Was eens benieuwd en vandaar men verzoekje. Wie draait er hier op zijn pc's software in 64 bits? En welke software hebben jullie daar op draaien? Wat zijn de bevindingen, zijn jullie al problemen tegen gekomen die nadelig zijn aan deze software? Is er al genoeg ondersteuning?
Waarom deze vragen? Wel wil een nieuwe vista bestellen want die bij de laptop zat was niet al te goed klaar gestoomd op dvd. Slechte drivers, niet werkende software van asus zelf. En nu SP1 uit gebracht is kan ik beter eens kijken dus voor een cleane versie. Maar zit dus te twijfelen of ik nu een 32 bit of 64 bit pakket moet pakken. De hardware kan het allemaal wel aan, maar ik vermoed dat er niet veel echte 64 bits software bestaat. Er zal wel veel software werken op deze versie maar echt 64 bits geschreven dat zal weer wat anders zijn of vergis ik me.
Indien er mensen zijn die dit gebeuren volgen en goede linken hebben naar websites zijn deze ook altijd welkom dus ...... laat maar komen die antwoorden!
X64 software
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Heb net Vista SP1 64 bit clean geïnstalleerd en die draait wel heel vlot. Het verschil tussen de 64 bit Internet Explorer en de 32 bit is vlot zichtbaar. De 64 bit Trend Micro anti-virus werkt ook heel goed.
64 bit is duidelijk sneller. 32 bit software draait wel redelijk vlot, kan niet direct vergelijken met XP.
Ik ben al bij al redelijk tevreden over Vista momenteel, alleen vertoont sommige 32 bit software nog wel kuren.
Mijn systeem is een E6600 overklokt naar 3GHz en 8 GB RAM.
64 bit is duidelijk sneller. 32 bit software draait wel redelijk vlot, kan niet direct vergelijken met XP.
Ik ben al bij al redelijk tevreden over Vista momenteel, alleen vertoont sommige 32 bit software nog wel kuren.
Mijn systeem is een E6600 overklokt naar 3GHz en 8 GB RAM.
Ik heb Vista Ultimate 64 Bit op mijn laptop staan. Tot nu toe werkt het systeem vlotjes, maar ik ben volop bezig met configureren en installeren. Daarna ga ik hem pas echt gebruiken voor het dagelijks werk.
Als antivirus gebruik ik NOD, die hebben ook een 64bits versie.
Als antivirus gebruik ik NOD, die hebben ook een 64bits versie.
Vista SP1 64-bit(nodig voor de 4 GB Ram), geen enkel probleem qua drivers en programmas. En zéér snel, niet te klagen eigenlijk. (Q6600 @ 3 Ghz, Nvidia 8800GTX)
Khad daarvoor XP Pro 64-bit geprobeerd, maar daar ging een heel deel programmas niet fatsoenlijk op...
Khad daarvoor XP Pro 64-bit geprobeerd, maar daar ging een heel deel programmas niet fatsoenlijk op...
- FezzFest
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 16 keer
Ik gebruik ook al een tijdje Vista Home Premium SP1 x64 op m'n laptop. Alles werkt vlotjes en tot op heden geen problemen met oudere 32-bits software. Alleen jammer dat ik toch IE 32-bits moet gebruiken omdat er voor de 64-bits versie er nog steeds geen flash-plugin voorhanden is.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 53 keer
Ik gebruik ook Vsita 64bit SP1 (ook x64 nodig om de 4GB ram te ondersteunen). Draait vlot, alleen problemen om bepaalde drivers te vinden: had probleempje met USB headset, maar dit is opgelost via een speciale hotfix van Microsoft. Daarnaast kan ik mijn DJ Control MP3 USB mengpaneelke niet meer gebruiken. De fabrikant heeft nog geen x64 driver en kan ook niet zeggen of er ooit één zal komen
Gevolg is dat ik een 32bit virtuele XP install heb draaien om te spelen met mijn mengpaneelke 

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 1 keer
XP 64 op een Asus M2N SLI Deluxe met 8GB RAM. Wordt voornamelijk gebruikt voor SolidWorks (64 bit). De meeste programma's die erop staan zijn 32bit (Office 2003, een oude Autocad 2002 (*), ...)
Niks problemen met drivers... Alle drivers voor MB bestaan in 32bit en 64bit versie, HP & Ricoh printer(s) werken ook, océ plotter evenmin een probleem.
(*) Die Autocad 2002 hebben we legaal gekocht, er staat wel een gekraakte versie geïnstalleerd. Het probleem zit hem niet in de Autocad zelf, maar in de copy-protection, zo'n hasp driver, die niet kon geïnstalleerd worden op 64bit)
--
Mijn Toshiba Tecra A9 laptop heeft een dual-boot: XP en XP64. Hier gebruik ik de XP64 voornamelijk, dit was oorspronkelijk bedoeld voor tests om hier mlacro's voor SolidWorks in te maken, en XP32 om in te werken, maar eigenlijk wordt die laatste bijna nooit meer opgestart.
Op de laptop zijn er 2 drivers die niet werken: de modem, en de fingerprint reader. Niet echt een gemis, dus...
Ook sommige van de tools van Toshiba, zoals harddisk shock protector, toetsen om scherm lichter/donkerder te maken, geluid op/af te zetten etc... werken niet.
De enige reden waarvoor ik de 32bit Win XP laat staan is omdat ook de SonicWall VPN client software (om remote op via firewall te connecteren) , niet wil werken onder XP64.
Kwa werking, nooit problemen of crashes, niet op de Asus PCs en niet op mijn laptop.
Niks problemen met drivers... Alle drivers voor MB bestaan in 32bit en 64bit versie, HP & Ricoh printer(s) werken ook, océ plotter evenmin een probleem.
(*) Die Autocad 2002 hebben we legaal gekocht, er staat wel een gekraakte versie geïnstalleerd. Het probleem zit hem niet in de Autocad zelf, maar in de copy-protection, zo'n hasp driver, die niet kon geïnstalleerd worden op 64bit)
--
Mijn Toshiba Tecra A9 laptop heeft een dual-boot: XP en XP64. Hier gebruik ik de XP64 voornamelijk, dit was oorspronkelijk bedoeld voor tests om hier mlacro's voor SolidWorks in te maken, en XP32 om in te werken, maar eigenlijk wordt die laatste bijna nooit meer opgestart.
Op de laptop zijn er 2 drivers die niet werken: de modem, en de fingerprint reader. Niet echt een gemis, dus...
Ook sommige van de tools van Toshiba, zoals harddisk shock protector, toetsen om scherm lichter/donkerder te maken, geluid op/af te zetten etc... werken niet.
De enige reden waarvoor ik de 32bit Win XP laat staan is omdat ook de SonicWall VPN client software (om remote op via firewall te connecteren) , niet wil werken onder XP64.
Kwa werking, nooit problemen of crashes, niet op de Asus PCs en niet op mijn laptop.
Met linux op 64bit heb ik goede ervaringen, het is inderdaad sneller.
Met windows merk ik alleen een verschil met IE 64bit maar ik gebruik bijna geen ie dus dat is leuk voor ie maar niet voor mij.
Momenteel heeft windows op 64 bit voor mij geen voordelen enkel nadelen omdat veel software niet werkt.
Ik werk alleen met XP vista zit in de ban.
Met windows merk ik alleen een verschil met IE 64bit maar ik gebruik bijna geen ie dus dat is leuk voor ie maar niet voor mij.
Momenteel heeft windows op 64 bit voor mij geen voordelen enkel nadelen omdat veel software niet werkt.
Ik werk alleen met XP vista zit in de ban.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
- SniFManS
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
eerste indruk is ok , alles blijkt te werken .
Enkel vind ik het wel jammer dat de bekende add ons voor IE niet allemaal werken .Bedoel dan zoals flash player van adobe bijvoorbeeld .
Als je firefaox installeerd heb je dit probleem dan ook nog ?
Enkel vind ik het wel jammer dat de bekende add ons voor IE niet allemaal werken .Bedoel dan zoals flash player van adobe bijvoorbeeld .
Als je firefaox installeerd heb je dit probleem dan ook nog ?