Dell Inspiron op jenever?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
Edward
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 1 keer

Ik wou dit eerst op de duiventil plaatsen, maar vermits het om hardware draait...:-)
Ik heb een vijftal jaren geleden een tweedehands Inspiron 5000e gekocht.
Al die jaren veel plezier aan beleefd, heeft me nooit in de steek gelaten tot twee weken geleden. Plots deed hij niets meer. Startte helemaal niet meer op, een tweetal seconden hoorde ik de fan en dan was het gedaan.
Na wat gegoogel kwam ik te weten dat het een hardwarefout zou moeten zijn. Ik heb dan het toetsenbord verwijderd en daarna het hitteschild(?). Toen startte hij plots weer even op, maar ik kon niet meer in de bios raken, enkel een stukje van het opstartlogo was zichtbaar. De processor werd natuurlijk snel heet en zo kon ik niet verder uitzoeken wat er gaande was. Ik heb dan eens in de vriezer gezocht naar iets met een koelvlak van ongeveer 4x4 cm. Het enige wat op de processor bleef staan was een fles jenever van Hertekamp op haar kop! En zo heb ik mijn oudje van Dell terug aan de praat gekregen. Na het terug in elkaar schroeven heb ik dan natuurlijk een goeie borrel gedronken... :-D
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Alcohol maakt álle tongen los...

:lol:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”