Ongeveer 3 maand geleden diende ik bij Belgacom een aanvraag in voor een Discovery Line omdat ik van plan was Dommel ADSL te nemen. Deze lijn kost 5,6612 Euro per maand. Ze zeiden me in de Belgacomwinkel dat de installatie/activatie gratis was.
Zo gezegd zo gedaan, enkele weken later kwamen twee mannen mijn lijn terug installeren en activeren. Ietsje later kreeg ik de factuur van 11,3224 voor de komende twee maanden, ik moest dus enkel het maandelijkse abbonement betalen en zoals ze me in de Belgacomwinkel gezegd hadden geen installatiekosten.
Nu we terug 2 maand later zijn zat de volgende factuur van Belgacom in de bus, maar nu was het een factuur van 118,76 Euro!!!!
Toen ik de factuur wat beter bekeek zag ik dat ze mij nu plotseling een hele boel plaatskingskosten willen doen betalen, namelijk 86,15 Euro + 21% BTW.
Is dit normaal ???
Hoge factuur Belgacom Discovery Line
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 46 keer
Gewoon even bellen ... bij mij was dit ook. Ze hebben het onmiddellijk gecrediteert ( die aansluitkost ) en een bevestiging ervan via de post gestuurd.
Niets dan lof over de BGC klantendienst ( een 0800 nummer waar ik na 2 minuutjes een zeer vriendelijke dame aan de lijn kreeg ).
Niets dan lof over de BGC klantendienst ( een 0800 nummer waar ik na 2 minuutjes een zeer vriendelijke dame aan de lijn kreeg ).
-
- Elite Poster
pm je gegevens eens, zal het bekijken.Devilex schreef:Al 5 keer gebeld en iedere keer bedraagt de wachttijd meer dan 5 minuten, pfff
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
-
- Plus Member
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Heb net hetzelfde voor hier. Eerste 2 maanden was in orde. De 2 volgende maanden: 125,13 €. Ik heb precies pech want Electrabel rekent mij ook al 2800 € aan, wat helemaal belachelijk verkeerd is.
Details:
Eenmalige kosten:
Forfaitaire verplaatsingskosten: 32,2314 € (moet gratis zijn)
Telefoonlijn Classic: 54,5455 € (huh? ik heb een Discovery lijn?)
Details:
Eenmalige kosten:
Forfaitaire verplaatsingskosten: 32,2314 € (moet gratis zijn)
Telefoonlijn Classic: 54,5455 € (huh? ik heb een Discovery lijn?)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 1 keer
Veel mensen wouden mij niet geloven, de installatie van de Discovery line is gratis, maar de tijd die ze in jouw huis doorbrengen is te betalen. Hier was die ook maar 10 min binnen om de kabeltje aan te sluiten die al aangesloten waren. En bang 15 minuten werk aangerekent.
Het zal een beetje van de 'goodwill' van de installateur afhangen vrees ik. Toen ik problemen had bij belgacom (toen de dinosauriërs nog konden praten), betaalde ik niets voor een interventie. Het probleem was toen de dslam poort.
Nu ik bij dommel zit heb ik dat probleem nog eens voorgehad (opnieuw dslam poort veronderstel ik), en heb ik wel moeten betalen.
Ik wil daarmee niet zeggen dat belgacom factureert als je bij iemand anders zit, maar dat alles een beetje afhangt van de 'goodwil' van de installateur/technieker. Ik ben zelf vrij goed op de hoogte van hoe dat er aan toe gaat met onsite techniekers, en meestal bepalen zei wat er uiteindelijk op jou factuur komt te staan.
Nu ik bij dommel zit heb ik dat probleem nog eens voorgehad (opnieuw dslam poort veronderstel ik), en heb ik wel moeten betalen.
Ik wil daarmee niet zeggen dat belgacom factureert als je bij iemand anders zit, maar dat alles een beetje afhangt van de 'goodwil' van de installateur/technieker. Ik ben zelf vrij goed op de hoogte van hoe dat er aan toe gaat met onsite techniekers, en meestal bepalen zei wat er uiteindelijk op jou factuur komt te staan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Nochtans had men mij in de Belgacom Boetiek reeds gezegd dat de installatie gratis zou zijn... Eigenlijk lieten ze uitschijnen dat zij dat beslisten (door een vlag in't systeem).
En dat is ook wat gebeurd is : installatie en forfaitaire verplaatsingsonkost gratis, het terminatiepunt ('k heb mijn factuur er eens bijgehaald voor de correcte terminologie
) niet gratis.
En dat is ook wat gebeurd is : installatie en forfaitaire verplaatsingsonkost gratis, het terminatiepunt ('k heb mijn factuur er eens bijgehaald voor de correcte terminologie

If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 23 keer
bij mijn weten is de installatie van een vaste lijn de afgelopen maanden toch niet meer gratis geweest?CueBoy schreef:Nochtans had men mij in de Belgacom Boetiek reeds gezegd dat de installatie gratis zou zijn... Eigenlijk lieten ze uitschijnen dat zij dat beslisten (door een vlag in't systeem).
En dat is ook wat gebeurd is : installatie en forfaitaire verplaatsingsonkost gratis, het terminatiepunt ('k heb mijn factuur er eens bijgehaald voor de correcte terminologie) niet gratis.
http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... line_price
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 10 keer
Dacht ik ook toen ik de Bgc-boetiek binnenstapte (in januari 2008)...skynetbbs schreef:bij mijn weten is de installatie van een vaste lijn de afgelopen maanden toch niet meer gratis geweest?
If you can't beat them, confuse them.