast toestel als test, of misschien via een andere uitgaande provider (3starsnet ipv voipcheap). Op die manier kan je hopelijk te weten komen waar het aan ligt...Peter3 schreef:2) Als ik bij zo'n doorschakeling met de gsm opneem, dan hoort degene die opbelt alles prima, maar ikzelf heb last van een irritante echo van mezelf. Alles wat ik zeg, hoor ik opnieuw, zo'n halve seconde later.
Wat is daar aan te doen?
-
- Elite Poster
Toch wel; via hun programma kan je een nummer instellen (bvb je vaste lijn), dat geverifieerd wordt (ze bellen U dan op en laten een code horen die je vervolgens in hun programma moet invoeren). Daarna moet je in je SIP hardware dit nummer ingeven, en vervolgens ziet iedereen die jij opbelt via voipcheap het nummer van je vaste lijn als caller-ID.Maglor schreef:Bij mijn weten niet. Ik heb toch nog nooit geweten dat bij een telefoon vanaf Voipcheap naar een GSM het nummer mee wordt doorgestuurd. Ik denk ook niet dat je dit ergens kan instellen.
Dat is een hele elegante oplossing voor mensen die hun Belgacom lijn gebruiken voor inkomende gesprekken, en voipcheap (of consoorten) voor uitgaande gesprekken. Helaas heeft 3starsnet zo'n optie niet.
-
- Elite Poster
Schitterend! Bedankt voor de tip. Ik heb het programmaatje 2 jaar geleden enkel even geïnstalleerd om een account aan te maken en het er daarna direct terug afgezwierd (bel ook via Fritzbox - SIP).
Zal het even terug installeren om het caller ID in te stellen...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Ben hier gisteren ook pas achter gekomen trouwensMaglor schreef:Schitterend! Bedankt voor de tip. Ik heb het programmaatje 2 jaar geleden enkel even geïnstalleerd om een account aan te maken en het er daarna direct terug afgezwierd (bel ook via Fritzbox - SIP).

-
- Elite Poster
Ja.MacE501 schreef:Werkt dit ook voor bijv. Voipbuster?
-
- Elite Poster
Hmm, Ik krijg dit toch niet ingesteld.
In het Voipcheap programma heb ik via Extra > Opties > Nummer weergave mijn thuisnummer ingegeven (+3253...) en vervolgens laten verifiëren.
Wanneer ik nu bel zie ik toch nog altijd geen nummer verschijnen op m'n GSM.
In het Voipcheap programma heb ik via Extra > Opties > Nummer weergave mijn thuisnummer ingegeven (+3253...) en vervolgens laten verifiëren.
-
- Elite Poster
Je moet dit nummer ook expliciet aangeven in je SIP hardware. In een Fritz!box bijvoorbeeld doe je dit door je "Internet nummer" als 0032... in te geven, en "Use Internet number for registration" aan te vinken.Maglor schreef:Hmm, Ik krijg dit toch niet ingesteld.
Werkt het wel als je via de software uitbelt?