Na live cd van knoppix is er nu ook mandrakemove is wel eens waar betalend maar ik denk dat het wel beter gaat worden dan knopix.
Ik geloof in het nieuwe produect van mandrakesoft.
Ik zou het graag uitproberen maar ik heb geen zin om het te kopen, als ik het heb zal ik toch ff reviewke schrijven denk ik.
Een pdf document erover vind je op volgende url:
http://images.mandrakesoft.com/mdkv2/pr ... -light.pdf
en een gewone pagina met wat info op volgende url:
http://www.mandrakesoft.com/products/mandrakemove
Als iemand een review vind van mandrakemove, feel free to post it here.
betalende opvolger van knoppix
-
- Premium Member
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
Die Mandrake live is geen opvolger van Knoppix. Knoppix is een aparte distro.
Knoppix heeft zelfs niks met Mandrake te maken. 't Is Debian-based.
En je wou onderbouwde kritiek? Hier is wat:
Een tijdje geleden vroeg je hoe je de resolutie in linux kon veranderen. (daar is niks mis mee, iedereen moet leren), maar ik denk niet dat zo iemand in staat is om een goeie review te schrijven. (je bent nog maar pas begonnen met linux)
Je kan het altijd proberen natuurlijk, ik ben benieuwd naar het resultaat.
greetz,
Nob
Knoppix heeft zelfs niks met Mandrake te maken. 't Is Debian-based.
En je wou onderbouwde kritiek? Hier is wat:
Een tijdje geleden vroeg je hoe je de resolutie in linux kon veranderen. (daar is niks mis mee, iedereen moet leren), maar ik denk niet dat zo iemand in staat is om een goeie review te schrijven. (je bent nog maar pas begonnen met linux)
Je kan het altijd proberen natuurlijk, ik ben benieuwd naar het resultaat.
greetz,
Nob
Een beginner zijn review heeft IMHO meer waarde doordat hij een hogere drempel moet overschrijven en hij altijd de fishy zaken zal opmerken. Wat een produkt dus beter zal maken.
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
En hoe kan een beginner nu bvb bepaalde fouten in het systeem zien als hij niet eens weet hoe het systeem werkt/behoort te werken.
En (precies in uwe lastige vandaag Hans
last van een we gaan-nob-is-tegenspreken dag?
) sorry, maar ik hecht meer waarde aan bvb een review van een persoon die er gedurende 10 jaar al alle dagen mee bezig is dan aan een review van een beginneling.
Een review van een beginneling kan (volgens mij) hoogstens bijdragen hoe de gebruikersinterface (of het gebruikersgemak) kan verbeterd worden. (wat mij al minder interesseert dan dat er bvb gaten/stabiliteitsfouten zouden inzitten)
Dus 't is maar waar je je prioriteiten legt.
greetz,
Nob
En (precies in uwe lastige vandaag Hans

Een review van een beginneling kan (volgens mij) hoogstens bijdragen hoe de gebruikersinterface (of het gebruikersgemak) kan verbeterd worden. (wat mij al minder interesseert dan dat er bvb gaten/stabiliteitsfouten zouden inzitten)
greetz,
Nob
-
- Premium Member
ok, ik heb et misschien verkeerd gezegt maar is te zien hoe je opvolger interpreteert é.
En ik ga inderdaad een review schrijven over de bebruikers interface, het soort review dat gij wilt laat ik aan andere over, want inderdaad veel meer dan kritiek geven op het gebruiksgemak kan ik niet geven maar ik kan wel bevoorbeeld zeggen dat het een aanrader is voor mensen die linux eens willen leren kennen en zo van die dingskes, die gaten tja dat laat ik liever aan een kenner over.
Ik kan maar proberen é.
En ik ga inderdaad een review schrijven over de bebruikers interface, het soort review dat gij wilt laat ik aan andere over, want inderdaad veel meer dan kritiek geven op het gebruiksgemak kan ik niet geven maar ik kan wel bevoorbeeld zeggen dat het een aanrader is voor mensen die linux eens willen leren kennen en zo van die dingskes, die gaten tja dat laat ik liever aan een kenner over.
Ik kan maar proberen é.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Zelfs grote pc-bladen bezondigen zich aan dit hoor, PC Active nam vorig jaar Lindows onder handen. De redacteur was een verstokte Windows-gebruiker zonder linux-experience. En hier was het de bedoeling van dat OS te bespreken als zijnde 'in hoe verre is dit een windows-vervanger'. De conclusie uiteindelijk was dat de weg naar de gebruiksvriendelijkheid van windows ingeslagen was, maar nog veraf lag. Als een resolutie veranderen resulteert in het opnieuw moeten installeren van lindows (geen linux-ervaring, en de command prompt is een akelig iets), ja dan geeft ge dat een negatieve beoordeling eh.
Want zeg nu eens eerlijk: voor hoeveel computerzaken (die niet server of development-gericht zijn) is een *nix-doos écht gebruiksvriendelijk?
Want zeg nu eens eerlijk: voor hoeveel computerzaken (die niet server of development-gericht zijn) is een *nix-doos écht gebruiksvriendelijk?
Nee, vandaag is het niet "tegen-nobs-schenen-trappen-dag" :).Nob schreef: Een review van een beginneling kan (volgens mij) hoogstens bijdragen hoe de gebruikersinterface (of het gebruikersgemak) kan verbeterd worden. (wat mij al minder interesseert dan dat er bvb gaten/stabiliteitsfouten zouden inzitten)
Maar ik doel idd op de gebruikersinterface en gemakkelijkheid voor de beginner, op zich is dat een heel belangrijke zaak want eens hij daar tevreden over is kan hij maar doorgroeien naar een advanced gebruiker. en dat gaat anderen dan weer voordeel opbrengen. 't is maar hoe je het bekijkt ;)
-
- Premium Member
Gelijk ik al zei je gaat niet snel een pro horen zeggen dat het niet gebruiksvriendelijk is want die kent meestal zelfs alles van de command line en dan vind hij de grafische versies natuurlijk super makkelijk. Dat is de reden dat je eigenlijk op een website altijd meer dan een review zou moeten kunne aantreffen aangezien de een al rapper de slechte dingen ziet dan de goede en omgekeert.
Een review van een beginner mag je soms toch niet te licht op nemen (ook niet te zwaar natuurlijk).
Een review van een beginner mag je soms toch niet te licht op nemen (ook niet te zwaar natuurlijk).
-
- Premium Member
Heb mandrakemove nog niet, thx voor de tip.