2x inloggen via 1 modem.

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
apo
Starter
Starter

Vroeger, back in the old days of adsl, was het mogelijk om 2/3 keer in te loggen met dezelfde account.
Nu hebben ze dat al een hele tijd server-side gedisabled.
Maar ik heb nu 2 adsl accounts.

Bestaat er een manier dat ik op 1 pc, 2 maal met PPPoE kan connecteren, en de 2 accounts (SKYGO & TISCALI) kan bundelen om te dl'en/surfen aan mss 680kb/s ?

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft? Anders ga ik zelf eens aan het testen.

Mvg,

apo
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Als je een Plus abo hebt bij Skynet, dan kan je 2x een PPPoE-seesie opstarten via dezelfde modem. Maar of jouw opstelling zal lukken, daar heb ik mijn twijfels over. Ik denk het niet. En die 680KB/s zal je nooit halen. Je kan maar max 3.3Mbit hebben op je lijn, of je nu 1 of 2 PPPoE-sessies hebt. Dus als je meer wilt halen, dan moet je echt een extra lijn laten leggen.

Cheers
Afbeelding
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Werkt het om apart of gelijktijdig pppoe op te zetten met die twee verschillende providers? Bij sommige isp's, durft hij daar een error geven van het type "invalid domain" wat wil zeggen dat ge op de de verkeerde dslam zit.. of dat de atm verbindingen die achter die dslam liggen niet stroken met de isp die ge aanzoekt..
Het kan perfect werken, vermoedelijk als alles via Turboline gaat en je de zaken apart betaalt..alhoewel dacht dat ze daar ondertss ook al mee geknoeid hadden :). Het is zeker het geval bij Scarlet-BGC switch.. maar dacht dat het binnen Turboline ook al problems gaf.

Wat betreft dat bundelen.. ge kunt niks bundelen om meer dan 3.3Mbps in 1 sessie te hebben eh.. das de max van uw lijn.. dus hoe zou ge daarover gaan?
Das trouwens via twee verschillende isp's.... hoe wilt gij een feed bundelen van twee verschillende isp's in 1 feed? Enige wat voor u iets zou opbrengen is met nen router met loadbalancing werken.. maar das echt wel overkill voor zoiets..

Edit:
Inloggen met Tiscali en Skynet opdezelfde lijn werkt wel degelijk.. hangt er van af of de ISP zijn eigen VP's heeft.. indien wel..dan lukt het niet meer, indien niet, lukt het wel.
Laatst gewijzigd door The Oddity 05 dec 2003, 17:01, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Gast

K.
I was just informing ;)
Thanks for the info !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

The Oddity schreef:Enige wat voor u iets zou opbrengen is met nen router met loadbalancing werken..
Ook dan zal je nog steeds niet kunnen downloaden tegen 680 KB/s. (wel twee files ieder tegen 340 KB/s). Als je echt die snelheden wil... bij TN haal ik constant meer dan 700 KB/s.

Trouwens load balancing is vrij complex en zal zelden iets opbrengen voor huis, tuin en keuken gebruik.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

Ik heb niet gezegd dat hij met load-balancing die dubbele snelheid ging halen.. ik bedoelde wel dat het enige toepassing die in de buurt kwam om terzelfdertijd gebruik te maken van zijn twee accounts: loadbalancing was.... en idd dan haalt ge niet 660, maar wel 2x 330 per isp...

Nuja, dat het niet super handig is voor huis, tuin en keuken gebruik hoor je mij niet tegenspreken.. maar ten titel van info wou ik toch ff de mogelijkheid vermelden :)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”