ik heb onlangs mijn computer herinstalleerd en toen bleek dat mijn snelheid heel wat was verminderd (van 200 naar 40). ik heb toen een paar vragen gesteld op dit forum naar allerlei oplossingen maar niets hielp echt. Dus dacht ik om de computer nog eens te herformatteren. nu blijkt dat er niets aan de snelheid verandert is dus nog altijd even traag is.
Aan wat zou dit nu liggen? Mijn computer ( windows xp) of de router (D-link 614+) of de modem: thomson speedtouch 510.
heeft er nog iemand zo een probleem?
wij hebben een netwerk met drie computers
wij hebben skynet adsl (3.3mbs)
herinstallatie
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Allereerst,
1. Hoe test je je snelheid?
Test ze niet alleen bij ons, maar ook op speedtest.nl en download een file 15Mb+ van ftp.belnet.be
2. Indien slechte snelheid, controleer je synchronisatiesnelheid. Welke heb je hier?
3. Indien synchronisatiesnelheid in orde: schakel alle firewalls uit, zowel software matige, als die in de router/modem. Test opnieuw.
4. Indien nog geen oplossing en de installatie is clean, controleer uw mtu en zet uw mtu op 1492-1500 kijk ook het scaling window na.
Hoe je alles doet, kan je vinden in het forum. Er staan trouwens al meer dan genoeg topics over snelheidsproblemen, dus als je even zoekt, had je deze checklist al kunnen vinden en zelf al het één en het ander uitproberen.
1. Hoe test je je snelheid?
Test ze niet alleen bij ons, maar ook op speedtest.nl en download een file 15Mb+ van ftp.belnet.be
2. Indien slechte snelheid, controleer je synchronisatiesnelheid. Welke heb je hier?
3. Indien synchronisatiesnelheid in orde: schakel alle firewalls uit, zowel software matige, als die in de router/modem. Test opnieuw.
4. Indien nog geen oplossing en de installatie is clean, controleer uw mtu en zet uw mtu op 1492-1500 kijk ook het scaling window na.
Hoe je alles doet, kan je vinden in het forum. Er staan trouwens al meer dan genoeg topics over snelheidsproblemen, dus als je even zoekt, had je deze checklist al kunnen vinden en zelf al het één en het ander uitproberen.
I love it when a plan comes together!
jep gebeurde vroeger ook bij mij , oplossing : http://www.speedguide.net/files/TCPOptimizer.exe even op optimale settings zetten , als dat niet veel helpt even een reg tweak downen