iemand al geinstalleerd?
bij mij gaat het precies niet
Als ik boot vanaf de cd (om te installeren) krijg ik zo een menu om taal te kiezen
Daarna als ik probeer te installeren krijg ik zo een loading screen en dan niks
Krijg daarna wel rare lijst met op het einde DRDY. Iemand idee?
[ubuntu] hardy heron
- alfadude
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 7 keer
Hier ook geen fouten opgemerkt.
De installatie verliep vlot en er is weer een stap gezet naar het bruikbaar maken van linux voor jan modaal.
De installatie verliep vlot en er is weer een stap gezet naar het bruikbaar maken van linux voor jan modaal.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik heb het niet kunnen installeren via het install now ding op de live cd, je moet pakken: proberen zonder installeren ofzo... Daarin kan je dan installeren, duurt ong 20 minuten
-
- Premium Member
- Twitter: ttown2
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 22 keer
Als je de live-cd opstart dan heb je verschillende keuzes, weet niet meer hoe precies zat maar: de eerste keuze is om een live sessie te starten, de tweede om te installeren zonder het besturingssysteem op te starten. Als je de tweede keuze pakt dan loopt hij vast (althans bij mij), pak je de eerste keuze kan je installeren in de live sessie.
Hoop dat het een beetje duidelijker is?
Werkte bij mij, hopelijk bij jou ook.
Hoop dat het een beetje duidelijker is?
Werkte bij mij, hopelijk bij jou ook.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
dat werkte niet maar ik heb wat gezocht en het lijkt erop dat deze probleem al op vorige versie bestond
wat voor mij heeft gewerkt is dit bijschrijven als je f6 drukt: "all_generic_ide"
Nu zit ik met andere probleem. Als ik moet installeren kan ik kiezen tussen automatisch, 1 van de 3 HDD's of manueel. Nu ik moet kiezen manueel want ik wil bepaalde partitie op schijf 3 (staat er niet tussen). Als ik dat doe dan moet ik kiezen met welke filesysteem wil ik werken (ik zet op ntfs, maar heb enkele andere ook geprobeerd). Dit lukt echter niet want krijg foutmelding van "no root file system id defined"
wat voor mij heeft gewerkt is dit bijschrijven als je f6 drukt: "all_generic_ide"
Nu zit ik met andere probleem. Als ik moet installeren kan ik kiezen tussen automatisch, 1 van de 3 HDD's of manueel. Nu ik moet kiezen manueel want ik wil bepaalde partitie op schijf 3 (staat er niet tussen). Als ik dat doe dan moet ik kiezen met welke filesysteem wil ik werken (ik zet op ntfs, maar heb enkele andere ook geprobeerd). Dit lukt echter niet want krijg foutmelding van "no root file system id defined"
Bij de eerste keer gaf Hardy bij mij ook aan de partitie niet gevonden te hebben, hoewel het hier ging over een totale grote van 80GB.
Ik heb dan via Gparted (Parted Magic zal ook wel lukken) de ruimte waarop ik Hardy wou zetten verder gedefineerd en geformateerd en vanaf dat moment is de installatie vlekkeloos verlopen met een /, /Home en een /Swap partitie.
Ik heb dan via Gparted (Parted Magic zal ook wel lukken) de ruimte waarop ik Hardy wou zetten verder gedefineerd en geformateerd en vanaf dat moment is de installatie vlekkeloos verlopen met een /, /Home en een /Swap partitie.
- Robbe
- El Robre
- Twitter: infocaris
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Heb die Wubi installer is geprobeerd en bij mij ging ie volledig de mist in.
Misschien omdat ik al een kubuntu geïnstalleerd had staan buiten de Windows partitie.
Straks is de gewone install dvd erdoor jagen.
Misschien omdat ik al een kubuntu geïnstalleerd had staan buiten de Windows partitie.
Straks is de gewone install dvd erdoor jagen.
Code: Selecteer alles
filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Je neemt een bestaand os, veranderd het gnome start logo. Voeg wat restricted drivers en een crappy installer toe. En hup opeens heb je wel bruikbaar os voor de gewone man :-s.
hate intended
hate intended

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
wat mij geholpen heeft "all_generic_ide" toevoegen
dan heb ik gezien dat linux problemen heeft met zich enkel op 1 partitie te installeren -> je moet 1 hdd voor linux hebben apart en das wa te veel momenteel
dan heb ik gezien dat linux problemen heeft met zich enkel op 1 partitie te installeren -> je moet 1 hdd voor linux hebben apart en das wa te veel momenteel
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Ja, heb ik nog nooit gehoord. Tegenwoordelijk kan je linux makkelijk op 1 partitie installeren. Best nog wel een swap en boot partitie, maar dit is niet verplicht.
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
ik heb het geinstalleert op mijn dell vostro 1000 maar mijn scherm doet heel raar, het schokt en beeft, hoe los ik dit op?
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
ik kan het niet aanpassen.
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Eens je X herconfigureren? Dat verhelpt vaak een aantal problemen die zomaar vanuit de configuratie niet te verhelpen zijn.
Edit: wel steeds een backupje bijhouden want handmatige configuratie kan veel verhelpen, maar ook veel naar de maan helpen
.
Code: Selecteer alles
dpkg-reconfigure xserver-xorg