bij het uitvoeren van ./configure && make krijg ik een error van no c compiler found in path ... heb hier al wat gezocht, maar nog geen oplossing gevonden
pz
linux redhat 9 adsl problemen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
aan de prompt type je $rpm -qa -> dit geeft je al de geinstalleerde packages
-
- Elite Poster
mja zoiets heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt , als ik het wil uitvoeren komt er te staan no compiler found in path , maar als ik dan ga kijken RedHat\RPMS voor te installen geeft hij aan dat gcc,cc allemaal al geinstalled zijn als ik dat wil doen , raar
Als je ./configure laat runnen wordt er een config.log aangemaakt, kijk daar even wat er juist gebeurt en waarom hij die compiler niet vindt. Ben je zeker dat gcc in je PATH zit? Je kan allesinds proberen de variabele die gezet wordt voor gcc (die kan hij dus niet correct kan detecteren) vast te zetten. Wat geeft gcc -v ?
Laatst gewijzigd door airzimmy 30 nov 2003, 12:37, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
ik weet zeker dat het geinstalled is , maar niet als het in juiste path zit , ik heb root@localhost en men persoonlijke account geprobeert , geeft allebij dezelfde fout , ik zou config file kunnen checken , maar dan moet ik wer rebooten
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
mja dualboot win/lin en since dat ik in linux met op internet kan (waar men post over gaat) moet ik in windows vragen over linux aan jullie komen stellen , eerst genoeg info verzamelen en dan booten
echo $PATH en je weet waar je shell de binaries gaat zoeken.
whereis gcc zoekt aan de hand van je PATH naar gcc.
locate gcc doorzoekt de slocate database voor gcc (|more, kan nogal wat lijnen geven)
en idd zoals SeNsEi Ze0n zei more config.log :)
dat rebooten is niet erg, je zal uiteindelijk heel goed weten hoe je systeem werkt ;)
whereis gcc zoekt aan de hand van je PATH naar gcc.
locate gcc doorzoekt de slocate database voor gcc (|more, kan nogal wat lijnen geven)
en idd zoals SeNsEi Ze0n zei more config.log :)
dat rebooten is niet erg, je zal uiteindelijk heel goed weten hoe je systeem werkt ;)
dat is intussen opgelost, paar dingen vergeten te installen
maar nu zit ik met het volgende probleem hoe kom je aan het mgmt.o bestand als ik speedtouch.tar.gz uitpak zie ik het nergens staan

na een paar uur proberen , laten proberen ben ik tot de conclusie gekomen dat internet op redhat het omslachtstigste is wat ik ook bij een os heb moeten instellen
- Sensei Zeon
- Elite Poster
- Contacteer:
ik heb zowat erik's tutorial gevolgd en alles lukt zowat tot , de mircocode van de modem laden en .... bij ./modem_run -m - f /pathnaar/mgmt.o
krijg ik altijd een batch error
krijg ik altijd een batch error
- Erik
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 18 keer
hallo,
hmmm die microcode hier werkte dat nogthans wat misschien nuttig kan zijn is de logs eens bekijken
as em zegt no c compiler in uw path is er wat verkeerd mee uw $PATH variable typ echo $PATH om dat te zien
ben je zeker dat uw hardware (usb controller enz) ondersteund zijn voor linux ? ook moet uw linux kernel gecompileerd zijn mee usb support en heb je pppd nodig.Mee die drivers dat ge download van speedtouch.sourceforge.net daar zit meer informatie bij over hoe je dat kan controleren
hmmm die microcode hier werkte dat nogthans wat misschien nuttig kan zijn is de logs eens bekijken
Code: Selecteer alles
tail -f /var/log/messages
ben je zeker dat uw hardware (usb controller enz) ondersteund zijn voor linux ? ook moet uw linux kernel gecompileerd zijn mee usb support en heb je pppd nodig.Mee die drivers dat ge download van speedtouch.sourceforge.net daar zit meer informatie bij over hoe je dat kan controleren
Registered Linux user #286313
alle stappen lijken wel ok te gaan tot hier ongeveer.
[root@localhost root]# ifconfig
lo
Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1
Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING
MTU:16436
Metric:1
RX packets:24053 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:24053 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:1641700 (1.5 Mb) TX bytes:1641700 (1.5 Mb)
[root@localhost root]#
is dit niets/goeds/of slechts ? ik vermoed niets
[root@localhost root]# ifconfig
lo
Link encap:Local Loopback
inet addr:127.0.0.1
Mask:255.0.0.0
UP LOOPBACK RUNNING
MTU:16436
Metric:1
RX packets:24053 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
TX packets:24053 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
collisions:0 txqueuelen:0
RX bytes:1641700 (1.5 Mb) TX bytes:1641700 (1.5 Mb)
[root@localhost root]#
is dit niets/goeds/of slechts ? ik vermoed niets
dat is je loopback/localhost, zou altijd moeten werken/bestaan, niets bijzonders aan :)
- Erik
- Elite Poster
hallo,
ik snap iets niet .Wat doet die "lo" daar de commandos die u moet typen zijn
i.p.v mgmt.o kan u ook de windows driver zijnde "alcaudsl.sys" gebruiken
volgens mij hebt gij iets verkeerd gedaan .ben je zeker dat je alle vereiste bestanden correct bewerkt hebt ? (de bestanden in de directory /etc/ppp/peers ) op deze link staat wat ik bedoel
ik snap iets niet .Wat doet die "lo" daar de commandos die u moet typen zijn
Code: Selecteer alles
modem_run -m -f /path/naar/mgmt.o
pppd call adsl
ifconfig pppp0
volgens mij hebt gij iets verkeerd gedaan .ben je zeker dat je alle vereiste bestanden correct bewerkt hebt ? (de bestanden in de directory /etc/ppp/peers ) op deze link staat wat ik bedoel
jep, heb ik allemaal gedaan , bij het uitvoeren van iconfig ppp0 verschijnt er iets wat er op lijkt alleen geen ip te zien , en byte's send/resv = 0 , ik ben er bijna zeker van dat ik alle stappen goed doorlopen heb
het was niet "een wandeling door het park" maar het is ondetussen wel gelukt , bedankt voor al jullie hulp
- Erik
- Elite Poster
hallo,
ok linux is wa "omslachtiger" als windows maar uiteindelik werkt het wel das dan 75 euro crappiecorn voor de technische tussenkomst
grapje hoor blij dat ik kon helpen 
ok linux is wa "omslachtiger" als windows maar uiteindelik werkt het wel das dan 75 euro crappiecorn voor de technische tussenkomst