Hoge factuur Belgacom Discovery Line

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ongeveer 3 maand geleden diende ik bij Belgacom een aanvraag in voor een Discovery Line omdat ik van plan was Dommel ADSL te nemen. Deze lijn kost 5,6612 Euro per maand. Ze zeiden me in de Belgacomwinkel dat de installatie/activatie gratis was.

Zo gezegd zo gedaan, enkele weken later kwamen twee mannen mijn lijn terug installeren en activeren. Ietsje later kreeg ik de factuur van 11,3224 voor de komende twee maanden, ik moest dus enkel het maandelijkse abbonement betalen en zoals ze me in de Belgacomwinkel gezegd hadden geen installatiekosten.

Nu we terug 2 maand later zijn zat de volgende factuur van Belgacom in de bus, maar nu was het een factuur van 118,76 Euro!!!!
Toen ik de factuur wat beter bekeek zag ik dat ze mij nu plotseling een hele boel plaatskingskosten willen doen betalen, namelijk 86,15 Euro + 21% BTW.

Is dit normaal ???
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Misschien kan je eens naar de klantendienst van Belgacom bellen om informatie te vragen. Het zou kunnen dat er iets fout is gegaan. En anders even langs gaan in de Belgacom boetiek, meestal weten die mensen ook wel wat er scheelt.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Gewoon even bellen ... bij mij was dit ook. Ze hebben het onmiddellijk gecrediteert ( die aansluitkost ) en een bevestiging ervan via de post gestuurd.

Niets dan lof over de BGC klantendienst ( een 0800 nummer waar ik na 2 minuutjes een zeer vriendelijke dame aan de lijn kreeg ).
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Ok morgen direct eens bellen dus.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 15138
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Wel zeggen dat ze je gezegd hadden dat het normaal gratis was...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Bij mij hadden ze toch ook wel 15 min werken aangerekend omdat die persoon een al aangesloten telefoonstekker kwam installeren. Maar crediteren wouden ze niet doen.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Al 5 keer gebeld en iedere keer bedraagt de wachttijd meer dan 5 minuten, pfff
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Devilex schreef:Al 5 keer gebeld en iedere keer bedraagt de wachttijd meer dan 5 minuten, pfff
pm je gegevens eens, zal het bekijken.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Insom
Pro Member
Pro Member
Berichten: 241
Lid geworden op: 03 aug 2007, 13:04

Devilex schreef:Al 5 keer gebeld en iedere keer bedraagt de wachttijd meer dan 5 minuten, pfff
Geduld is natuurlijk een schone deugd.
Daarbij is het toch een gratis nummer? Bel vanaf uw GSM als u mobiel wil blijven.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Moet er op u werk de tijd voor hebben ook é.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 29 nov 2007, 19:10

Heb dan toch iemand aan de lijn gekregen ook deze middag. Was inderdaad heel vriendelijke dame en het bleek om een vergissing te gaan.
Zelete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 145
Lid geworden op: 06 feb 2008, 00:30
Locatie: Turnhout
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Heb net hetzelfde voor hier. Eerste 2 maanden was in orde. De 2 volgende maanden: 125,13 €. Ik heb precies pech want Electrabel rekent mij ook al 2800 € aan, wat helemaal belachelijk verkeerd is.

Details:

Eenmalige kosten:

Forfaitaire verplaatsingskosten: 32,2314 € (moet gratis zijn)
Telefoonlijn Classic: 54,5455 € (huh? ik heb een Discovery lijn?)
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Vreemd dat dit misloopt, zou wel eens willen weten wat er fout is in hun workflow :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1934
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 1 keer

Veel mensen wouden mij niet geloven, de installatie van de Discovery line is gratis, maar de tijd die ze in jouw huis doorbrengen is te betalen. Hier was die ook maar 10 min binnen om de kabeltje aan te sluiten die al aangesloten waren. En bang 15 minuten werk aangerekent.
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1712
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Bij mij is nochtans enkel het stukje hardware ("de aansluitdoos") aangerekend ( installatie in feb. 08 ).
If you can't beat them, confuse them.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer

Het zal een beetje van de 'goodwill' van de installateur afhangen vrees ik. Toen ik problemen had bij belgacom (toen de dinosauriërs nog konden praten), betaalde ik niets voor een interventie. Het probleem was toen de dslam poort.
Nu ik bij dommel zit heb ik dat probleem nog eens voorgehad (opnieuw dslam poort veronderstel ik), en heb ik wel moeten betalen.
Ik wil daarmee niet zeggen dat belgacom factureert als je bij iemand anders zit, maar dat alles een beetje afhangt van de 'goodwil' van de installateur/technieker. Ik ben zelf vrij goed op de hoogte van hoe dat er aan toe gaat met onsite techniekers, en meestal bepalen zei wat er uiteindelijk op jou factuur komt te staan.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1712
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Nochtans had men mij in de Belgacom Boetiek reeds gezegd dat de installatie gratis zou zijn... Eigenlijk lieten ze uitschijnen dat zij dat beslisten (door een vlag in't systeem).
En dat is ook wat gebeurd is : installatie en forfaitaire verplaatsingsonkost gratis, het terminatiepunt ('k heb mijn factuur er eens bijgehaald voor de correcte terminologie :-) ) niet gratis.
If you can't beat them, confuse them.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

CueBoy schreef:Nochtans had men mij in de Belgacom Boetiek reeds gezegd dat de installatie gratis zou zijn... Eigenlijk lieten ze uitschijnen dat zij dat beslisten (door een vlag in't systeem).
En dat is ook wat gebeurd is : installatie en forfaitaire verplaatsingsonkost gratis, het terminatiepunt ('k heb mijn factuur er eens bijgehaald voor de correcte terminologie :-) ) niet gratis.
bij mijn weten is de installatie van een vaste lijn de afgelopen maanden toch niet meer gratis geweest?

http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... line_price
CueBoy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1712
Lid geworden op: 23 mei 2003, 23:13
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

skynetbbs schreef:bij mijn weten is de installatie van een vaste lijn de afgelopen maanden toch niet meer gratis geweest?
Dacht ik ook toen ik de Bgc-boetiek binnenstapte (in januari 2008)...
If you can't beat them, confuse them.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”