Dell Vostro kopen?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
CiBi
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

ziezo ik dacht erover om deze laptop te kopen, zie bijlagen.
Ik zou hem voornamelijk gebruiken om te surfen, office, heel af en toe wat photoshop cs2 en ook heel occasioneel een spelletje zoals nfs most wanted en gta san andreas en counterstrike css.
Is dit de juiste computer daarvoor?
Ik weet dat 1gig ram weinig is maar voor 40 euro heb je een latje van 2gig ram dat ik erbij kan plaatsen of in de plaats van een latje van 512 steken want bij dell vragen ze 72 euro om van 1gig naar 2 te gaan
Bijlagen
specs.jpg
Wat er in zit
(85.41 KiB) 73 keer gedownload
prijs.jpg
Prijs
(17.91 KiB) 929 keer gedownload

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Als je photshop wilt gebruiken of spelletjes wilt spelen dan zou ik toch een Vostro nemen met een nVidia® GeForce®. Kijk eens naar de 1400 reeks.

Ik heb zelf een Vostro 1700 met alles erop en eraan en tot nu toe ben ik heel tevreden.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Je koopt allemaal oude hardware, maar voor wat office en surfen zal die wel voldoen. Er zeker geen upgrade kopen bij dell van ram :), zelf bestellen is veel goedkoper.
CiBi
Premium Member
Premium Member

Astralon schreef:Als je photshop wilt gebruiken of spelletjes wilt spelen dan zou ik toch een Vostro nemen met een nVidia® GeForce®. Kijk eens naar de 1400 reeks.

Ik heb zelf een Vostro 1700 met alles erop en eraan en tot nu toe ben ik heel tevreden.
Photoshop cs2 ging op mijn pc met een geforce fx5200
en zo'n zware games wil ik nu ook niet spelen
Ik wil ook niet tegelijk photoshop en 3 games draaien hoor,
de 1400 reeks is dan direct veel duurder he

STARBUCKS  : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Een geïntegreerde grafische kaart en games gaan niet echt tesamen. Dedicated grafische kaart lijkt me een must, ook al is het dan een lager model.
CiBi
Premium Member
Premium Member

Goztow schreef:Een geïntegreerde grafische kaart en games gaan niet echt tesamen. Dedicated grafische kaart lijkt me een must, ook al is het dan een lager model.
Kan je dan een voorbeel geven van iets dergelijks in dezelfde prijsklasse aub?

nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

CiBi schreef:
Goztow schreef:Een geïntegreerde grafische kaart en games gaan niet echt tesamen. Dedicated grafische kaart lijkt me een must, ook al is het dan een lager model.
Kan je dan een voorbeel geven van iets dergelijks in dezelfde prijsklasse aub?
Als u bij win xp blijft dan hoef je geen extra ram te steken. Dan kom je met 1 GB toe.
Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Het is jammer dat ze op dit model (Vostro 1500) transportkosten aanrekenen.
Anders kwam je aardig in de buurt denk ik.
Bijlagen
Vostro 1500.JPG
(128.61 KiB) 50 keer gedownload
CiBi
Premium Member
Premium Member

Astralon schreef:Het is jammer dat ze op dit model (Vostro 1500) transportkosten aanrekenen.
Anders kwam je aardig in de buurt denk ik.
inderdaad,
Bij het model dat ik voorgesteld heb, kan je daar photoshop op draaien in theorie? anders neem ik toch die hoor

Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Photoshop zal wel geen probleem zijn, denk ik :). Dat is uiteindelijk maar een image programma.
Blue-Sky
Erelid
Erelid

@ CiBi zie deze link,... werkt ook goed en eenvoudig.

Zelf heb ik de Nederlandstalige versie in gebruik.(met Belgische vaandel of driekleur) :wink:
CiBi
Premium Member
Premium Member

dell vostro 1000 besteld met specefiecaties zoals in beginpost,
weet er iemand hoeveel ram ik er in kan steken? er zijn 2 slots dat weet ik.
en ik zou er graag linux op zetten, maar kan ik hem dan nog in netwerk zetten met windows pc's? en welke linux versie raden jullie mij aan?

cavecat
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer
Contacteer:

Mappen delen tussen linux en windows is niet echt een probleem.

Als je Windows 32bit is , kan je tot 4 gb gaan (waarbij er een deel niet gaat herkend worden)

Linux kan je eventueel in Dual Boot installeren.
Welke .. tja ... er zijn versch. distributies die mikken op beginners.
Ubuntu is de bekendste , dan heb je nog Mandriva en Lindows.
Daarnaast er nog Fedora , dat ook wel OK schijnt te zijn.
Floris Bakker for president!
CiBi
Premium Member
Premium Member

Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
Dus ubuntu? in dual boot? kheb wel maar een hd van 120gig, vista + ubuntu hoeveel zou ik dan nog over hebben?

cavecat
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Test het eerst eens uit met de LiveCD , bevalt het je dan kan je je Vista partitie verkleinen en Ubuntu installeren.
Ubuntu zelf kan gemakkelijk op 10 of 20 Gb

Die Vista Home Premium bestaat in 32bit en in 64bit he ;-)
In jouw geval zal het wel 32bit zijn , meestal moet je specifiek aanduiden dat je de 64bit wil (als de optie er al is)
CiBi
Premium Member
Premium Member

ik denk dat ik XP professional ga installeren en Fedora, hoeveel schijfruimte kost mij dat? Fedora ziet er beter uit dan ubuntu
Als ik fedora installeer, zal dat dan gewoon werken of zal ik er nog iets moeten aan veranderen ofzo

Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 110 keer
Provider

Sorry... Ik kan het niet laten... :smash2: :troosten:

Zou je niet kijken voor een kortingsbon bij Dell?
Schrijf je in op hun nieuwsbrief en je krijgt wekelijks wel een kortingsbon, afgelopen week was het 15% !!!
En neen, je mag zelf zoeken waar je jezelf kan inschrijven op die nieuwsbrief.
CiBi
Premium Member
Premium Member

Ik ben ingeschreven op hun nieuwsbrief maar de 15% korting gold maar vanaf 899€ :smash2:

srry ik kon het niet laten :roll:

cavecat
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

CiBi schreef:ik denk dat ik XP professional ga installeren en Fedora, hoeveel schijfruimte kost mij dat? Fedora ziet er beter uit dan ubuntu
Als ik fedora installeer, zal dat dan gewoon werken of zal ik er nog iets moeten aan veranderen ofzo
't is allebei Gnome hoor ... Je kan dat ook eindeloos zelf aanpassen.
KDE is een andere Windowmanager , als je die liever hebt kijk eens op de site van Kubuntu. (Persoonlijk hou ik meer van de look van Gnome , anderen hebben het dan weer voor KDE)

Fedora heeft meer soft op de CD/DVD bij staan dacht ik.
Bij Ubuntu kan je die ook installeren maar dat wordt van internet geplukt.

Probeer ze allebei eens he ... geen van de 2 is slecht.
Fedora is gebaseerd op Red Hat Linux (RPM package installatie) en Ubuntu op Debian (apt-get package).

Sowieso ... je zal toch wat moeten zoeken en lezen en proberen eer je je systeem volledig ingesteld hebt zoals jij het wil.
Als je wat pech hebt wordt je netwerkkaart of je geluidskaart ofzo niet out of the box herkend en moet je via google een oplossing zien te vinden.
Meestal houdt dat in dat je in een terminalwindow vanalle commando's moet ingeven of in bepaalde configuratiebestanden dingen moet aanpassen.
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

CiBi schreef:ik denk dat ik XP professional ga installeren en Fedora, hoeveel schijfruimte kost mij dat? Fedora ziet er beter uit dan ubuntu
Ik zou gaan voor ubuntu of debian afgeleiden (een dreambox user):

Linux mint 3.0 KDE bvb. http://www.linuxmint.com/index.php

Ik draai ook debian onder vmware onder winxp(met 3-4 extra programma's,die vertragen de boel toch maar)
Reken een goeie 5-6GB voor de installatie+updates voor ubuntu.
Ik zou zelf niet weten welke distro het best is/mij het best ligt, er is teveel keuze.

Als je wat pech hebt wordt je netwerkkaart? of je geluidskaart? VIDEOKAART eerder niet out of the box herkend en moet je via google een oplossing zien te vinden.
=> niet altijd zo makkelijk, het is mij nooit gelukt.Voor de terminal en als server heb je genoeg aan putty.

Dus ubuntu? in dual boot? => Dual boot is niet echt praktisch(bvb je wil een favoriet bekijken van windows maar je bent net druk bezig in linux).
Ik zou vmware (server) aanraden.
Dus linux met daaronder vmware image xp of omgekeerd(hou wel rekening dat sommige dingen niet werken onder vmware zoals aansturing van tv kaart,...). Of virtualbox (vmware server geeft hier problemen onder xp)
En vmware als beginner onder linux zou ik niet aanraden (geen hd toegang etc.)
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

Astralon schreef:Als je photshop wilt gebruiken...
Photoshop heeft totaal niets te maken met de grafische kaart. Alles is CPU rendering, al draai je photoshop op een MGA 4M uit 1997 maakt het nog niets uit ;)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member

Ik gebruik zelf dual boot met XP en ubuntu en heb quasi geen last. Mijn favorieten update ik steeds op een memorystick dus dat is maar af en toe eens up te daten en bij te werken op beide systemen. Heel af en toe mis ik programmas van windows wanneer in in ubuntu java aan het proggen ben, maar dat komt bijna niet meer voor. Het fijne is ook dat je met een plugin naar je windows ntfs schijven kan schrijven. Ik doe dit ook met schoolwerk en downloads, zodat ik als ik in windows zit niets mis. Omgekeerd is namelijk niet zomaar mogelijk, tenzij je met programmas gaat prutsen.

Verder heb je voor photoshop inderdaad geen monsterkaart nodig. Zoals L-army zei doet de CPU het werk. Met vista is het wel fijn om een goede kaart te hebben, die neemt namelijk sinds vista het renderen van de shell over van de CPU (vandaar dat aero gedoe).

Qua games, die 8400 is een goed begin, maar nog steeds een vrij zwakke kaart. Maar ik zie dat je WoW en CSS speelt, 2 spellen die intussen al wat jaren erop hebben zitten en dus niet al te belastend meer zijn. In WoW geen probleem, in CSS zal het misschien wat tweaken zijn aan de config om een stabiele FPs rate te krijgen.
cavecat
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Favorieten ... je installeert FireFox op elke PC waar je op werkt en (bijvoorbeeld , er zijn er meer) de Foxmarks extensie ...
Overal waar je wil , kan je nu favorieten gaan synchroniseren.

Ik zit ondertussen aan :
-> Desktop onder Vista
-> Laptop onder Vista
-> laptop onder Ubuntu (dual boot)
-> 2de laptop op m'n werk die eigenlijk gewoon Qmusic streamt via een
ADSL lijn , draait ook Ubuntu.
CiBi
Premium Member
Premium Member

het zal voor heel andere doeleinden gebruikt worden dus is het niet erg dat ze de favorieten niet kunnen zien op andere os

Plaats reactie

Terug naar “Hardware”